|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ZAHİDE BAYER ÖZTÜRK (z.ozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Seramik malzemelerin üretimi, kullanılan hammaddeler, karakteristik özelliklerini ve uygulama alanları hakkında öğrencileri bilgilendirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Seramik malzemeleri sınıflandırabilir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-6 Makine mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Seramik malzemelerin üretiminde kullanılan hammaddeleri açıklayabilir. |
PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-6 Makine mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Seramiklerin üretim yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-6 Makine mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Seramiklerin malzemelerin özelliklerini değerlendirebilir. |
PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-6 Makine mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. PÇ-10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sorumluluğunun bilincindedir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Seramik malzemelerin kullanım alanlarını örneklendirebilir. |
PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-6 Makine mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Genel bilgiler ve tanımlar. Seramik hammaddelerin sınıflandırılması, Seramik İşlemler ve Ürünler, Kristal Fiziği, Killer, Feldspatlar ve Diğer Flakslarla Diğer Mineraller, Su Katı Sistemleri, Şekillendirme Usulleri, Kurutma ve Pişirme İşlemleri, Glazürler, Emayeler, Dekoratif İşlemler, İnce Seramikler, Refrakterler ve İzalatörler, Abrazifler, Seramik inşaat malzemeleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Seramik Malzemelere Giriş | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
2 | Seramiklerin Kristal Yapıları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
3 | Seramik Malzemelerin Sınıflandırılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
4 | Seramik Hammaddeler ve sınıflandırılması | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
5 | Seramik Hammaddeler ve Hesaplamalar | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
6 | Seramik Malzemelerin Üretim Yöntemleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
7 | Sinterleme Mekanizmaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Porselen ve Porselenin Özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
10 | camlar ve camların yapı özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
11 | Cam üretimi ve Camın kimyasal ve Fiziksel Özellikleri | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
12 | Seger Formülasyonu ve Frit | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
13 | Emaye ve Emaye Üretimi | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
14 | Seramik Faz Diyagramları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
15 | Seramik Faz Diyagramları | Anlatım, soru-cevap, tartışma yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Richerson, D.W. (1982), Modern Ceramic Engineering: Properties, Processing, and Use in Design, New York, A.B.D.. | |
2 | M.ÇİĞDEMOĞLU, "Yakıtlar ve Refrakter Malzemeler" (Çeviri), Makine Mühendisleri Odası, Ankara, 1970. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |