|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BARIŞ İBRAHİM DİLEK (bdilek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
BARIŞ İBRAHİM DİLEK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Örgütlerde insan kaynakları ihtiyacının belirlenmesi, planlanması ve bu çerçevede eleman tedarikinin sağlanması sürecinin nasıl gerçekleştirildiğinin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnsan kaynakları kavramı, önemi ve özelliklerini bilir. |
PÇ-1 Sekreterlik mesleğini her tür işletme ve büroda uygular. PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İşe alım sürecinde kaşılaşabileceği sorunları tanımlar |
PÇ-1 Sekreterlik mesleğini her tür işletme ve büroda uygular. PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. PÇ-6 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İnsan kaynağının örgüt için önemini kavrar |
PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders plânı başlığı altında listelenen konu başlıkları öğretim elemanı tarafından çoklu ortam araçları kullanılarak öğrencilere aktarılacaktır. Ders işlenişinde öğrenci merkezli bir yaklaşım benimsenerek, öğrencilerin aktif biçimde derse katılımları amaçlanmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve İnsan Kaynakları yönetimi üzerine sohbet. | Anlatım, tartışma |
2 | Örgütlerde insan kaynakları yönetimine giriş | Anlatım, tartışma |
3 | İnsan Kaynakları ve Personel Yönetimi arasındaki fark | Anlatım, tartışma |
4 | İnsan Kaynakları Yönetiminin Amaçları | Anlatım, tartışma |
5 | İnsan Kaynakları Yönetiminin İlkeleri | Anlatım, tartışma |
6 | İnsan Kaynaklarında Özgeçmişin Önemi | Anlatım, tartışma |
7 | İnsan Kaynaklarında İşe Alım Süreci | Anlatım, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | İnsan Kaynaklarında Planlama | Anlatım, tartışma |
10 | İş Analizi | Anlatım, tartışma |
11 | İş Analizi | Anlatım, tartışma |
12 | İnsan Kaynaklarında Eğitim Yöntemleri | Anlatım, tartışma |
13 | İnsan Kaynaklarında Eğitim Yöntemleri | Anlatım, tartışma |
14 | Kariyer Yönetimi | Anlatım, tartışma |
15 | Kariyer Yönetimi | Anlatım, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Şimşek, M. Ş., & Öge, H. S. (2015). İnsan kaynakları yönetimi. Eğitim Akademi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon, tahta, ders kitabı, yardımcı kaynaklar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |