|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ENES ÖZ (enesoz@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Türk Gençliği´ni millî, insanî, manevî ve kültür değerlerinin bilincinde yetiştirmek. Yüce Atatürk´ün kurduğu Türkiye Cumhuriyeti´nin birer ferdi olarak, devletine karşı görev ve sorumluluklarını öğretmek, Atatürk İlkeleri´ni benimseyen, bu inançlardan aldığı güçle memleketine daha yararlı olmaya çalışan kimseler olarak yetiştirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Türk inkılâbının tarihî köklerine inerek, Atatürk inkılâplarını bilinçli bir şekilde tanımlayabilir. |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Atatürk ilke ve inkılaplarını açıklayabiir |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Lozan ile elde edilen kazanımları değerlendirir. |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile etkin iletişim kurma ve yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | I. Dünya Savaşı’nı,ve Türkiye Cumhuriyeti’nin Kuruluş felsefesini anlatabilir. |
PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnkılâp kavramı Türk inkılâbına yol açan etkenler ve Osmanlı İmparatorluğunun çöküş sebepleri Osmanlı İmparatorluğunu kurtarma çabaları, fikir akımları, Birinci Dünya Savaşı, kongreler. Türkiye Büyük Millet Meclisinin açılışı, Kurtuluş Savaşı dış politika Mudanya Ateşkesi Lozan Konferansı | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Cumhuriyet Öncesi: -Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersini okumanın gerekliliği, -İnkılâp kavramı ve Atatürk | Anlatım, soru-cevap. |
2 | Türk İnkılâbı öncesi gelişmeler: -Avrupa´daki gelişmeler; -Osmanlı Devleti ve yenilik hareketleri; -Tanzimat ve Meşrutiyet denemeleri; -Fikir Hareketleri. | Anlatım, soru-cevap. |
3 | Devleti Yıkan Savaşlar: -Trablusgarp ve Balkan Savaşları; -Birinci Dünya Savaşı. | Anlatım, soru-cevap. |
4 | Mondros Mütarekesi: -Mütareke bahanesiyle yapılan işgâller; -İşgâller karşısında tutum | Anlatım, soru-cevap. |
5 | Mustafa Kemal Atatürk ve Türk Milleti´ni Teşkilâtlandırması; -Mustafa Kemal Atatürk´ün kişilik özellikleri; -Mustafa Kemal Atatürk´ün görevleri; -Mustafa Kemal Atatürk´ün Samsun´a çıkışı; -Amasya Genelgesi; -Kongreler | Anlatım, soru-cevap. |
6 | Misâk-ı Millî | Anlatım, soru-cevap. |
7 | Türkiye Büyük Millet Meclisi; Millî Mücâdele´ye karşı hareketler | Anlatım, soru-cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kuvâ-yı Millîye ve cepheleri. | Anlatım, soru-cevap. |
10 | Sevr dayatması: -Sevr´e karşı Türk Milleti´nin varlık mücâdelesi. | Anlatım, soru-cevap. |
11 | Düzenli Ordu Dönemi: -İnönü Savaşları; -Londra Konferansı | Anlatım, soru-cevap. |
12 | Sakarya Muharebesi; -Büyük Taarruz. | Anlatım, soru-cevap. |
13 | Millî Mücâdele Dönemi Türk Dış Politikası. | Anlatım, soru-cevap. |
14 | Antlaşmalar Dönemi: -Mudanya Ateşkes Antlaşması; -Lozan Barış Antlaşması. | Anlatım, soru-cevap. |
15 | Değerlendirme | Anlatım, soru-cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Yüksek Öğretim Kurumu I,II | |
2 | Nutuk | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 10 | 20 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |