|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencileri uyarlanmış beden eğitimi ve spor araştırmalarına teşvik etmek, bilimsel araştırma yöntemlerini ilgili araştırmalarda nasıl kullanacaklarını örneklerle öğretmek, karşılaşılacak olası problemleri çözme becerisi kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yetersizliği olan bireylerin sınıflandırmalarını bilir ve açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-6 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur. PÇ-11 Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Uyarlanmış fiziksel aktivite planları yapabilir ve etkilerini araştırabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur. PÇ-14 Alanı ile ilgili araştırmalarda uygun istatistik yöntemini seçip uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Uyarlanmış Fiziksel Aktivite araştırmaları için farklı bilim dallarından araştırmacılarla işbirliği yapabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-7 Beden eğitimi ve spor alanındaki tüm iç ve dış paydaşlarla kolay iletişim kurabilir, bilgi ve düşüncelerini Türkçe ve en az bir yabancı dilde akıcı ve anlaşılır şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. PÇ-12 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Uyarlanmış Fiziksel Aktivite araştırmalarında uyulması gereken etik kuralları bilir, gerekçeleri açıklayabilir ve bu kurallara sadık kalabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. PÇ-12 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. PÇ-13 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, uyarlanmış beden eğitimi ve spor araştırmalarının nitelik ve nicelikleri, yetersizlik türlerine göre araştırma modelleri, literatürdeki ilgili araştırma raporlarının incelenmesi, ödev, araştırmanın raporlanması, yetersizliği olan bireylerle yapılan araştırmalarda etik olan ve olmayan davranışlar gibi başlıkları içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uyarlanmış beden eğitimi spor araştırmalarında yaklaşımlar ve araştırmacının mesleki tatmini. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
2 | Yetersizliği olan bireylerin çevreleri ile ilişkileri | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
3 | Uyarlanmış beden eğitimi spor aktivitelerinin fiziksel parametrelere etkileri. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
4 | Uyarlanmış beden eğitimi spor aktivitelerinin psikolojik parametrelere etkileri. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
5 | Uyarlanmış beden eğitimi spor aktivitelerinin bilişsel parametrelere etkileri. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
6 | Uyarlanmış beden eğitimi spor aktivitelerinin sosyolojik parametrelere etkileri | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
7 | Öğrenmeyi kolaylaştırıcı olarak uyarlanmış beden eğitimi spor aktivitelerinin kullanımı. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yetersizlik türlerine göre literatür özeti. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
10 | Uyarlanmış beden eğitimi spor araştırmalarında karşılaşılan zorluklar . | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
11 | Uyarlanmış beden eğitimi spor araştırmalarında veri toplama. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
12 | Terapötik ve eğitimsel su aktiviteleri, ilgili makale inceleme. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
13 | Terapötik ve eğitimsel atlı aktiviteler, ilgili makale inceleme. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
14 | Terapötik ve eğitimsel takım oyunları, ilgili makale inceleme. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
15 | Terapötik ve eğitimsel bireysel sporlar, ilgili makale inceleme. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Ders notları, bilimsel araştırmalar | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
sınıf, lab., ders notları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 4 | 16 |
c) Performans Ödevi | 1 | 1 | 1 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 7 | 42 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 6 | 42 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 190 |