|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Zamanla ilgili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Serbest zaman programlarının türleri hakkında bilgi sahibidir ve programları değerlendirebilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur. PÇ-13 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır. PÇ-14 Alanı ile ilgili araştırmalarda uygun istatistik yöntemini seçip uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Serbest zaman kullanımlarını etkileyen faktörleri, beden eğitimi ve spor kapsamında yorumlayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. PÇ-13 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır. PÇ-14 Alanı ile ilgili araştırmalarda uygun istatistik yöntemini seçip uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-4 | Beden Eğitimi ve spor kapsamında serbest zaman kullanımına yönelik araştırma planlayıp uygulayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur. PÇ-11 Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. PÇ-12 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. PÇ-13 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır. PÇ-14 Alanı ile ilgili araştırmalarda uygun istatistik yöntemini seçip uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Serbest zaman kavramına giriş. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
2 | Serbest zaman kavramının tarihi gelişimi ve felsefesi. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
3 | Serbest zaman, çalışma zamanı ve zamanla ilgili diğer kavramlara ve ilişkilerine bakış. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
4 | Serbest zaman ve beden eğitimi ve spor ilişkisi. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
5 | Rekreasyon kavramına giriş, ülkemizde ve dünyada Rekreasyon. . | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
6 | Serbest zaman, rekreasyon ve beden eğitimi ve spor ilişkisine bakış. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
7 | Serbest zamanların kullanımından beklentiler. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Serbest zaman, toplumsal cinsiyet eşitliği ve beden eğitimi&spor ilişkisi, ilgili araştırmaların incelenmesi | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
10 | Serbest zaman, meslekler ve beden eğitimi&spor ilişkisi, ilgili araştırmaların incelenmesi. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
11 | Serbest zaman, ekonomik güç ve beden eğitimi&spor ilişkisi, ilgili araştırmaların incelenmesi | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
12 | Serbest zaman, sağlık ve beden eğitimi&spor ilişkisi, ilgili araştırmaların incelenmesi. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
13 | Serbest zaman, kültür, inanç ve beden eğitimi&spor ilişkisi, ilgili araştırmaların incelenmesi. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
14 | Serbest zaman, coğrafya ve beden eğitimi&spor ilişkisi, ilgili araştırmaların incelenmesi. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
15 | Öğrenci sunumları | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Torkildsen, G. (2005). Leisure and Recreation Management. Routledge. London. | |
2 | Kraus, R. (2005). Recreation and Leisure in Modern Society. 8th ed. Jones and Bartlett Publishers. Sudbury, MA. | |
3 | Cordes, K.A. (2013). Applications in Recreation&Leisure: For Today and The Future. Sagamore Publishing. Urbana, IL . | |
4 | Karaküçük, S., Kaya S., Akgül B.M. (Ed). (2017). Rekreasyon Bilimi 2. Gazi Kitabevi. Ankara. | |
5 | Karaküçük, S. (Ed). (2016). Rekreasyon Bilimi. Gazi Kitabevi. Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 8 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |