|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | KÜRŞAT ÖZCAN (kozcan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Zamanla ilgili kavramları açıklayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Serbest zaman programlarının türleri hakkında bilgi sahibidir ve programları değerlendirebilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur. PÇ-13 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır. PÇ-14 Alanı ile ilgili araştırmalarda uygun istatistik yöntemini seçip uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Serbest zaman kullanımlarını etkileyen faktörleri, beden eğitimi ve spor kapsamında yorumlayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. PÇ-13 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır. PÇ-14 Alanı ile ilgili araştırmalarda uygun istatistik yöntemini seçip uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Beden Eğitimi ve spor kapsamında serbest zaman kullanımına yönelik araştırma planlayıp uygulayabilir. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur. PÇ-11 Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. PÇ-12 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. PÇ-13 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır. PÇ-14 Alanı ile ilgili araştırmalarda uygun istatistik yöntemini seçip uygulayabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Serbest zaman kavramına giriş. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 2 | Serbest zaman kavramının tarihi gelişimi ve felsefesi. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 3 | Serbest zaman, çalışma zamanı ve zamanla ilgili diğer kavramlara ve ilişkilerine bakış. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 4 | Serbest zaman ve beden eğitimi ve spor ilişkisi. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 5 | Rekreasyon kavramına giriş, ülkemizde ve dünyada Rekreasyon. . | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 6 | Serbest zaman, rekreasyon ve beden eğitimi ve spor ilişkisine bakış. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 7 | Serbest zamanların kullanımından beklentiler. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Serbest zaman, toplumsal cinsiyet eşitliği ve beden eğitimi&spor ilişkisi, ilgili araştırmaların incelenmesi | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 10 | Serbest zaman, meslekler ve beden eğitimi&spor ilişkisi, ilgili araştırmaların incelenmesi. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 11 | Serbest zaman, ekonomik güç ve beden eğitimi&spor ilişkisi, ilgili araştırmaların incelenmesi | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 12 | Serbest zaman, sağlık ve beden eğitimi&spor ilişkisi, ilgili araştırmaların incelenmesi. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 13 | Serbest zaman, kültür, inanç ve beden eğitimi&spor ilişkisi, ilgili araştırmaların incelenmesi. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 14 | Serbest zaman, coğrafya ve beden eğitimi&spor ilişkisi, ilgili araştırmaların incelenmesi. | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 15 | Öğrenci sunumları | Anlatma Yöntemi Bireysel Çalışma Yöntemi Ödev Yöntemi Soru ve Cevap Yöntemi Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Torkildsen, G. (2005). Leisure and Recreation Management. Routledge. London. | |
| 2 | Kraus, R. (2005). Recreation and Leisure in Modern Society. 8th ed. Jones and Bartlett Publishers. Sudbury, MA. | |
| 3 | Cordes, K.A. (2013). Applications in Recreation&Leisure: For Today and The Future. Sagamore Publishing. Urbana, IL . | |
| 4 | Karaküçük, S., Kaya S., Akgül B.M. (Ed). (2017). Rekreasyon Bilimi 2. Gazi Kitabevi. Ankara. | |
| 5 | Karaküçük, S. (Ed). (2016). Rekreasyon Bilimi. Gazi Kitabevi. Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 8 | 40 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
| Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
| Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||