Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / TDA 730 - TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA)

Kodu: TDA 730 Adı: EDEBİYAT VE TOPLUM II Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 7
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÜNİL ÖZLEM AYAYDIN CEBE (gcebe@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Toplum ile edebiyatın ilişkisini derinlemesine kavrama, edebiyatın çeviri, yayıncılık, dağıtım gibi toplum bilimi alanıyla kesişen niteliklerini inceleme, ulus ve edebiyat ilişkisini çözümleme.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Toplum bilimleri ile edebiyat arasındaki ilişkiyi kavrar PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 edebiyat olayının sosyolojik evrelerini tanımlar PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-8 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Türk edebiyatını toplumsal açıdan çözümleyebilir PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir.
PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur.
PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.
PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÇ-8 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır.
PÇ-9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÇ-12 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Türk edebiyatından seçilmiş metinler
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş ve dersin planlanması Değerlendirme, tartışma
2 Cumhuriyetin kuruluşunda modernleşme: Ziya Gökalp, Ülkü dergisi, Kadrocular Okuma, tartışma
3 1. Tarih Kongresi Okuma, tartışma
4 1. Dil Kurultayı Okuma, tartışma
5 Cumhuriyet döneminde milli edebiyat politikaları Okuma, tartışma
6 Milli edebiyat ve kanon oluşumu Okuma, tartışma
7 Milli pedagoji: Halk eğitimi, Köy Enstitüleri, Halkevleri Okuma, tartışma
8 Ara Sınav
9 Poetika ve politika Okuma, tartışma
10 Edebiyat dergileri Okuma, tartışma
11 Köy romanı Okuma, tartışma
12 Kasaba romanları Okuma, tartışma
13 Toplumcu gerçekçi romanlar Okuma, tartışma
14 Hidayet romanları Okuma, tartışma
15 Postmodernizm ve kimlik Okuma, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Ahmad, Feroz. Modern Türkiye'nin Oluşumu. İstanbul: Kaynak, 1999.
2 Akçura, Yusuf. "Üç Tarz-ı Siyaset". Türkiye Günlüğü 31 (Kasım-Aralık 1994): 9-19.
3 Behar, Büşra Ersanlı. İktidar ve Tarih: Türkiye'de "Resmi Tarih" Tezinin Oluşumu (1929-1937). İstanbul: Afa, 1992.
4 Berkes, Niyazi. Türkiye'de Çağdaşlaşma. İstanbul: YKY.
5 Gökalp, Ziya. Türkçülüğün Esasları. İstanbul: MEB, 1990.
6 Gökalp, Ziya. Türkleşmek, İslamlaşmak, Muasırlaşmak. İstanbul: Kum Saati, 2001.
7 Jusdanis, Gregory. Gecikmiş Modernlik ve Estetik Kültür: Milli Edebiyatın İcad Edilişi. İstanbul: Metis, 1998.
8 Kasaba, Reşat ve Sibel Bozdoğan, ed. Türkiye'de Modernleşme ve Ulusal Kimlik. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1999.
9 Makal, Mahmut. Bizim Köy. Ankara: Başak, 1987.
10 Mardin, Şerif. Jöntürklerin Siyasi Fikirleri. İstanbul: İletişim, 1995.
11 İlhan, Attila. Hangi Batı? Ankara: Bilgi, 1982.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 12 1 15
5.Rapor 4 1 15
6.Seminer 10 1 10
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 15 2 20
Final Sınavı 16 2 20

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 7 10 70
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 10 30
       c) Performans Ödevi 5 2 10
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 5 2 10
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 3 15
Sözlü Sınav 5 1 5
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 2 10
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 3 15
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 210