|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | BARIŞ İBRAHİM DİLEK (bdilek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BARIŞ İBRAHİM DİLEK, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Örgütlerde insan kaynakları ihtiyacının belirlenmesi, planlanması ve bu çerçevede eleman tedarikinin sağlanması sürecinin nasıl gerçekleştirildiğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İnsan kaynakları kavramı, önemi ve özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Sekreterlik mesleğini her tür işletme ve büroda uygular. PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İşe alım sürecinde kaşılaşabileceği sorunları tanımlar |
PÇ-1 Sekreterlik mesleğini her tür işletme ve büroda uygular. PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. PÇ-6 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İnsan kaynağının örgüt için önemini kavrar |
PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ders plânı başlığı altında listelenen konu başlıkları öğretim elemanı tarafından çoklu ortam araçları kullanılarak öğrencilere aktarılacaktır. Ders işlenişinde öğrenci merkezli bir yaklaşım benimsenerek, öğrencilerin aktif biçimde derse katılımları amaçlanmaktadır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Tanışma ve İnsan Kaynakları yönetimi üzerine sohbet. | Anlatım, tartışma |
| 2 | Örgütlerde insan kaynakları yönetimine giriş | Anlatım, tartışma |
| 3 | İnsan Kaynakları ve Personel Yönetimi arasındaki fark | Anlatım, tartışma |
| 4 | İnsan Kaynakları Yönetiminin Amaçları | Anlatım, tartışma |
| 5 | İnsan Kaynakları Yönetiminin İlkeleri | Anlatım, tartışma |
| 6 | İnsan Kaynaklarında Özgeçmişin Önemi | Anlatım, tartışma |
| 7 | İnsan Kaynaklarında İşe Alım Süreci | Anlatım, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İnsan Kaynaklarında Planlama | Anlatım, tartışma |
| 10 | İş Analizi | Anlatım, tartışma |
| 11 | İş Analizi | Anlatım, tartışma |
| 12 | İnsan Kaynaklarında Eğitim Yöntemleri | Anlatım, tartışma |
| 13 | İnsan Kaynaklarında Eğitim Yöntemleri | Anlatım, tartışma |
| 14 | Kariyer Yönetimi | Anlatım, tartışma |
| 15 | Kariyer Yönetimi | Anlatım, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Şimşek, M. Ş., & Öge, H. S. (2015). İnsan kaynakları yönetimi. Eğitim Akademi. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Projeksiyon, tahta, ders kitabı, yardımcı kaynaklar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||