|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MEHMET PARLAK (mehmetparlak@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET PARLAK, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Endüstriyel taşımada; malzeme taşımanın ilkeleri, malzeme özellikleri,taşıma yöntemi karakteristiklerinin tanımı. Taşıma sistemlerinde temel elemanların tanıtımı ve boyutlandırma ilkeleri. Taşıma sistemlerinden olan krenler, asansörler, konveyörler ve krikolar gibi sistemlerin temel tasarım ilkeleri ve mühendislik hesaplarının gerçekleştirilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Endüstriyel taşımada; malzeme taşımanın temel ilkeleri ve taşınan malzeme özelliklerini inceleyebilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Halatla tahrik ve mekanizma elemanlarının tanıtımı ve boyutlandırma işlemlerini gerçekleştirebilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Zincirle tahrik ve mekanizma elemanlarının tanıtımı ve boyutlandırma işlemlerini gerçekleştirebilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-7 Matematik, fizik, kimya ve Makine Mühendisliği alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik çözümleri için kullanabilme yeteneğine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Taşıma sistemlerinde; yük tutma elemanları, frenler, tekerlekler ve ray elemanlarının tanıtımı ve boyutlandırma esaslarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-5 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir. Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. PÇ-8 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci ile etkin iletişim kurma ve yaşam boyu öğrenme becerisi kazanır |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-5 | Krenler, asansörler, konveyörler ve kriko sistemlerinin tanıtımı ve mühendislik hesaplamalarını gerçekleştirir, |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-6 | Öğrencilerin tasarım ve uygulama açısından özgün fikirler geliştirebilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-6 Makine mühendisliği alanında mevcut yöntem ve cihazları standartlara göre kullanır, deney tasarlar, deney yapar, veri toplar sonuçları analiz eder ve yorumlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-7 | Endüstriyel taşıma sistemlerine yönelik problemleri çözümleyebilir ve tasarım mantığını geliştirebilir. |
PÇ-1 Matematik, fizik, kimya ve temel mühendislik bilgilerini, Makine Mühendisliği alanında kullanabilmek için yeterli altyapıya sahiptir. PÇ-2 Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz eder ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır. PÇ-3 Mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve uygulama becerisi kazanır. PÇ-4 Ulusal ve uluslar arası boyutta bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin beceri, sorumluluk alma özgüveni ve takım çalışması yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Endüstriyel Taşımada Esaslar,Yapı elemanları; tel halatlar, halat makaraları, halat tamburları, tahrik kasnakları, palangalar ve verimleri,Zincirler ve zincir tahrik elemanları,Yük tutma elemanları, frenler, tekerlek ve raylar,Krenler; köprülü krenler, temel tahrik mekanizmaları ve köprü statik hesabı, diğer kren tipleri,Asansörler; temel elemanlar ve boyutlandırma ilkeleri,Konveyörler; genel bilgiler, bantlı konveyörlerin boyutlandırılması,Krikolar; kare vidalı krikolar, kremayerli krikolar ve hidrolik krikoların boyutlandırılması, | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Endüstriyel Taşımada Esaslar, | Sunum, soru-cevap |
2 | Yapı elemanları; tel halatlar, halat makaraları, halat tamburları, tahrik kasnakları, palangalar ve verimleri, | Sunum, soru-cevap |
3 | Yapı elemanları; tel halatlar, halat makaraları, halat tamburları, tahrik kasnakları, palangalar ve verimleri, | Sunum, soru-cevap |
4 | Zincirler ve zincir tahrik elemanları, | Sunum, soru-cevap |
5 | Zincirler ve zincir tahrik elemanları, | Sunum, soru-cevap |
6 | Krenler; köprülü krenler, temel tahrik mekanizmaları ve köprü statik hesabı, diğer kren tipleri, | Sunum, soru-cevap |
7 | Krenler; köprülü krenler, temel tahrik mekanizmaları ve köprü statik hesabı, diğer kren tipleri, | Sunum, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Asansörler; temel elemanlar ve boyutlandırma ilkeleri, | Sunum, soru-cevap |
10 | Asansörler; temel elemanlar ve boyutlandırma ilkeleri, | Sunum, soru-cevap |
11 | Konveyörler; genel bilgiler, bantlı konveyörlerin boyutlandırılması, | Sunum, soru-cevap |
12 | Konveyörler; genel bilgiler, bantlı konveyörlerin boyutlandırılması, | Sunum, soru-cevap |
13 | Konveyörler; genel bilgiler, bantlı konveyörlerin boyutlandırılması, | Sunum, soru-cevap |
14 | Krikolar; kare vidalı krikolar, kremayerli krikolar ve hidrolik krikoların boyutlandırılması, | Sunum, soru-cevap |
15 | Krikolar; kare vidalı krikolar, kremayerli krikolar ve hidrolik krikoların boyutlandırılması, | Sunum, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Demirsoy, M., Transport Tekniği, Cilt 1-2, Birsen Yayınevi, 1984. Zebisch, H.J., Taşıma Tekniği, Cilt 1-2, Arpaz Matbacılık, İstanbul. | |
2 | Uzmay, İ., Yıldırım, Ş., Taşıma Tekniği, Ufuk Kitabevi Yayınları, 2005. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 13 | 26 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 126 |