|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MELTEM KARATAŞ (meltemkaratas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders ile öğrencilerin; lisans seviyesi için B1 düzeyinde İngilizcede; - Temel dilbilgisine sahip olmaları, - Dinlediklerini anlamaları, - Karşılıklı konuşabilmeleri, - Okuduğunu anlamaları, - Kendini yazıyla ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanında yeterli olacak düzeyde ("European Language Portfolio Global Scale", Level A2) yabancı dil konusabilir |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-9 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-2 | Kısa net iletileri açıklayabilir |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-9 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Kısa, günlük metinleri açıklayabilir |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-9 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-4 | Basit, günlük sohbetlere katılabilir |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-5 | Sade bir dille kendi ve çevresi hakkında konuşabilir |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-9 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-6 | Kısa, basit notlar ve iletiler yazabilir |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-9 Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde ve çağın sorunları hakkında bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Alfabe, günlük İngilizce bilgisi, dilbilgisi, kelime bilgisi, okuduğunu anlama, yazma, konuşma ve anlama becerilerinin geliştirilmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Nice to meet you! a. Personal pronouns b. Present Simple tense, verb “to be” c. Verb to be, negative and interrogative form | Anlatım, soru-cevap,problem çözme |
2 | Nice to meet you! (cont.) a. Nouns : singular and plural b. Possessive adjectives c. The indefinite article d. Prepositions | Anlatım, soru-cevap,problem çözme |
3 | How old are you? a. Numbers b. Questions with “what” and “how old” c. Determiners | Anlatım, soru-cevap,problem çözme |
4 | How old are you? (cont.) a. Countable uncountable nouns b. Possessives | Anlatım, soru-cevap,problem çözme |
5 | I like my family. a. Have got / has got b. this , that, these, those | Anlatım, soru-cevap,problem çözme |
6 | Do you like...? a. Simple Present Tense affirmative b. Time adverbials with S. Present Tense | Anlatım, soru-cevap,problem çözme |
7 | Do you like...(cont.)? a. Simple Present Tense negative, interrogative b. State verbs (love, hate…) c. Performative verbs | Anlatım, soru-cevap,problem çözme |
8 | Ara Sınav | |
9 | What time is it? a. Telling the time | Anlatım, soru-cevap,problem çözme |
10 | Consolidation a. Revision | Anlatım, soru-cevap,problem çözme |
11 | Leisure time a. Gerunds (I like swimming | Anlatım, soru-cevap,problem çözme |
12 | Hande’s room a. There is / there are b. Prepositions (at, in, under…) | Anlatım, soru-cevap,problem çözme |
13 | Can you cook? a. Can and Can not b. Ability, request, permission | Anlatım, soru-cevap,problem çözme |
14 | How can I get to the hospital? a. Giving directions b. Imperatives c. Cardinal numbers | Anlatım, soru-cevap,problem çözme |
15 | Consolidation a. Revision | Anlatım, soru-cevap,problem çözme |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | New Headway “Beginner”, Oxford University Press, Oxford. | |
2 | New Headway “Elementary”, Oxford University Press, Oxford. | |
3 | New Headway “Pre-Intermediate”, Oxford University Press, Oxford | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | 12 | 1 | 10 |
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |