Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BES-523 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: BES-523 Adı: BOŞ ZAMANLARI DEĞERLENDİRME AÇISINDAN BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Zamanla ilgili kavramları açıklayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir.
PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Serbest zaman programlarının türleri hakkında bilgi sahibidir ve programları değerlendirebilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir.
PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur.
PÇ-13 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır.
PÇ-14 Alanı ile ilgili araştırmalarda uygun istatistik yöntemini seçip uygulayabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Serbest zaman kullanımlarını etkileyen faktörleri, beden eğitimi ve spor kapsamında yorumlayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir.
PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
PÇ-13 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır.
PÇ-14 Alanı ile ilgili araştırmalarda uygun istatistik yöntemini seçip uygulayabilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-4 Beden Eğitimi ve spor kapsamında serbest zaman kullanımına yönelik araştırma planlayıp uygulayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir.
PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur.
PÇ-11 Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-12 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
PÇ-13 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır.
PÇ-14 Alanı ile ilgili araştırmalarda uygun istatistik yöntemini seçip uygulayabilir.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Serbest zaman kavramına giriş. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
2 Serbest zaman kavramının tarihi gelişimi ve felsefesi. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
3 Serbest zaman, çalışma zamanı ve zamanla ilgili diğer kavramlara ve ilişkilerine bakış. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
4 Serbest zaman ve beden eğitimi ve spor ilişkisi. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
5 Rekreasyon kavramına giriş, ülkemizde ve dünyada Rekreasyon. . Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
6 Serbest zaman, rekreasyon ve beden eğitimi ve spor ilişkisine bakış. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
7 Serbest zamanların kullanımından beklentiler. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
8 Ara Sınav
9 Serbest zaman, toplumsal cinsiyet eşitliği ve beden eğitimi&spor ilişkisi, ilgili araştırmaların incelenmesi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
10 Serbest zaman, meslekler ve beden eğitimi&spor ilişkisi, ilgili araştırmaların incelenmesi. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
11 Serbest zaman, ekonomik güç ve beden eğitimi&spor ilişkisi, ilgili araştırmaların incelenmesi Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
12 Serbest zaman, sağlık ve beden eğitimi&spor ilişkisi, ilgili araştırmaların incelenmesi. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
13 Serbest zaman, kültür, inanç ve beden eğitimi&spor ilişkisi, ilgili araştırmaların incelenmesi. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
14 Serbest zaman, coğrafya ve beden eğitimi&spor ilişkisi, ilgili araştırmaların incelenmesi. Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
15 Öğrenci sunumları Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Torkildsen, G. (2005). Leisure and Recreation Management. Routledge. London.
2 Kraus, R. (2005). Recreation and Leisure in Modern Society. 8th ed. Jones and Bartlett Publishers. Sudbury, MA.
3 Cordes, K.A. (2013). Applications in Recreation&Leisure: For Today and The Future. Sagamore Publishing. Urbana, IL .
4 Karaküçük, S., Kaya S., Akgül B.M. (Ed). (2017). Rekreasyon Bilimi 2. Gazi Kitabevi. Ankara.
5 Karaküçük, S. (Ed). (2016). Rekreasyon Bilimi. Gazi Kitabevi. Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 3 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 3 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 8 40
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 8 32
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 6 30
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 6 30
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 180