|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET PARLAK (mehmetparlak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET PARLAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Mekanik titreşimlerin analiz yöntemlerine yönelik temel teorik altyapıyı vererek, makine mühendisliği ilgi alanına giren tüm sistemlerde tasarım ve bakım yöntemlerine ilişkin teori ve uygulama birikimini sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Titreşim kavramını açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Makine Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Mekanik titreşimin yaygın karakteristiklerini inceleyerek tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Makine Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tek ve çok serbestlik dereceli titreşim sistemlerini çözümleyebilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Makine Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Çözüm sonuçlarına dayalı gerçek sistemlerin tasarım ilkelerini tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Makine Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel Kavramlar, Tek serbestlik dereceli titreşimler, sönümlü-sönümsüz, serbest-zorlanmış titreşimler, Titreşim yalıtımı teorisi, Coulomb sönümü, Efektif kütle, Yapısal sönüm, Millerin kritik hızları, mil sisteminin yanal salınımları, Çift Serbestlik Dereceli Sistemler, Hareket denklemleri, sönümlü-sönümsüz, serbest-zorlanmış titreşimler, Doğal Modlar, Koordinat Dönüşümleri, Doğal Koordinatlar, Modal analiz | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel Kavramlar | Sunum, soru-cevap |
2 | Tek serbestlik dereceli titreşimler | Sunum, soru-cevap |
3 | sönümlü-sönümsüz, serbest-zorlanmış titreşimler | Sunum, soru-cevap |
4 | sönümlü-sönümsüz, serbest-zorlanmış titreşimler | Sunum, soru-cevap |
5 | Titreşim yalıtımı teorisi | Sunum, soru-cevap |
6 | Coulomb sönümü | Sunum, soru-cevap |
7 | Efektif kütle | Sunum, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yapısal sönüm. | Sunum, soru-cevap |
10 | Millerin kritik hızları, mil sisteminin yanal salınımları. | Sunum, soru-cevap |
11 | Çift Serbestlik Dereceli Sistemler, Hareket denklemleri, sönümlü-sönümsüz, serbest-zorlanmış titreşimler. | Sunum, soru-cevap |
12 | Çift Serbestlik Dereceli Sistemler, Hareket denklemleri, sönümlü-sönümsüz, serbest-zorlanmış titreşimler. | Sunum, soru-cevap |
13 | Çift Serbestlik Dereceli Sistemler, Hareket denklemleri, sönümlü-sönümsüz, serbest-zorlanmış titreşimler. | Sunum, soru-cevap |
14 | Doğal Modlar, Koordinat Dönüşümleri, Doğal Koordinatlar, Modal analiz. | Sunum, soru-cevap |
15 | Doğal Modlar, Koordinat Dönüşümleri, Doğal Koordinatlar, Modal analiz. | Sunum, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Rao, MechanicalVibrations,PrenticeHall; 4 edition ,2003 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |