|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET PARLAK (mehmetparlak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET PARLAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İçten yanmalı motorların genel karakteristiklerini belirtmek, endikatör diyagramı ve hesabını yapabilir hale gelmek, motor elemanlarını tanımak ve boyutlandırma yapabilir hale gelmek, tasarım prensiplerini ortaya koymak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Motor tiplerini tanıma ve farklılıkları tanımlayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Makine Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile etkin iletişim kurma ve yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır PÇ-10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sorumluluğunun bilincindedir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İçten yanmalı motorlarda maksimum basıncın hesaplayabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Makine Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sorumluluğunun bilincindedir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | İçten yanmalı motor elemanlarını tanıyarak niteliklerini analiz edebilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Makine Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile etkin iletişim kurma ve yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır PÇ-10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sorumluluğunun bilincindedir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Maksimum basınca uygun motor elemanlarını boyutlandırabilir |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Makine Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile etkin iletişim kurma ve yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır PÇ-10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sorumluluğunun bilincindedir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | İçten yanmalı bir motoru bir bütün olarak projelendirebilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Makine Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. PÇ-8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile etkin iletişim kurma ve yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır PÇ-10 Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çalışanların sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularını bilir ve mühendislik uygulamalarının hukuksal sorumluluğunun bilincindedir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İçten yanmalı motorlarda temel karakteristikler ve sınıflandırma, Subap avans diyagramıi endikatör diyagramı, Endikatör diyagramı hesabı, Motor elemanlarının malzemeleri, Motor elemanlarının boyutlandırılması (silindir kafası, gövde ve gömlekler, piston ve parçaları, biyel, krank, subaplar ve kam mili), Motorlarda yağlama ve soğutma sistemleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İçten yanmalı motorlarda temel karakteristikler ve sınıflandırma | Sunum, Soru-cevap |
2 | Subap avans diyagramıi endikatör diyagramı | Sunum, Soru-cevap |
3 | Endikatör diyagramı hesabı | Sunum, Soru-cevap |
4 | Motor elemanlarının malzemeleri | Sunum, Soru-cevap |
5 | Motor elemanlarının boyutlandırılması (silindir kafası, gövde ve gömlekler, piston ve parçaları, biyel, krank, subaplar ve kam mili) | Sunum, Soru-cevap |
6 | Motor elemanlarının boyutlandırılması (silindir kafası, gövde ve gömlekler, piston ve parçaları, biyel, krank, subaplar ve kam mili) | Sunum, Soru-cevap |
7 | Motor elemanlarının boyutlandırılması (silindir kafası, gövde ve gömlekler, piston ve parçaları, biyel, krank, subaplar ve kam mili) | Sunum, Soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Motor elemanlarının boyutlandırılması (silindir kafası, gövde ve gömlekler, piston ve parçaları, biyel, krank, subaplar ve kam mili) | Sunum, Soru-cevap |
10 | Motor elemanlarının boyutlandırılması (silindir kafası, gövde ve gömlekler, piston ve parçaları, biyel, krank, subaplar ve kam mili) | Sunum, Soru-cevap |
11 | Motor elemanlarının boyutlandırılması (silindir kafası, gövde ve gömlekler, piston ve parçaları, biyel, krank, subaplar ve kam mili) | Sunum, Soru-cevap |
12 | Motor elemanlarının boyutlandırılması (silindir kafası, gövde ve gömlekler, piston ve parçaları, biyel, krank, subaplar ve kam mili) | Sunum, Soru-cevap |
13 | Motor elemanlarının boyutlandırılması (silindir kafası, gövde ve gömlekler, piston ve parçaları, biyel, krank, subaplar ve kam mili) | Sunum, Soru-cevap |
14 | Motor elemanlarının boyutlandırılması (silindir kafası, gövde ve gömlekler, piston ve parçaları, biyel, krank, subaplar ve kam mili) | Sunum, Soru-cevap |
15 | Motorlarda yağlama ve soğutma sistemleri | Sunum, Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Taylor, C.F., Internal Combustion Engine in Theory and Practice: Combustion, Fuels, Materials, Design, Vol.1-2,2001. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |