Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BES-517 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: BES-517 Adı: BECERİ ÖĞRENİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrenme sırasında organizmada oluşan psikolojik ve fizyolojik süreçlerle birlikte beceri ediniminin öğretilmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Beceri öğrenimi ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Beceri öğrenimi ile ilgili araştırmaları eleştirebilir PÇ-
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Beceri öğrenimde bir problem belirleyip çözüm getirebilir PÇ-
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-4 Becerinin türüne göre alıştırma dizayn edebilir PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur.
PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur.
PÇ-11 Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Öğrenme Süreci ve Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler, Beceri ve Beceri Türleri, Bireysel Ayrılıklar, Algılama ve Bellek, Motor Öğrenme Kuramları, Feedback ve Performanstaki Önemi, Reaksiyon Zamanı ve Karar Verme Mekanizması, Hız ve Doğruluk, Motor Kontrol ve Motor Programlar, Alıştırma ve Alıştırma Stratejileri, Transfer,
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bireysel Farklılıklar Anlatım, Soru cevap
2 Algılama ve Bellek Anlatım, Soru cevap
3 Beceri Türleri Anlatım, Soru cevap
4 Motor Öğrenme Kuramları Anlatım, Soru cevap
5 Motor Öğrenme Kuramları Anlatım, Soru cevap
6 Geribildirim ve önemi Anlatım, Soru cevap
7 Feedback ve Performanstaki Önemi Anlatım, Soru cevap
8 Ara Sınav
9 Hız ve Doğruluk Anlatım, Soru cevap
10 Motor Kontrol ve Motor Programlar Anlatım, Soru cevap
11 Motor Kontrol ve Motor Programlar Anlatım, Soru cevap
12 Alıştırma ve stratecileri Anlatım, Soru cevap
13 Alıştırma ve stratecileri Anlatım, Soru cevap
14 Transfer Anlatım, Soru cevap
15 Transfer Anlatım, Soru cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Schmıdt.R.N.(2015).Motor Learning and performance.’from principle and practiceChampaing.Illinois.Human kinetics books
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 12 2 20
Final Sınavı 14 2 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 12 36
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 8 16
       c) Performans Ödevi 1 3 3
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 5 15
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 4 8
Sözlü Sınav 2 2 4
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 3 5 15
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 4 20
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 179