|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET PARLAK (mehmetparlak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ülkemizde ve Dünyada çeşitli alanlarda kullanılan makinaların tasarımı ve imalatı hergeçen gün artmaktadır. Bu nedenle bu dersin amacı bu alanlarda çalışacak Mühendis adaylarına yardımcı olmaktır. Hazır paket programlar kullanılmadan önce bu temel konuların çok iyi bilinmesi gerekir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Statik denge, Statik kuvvet analizini yapabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Dinamik kuvvet analizini yapabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Dengeleme, dönen cisimlerin dengelenmesini yapabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Yerinde dengelemeyi, mekanizmaların dengelenmesini, pistonlu makinalarda dengelemeyi yapabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Giriş, Mekanizmaların statik kuvvet analizi, Mekanizmaların dinamik kuvvet analizi, Dönel Sistemlerin Statik ve Dinamik Dengelenmesi, İçten yanmalı motorların dengelenmesi, Volan Hesabı, Tek serbestlik dereceli sistemlerin eşdeğer atalet, elastik ve sönümleme sistemlerin sönümleme özelliklerinin modellenmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
2 | Mekanizmaların statik kuvvet analizi | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
3 | Mekanizmaların statik kuvvet analizi | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
4 | Mekanizmaların dinamik kuvvet analizi | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
5 | Mekanizmaların dinamik kuvvet analizi | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
6 | Dönel Sistemlerin Statik ve Dinamik Dengelenmesi | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
7 | Dönel Sistemlerin Statik ve Dinamik Dengelenmesi | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | İçten yanmalı motorların dengelenmesi | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
10 | İçten yanmalı motorların dengelenmesi | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
11 | Volan Hesabı | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
12 | Volan Hesabı | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
13 | Tek serbestlik dereceli sistemlerin eşdeğer atalet, elastik ve sönümleme sistemlerin sönümleme özelliklerinin modellenmesi | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
14 | Tek serbestlik dereceli sistemlerin eşdeğer atalet, elastik ve sönümleme sistemlerin sönümleme özelliklerinin modellenmesi | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
15 | Uygulamalar | Sözlü Anlatım, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | F. Pasin, “ Makina Dinamiği”, Birsen Yayınevi, 2000. | |
2 | W.T. Thomson, “ Theory of VibrationwithAplication”,PrenticeHall, 1988 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 11 | 22 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 9 | 9 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 114 |