|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İCLAL POMAK (ipomak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Zaman Yönetimi Dersinin amacı, her türlü işte ve kişisel yaşamda zamanı etkin ve verimli kullanmanın esas ve tekniklerini tanıtmak ve benimsetmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenci, zaman kavramını tanımlar ve önemini açıklar. |
PÇ-1 Sekreterlik mesleğini her tür işletme ve büroda uygular. PÇ-6 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. PÇ-12 Çevre konularına duyarlı ve sosyal ilişkilerde tutarlı davranır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Zamanı etkin ve verimli kullanmanın tekniklerini benimser ve uygular. |
PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini ve tüm çalışanları geliştirir ve kalite ,toplam kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olur. PÇ-8 Kolay İletişim kurar ve meslek yaşantısında mesleki yabancı dil kullanır. PÇ-11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Zaman kullanma davranışlarını analiz eder |
PÇ-3 Sekreterlik için gerekli çağdaş teknikleri ve çalışma araçlarını kullanır. PÇ-4 Tüm servislerle ve başka işletmelerin bütün departmanlarıyla takım çalışması yapar. PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Zaman Yönetimiyle ilgili iletişim ve bilgi sistemleri oluşturur. |
PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. PÇ-9 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda var olan problem sürecini çözümler. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. PÇ-11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Toplantı Yönetimi yöntemlerini uygular. |
PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini ve tüm çalışanları geliştirir ve kalite ,toplam kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olur. PÇ-8 Kolay İletişim kurar ve meslek yaşantısında mesleki yabancı dil kullanır. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Zaman Yönetiminin Genel Esasları;Zamanı Etkin Kullanmanın Amaç Ve Önemi; Zaman Kullanma Davranışları Ve Yöntemleri; Yöneticilerin Zamanlarını Etkin Kullanmama Nedenleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Zaman Yönetiminin Genel Esasları | anlatım ve tartışma |
| 2 | Zaman Kavramı Ve Tanımı | anlatım ve tartışma |
| 3 | Zamanı Etkin Kullanmanın Amaç Ve Önemi | anlatım ve tartışma |
| 4 | Yöneticilerin Zamanlarını Etkin Kullanmama Nedenleri | anlatım ve tartışma |
| 5 | Zaman Kullanma Davranışları Ve Yöntemleri | anlatım ve tartışma |
| 6 | Amaç Belirleme | anlatım ve tartışma |
| 7 | İletişim Ve Bilgi Sistemleri Oluşturma | anlatım ve tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öncelik Oluşturma | anlatım ve tartışma |
| 10 | Yetki Devri | anlatım ve tartışma |
| 11 | Toplantı Yönetimi | anlatım ve tartışma |
| 12 | Etkin Sekretarya Hizmetleri | anlatım ve tartışma |
| 13 | Astların Zamanlarından Etkin Yararlanma Yöntemleri | anlatım ve tartışma |
| 14 | Örnek Olay | anlatım ve tartışma |
| 15 | Genel Değerlendirme | anlatım ve tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bayramlı, Ünver ve Tutar, Hasan. (2006). Zaman Yönetimi, Nobel Yayın Dağıtım. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders sınıf ortamında karşılıklı konu anlatımı, ödevler ve tartışma şeklinde gerçekleştirilecektir. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 25 | 50 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||