|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İCLAL POMAK (ipomak@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Staj Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Yaşamın her alanında iş yaşamında ve iş dışı yaşamda kriz yönetimi bilincini kazandırmak, negatif stresi azaltmanın, pozitif stresi muhafaza etmenin yollarını aktarmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Genel olarak Stres kavramını tanımlayabilecektir. |
PÇ-2 Meslek ile ilgili problemleri tanımlar, modelleme ve çözme beceresi kazanır. PÇ-16 Mesleki özgüven becerisi PÇ-19 Teorik alan bilgilerini uygulamada kullanabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | İş yaşamında stresi oluşturan faktörleri ifade edebilecektir. |
PÇ-11 Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları takip eder. PÇ-13 Sektörel sorunlar hakkında bilgi sahibi olabilme becerisi |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | İş yaşamında stresle nasıl başa çıkılacağını ifade edebilecektir |
PÇ-7 Bireysel çalışma becerisi ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade eder. PÇ-10 Bağımsız davranarak, inisiyatif ve yaratıcılığını kullanır. PÇ-15 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Kriz kavramı, kapsamı ve özellikleri,Krizin boyutları ve temel etmenleri,Krizi önleme, çözme veya faydaya dönüştürmede kullanılabilecek yöntemler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Kriz Kavramı ve Tanımlaması, Krizin Özellikleri, Krizin Kaynakları | anlatma, tartışma |
| 2 | Stres Kavramının Tanımlanması, Günümüz Toplumlarında Stresin Başlıca Sebepleri, | anlatma, tartışma |
| 3 | Stres ve Psikolojik Özellikleri, Stresin İnsan Bedeninde Meydana Getirdiği Değişiklikler, | anlatma, tartışma |
| 4 | Geçmiş Yaşam deneyimlerimizin Strese Etkileri, Stresin Çeşitleri | anlatma, tartışma |
| 5 | Olumlu ve Olumsuz Stres Kavramı, Değişiklik, Kayıp ve Stres | anlatma, tartışma |
| 6 | İş Yaşamında Stres, Örgütsel Stres, Tükenme Belirtileri | anlatma, tartışma |
| 7 | Kriz Ortamında Stres Yönetimi | anlatma, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Stresin Ortaya Çıkardığı Problemler; Stres ve Aile Yaşamı, | anlatma, tartışma |
| 10 | Kaygı, Depresyon, Uyku Bozuklukları, Kroner Kalp ve Bağışıklık Sistemine Etkileri ve Kanser, | anlatma, tartışma |
| 11 | Stresle Başa çıkma Yöntemleri, Bedenle İlgili Teknikler, | anlatma, tartışma |
| 12 | Zihinsel Teknikler, Davranışsal Teknikler | anlatma, tartışma |
| 13 | Zaman Kavramı ve Zaman Yönetimi, Zaman Yönetimi Teknikleri | anlatma, tartışma |
| 14 | Kaynakları ve Yönetimi, Örnek Olay İncelemeleri | anlatma, tartışma |
| 15 | Örnek Olay İncelemeleri | anlatma, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Örnek, Ş. A. ve Aydın, Ş. (2008), Kriz Ve Stres Yönetimi, Detay Yayıncılık. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Konuyla ilgili Dökümanlar, projeksiyon, dergiler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 5 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||