|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersinin amacı, yönetimin amacını, özelliklerini açıklamak ve yönetime ilişkin kuramları incelemek ve yönetim işlevlerinin birbirleriyle olan ilişkilerini belirlemek |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre unsurlarını açıklayabilmek |
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Spor ile ilişkili ekonomik unsurları anlamak |
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. PÇ-6 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çağdaş spor yönetimiyle ilgili konular hakkında bilgi sahibi olma. |
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. PÇ-6 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur. PÇ-8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yönetimin tanımı ve fonksiyonları. Planlama, Organizasyon, Koordinasyon, yöneltme ve Denetim fonksiyonları Yönetim biliminin ilke, teknik ve yöntemleri ışığında sporun organizasyonu ve yönetimi. Türk Spor Yönetimi. Gençlik Spor Spor Genel Müdürlüğü. Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi. Türk Spor Politikası ve Mevzuatı. İlköğretim, Liseler ve Üniversitelerde Beden Eğitimi ve Sporun Yönetimi İşleyişi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Spor Yönetimine ilişkin kavram ve özellikler. Spor Yönetimi | Anlatma Yöntemi |
2 | Spor Yönetimine ilişkin kavram ve özellikler. Spor Yönetimi | Anlatma Yöntemi |
3 | Spor Yönetimi felsefesi, ayırt edici özellikleri, spor organizasyon tipleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Spor Yönetimi felsefesi, ayırt edici özellikleri, spor organizasyon tipleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Dünyada ve Türkiye'de Spor Organizasyonları, uluslararası ve ulusal organizasyonlar | Anlatma Yöntemi |
6 | Ulusal ve uluslararası spor yönetimi özellikleri | Anlatma Yöntemi |
7 | Spor uygulamalarında yönetimsel boyutlar, organizasyon yönetimi modelleri | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Spor organizasyonlarının yönetiminde dikkat edilecek hususlar | Anlatma Yöntemi |
10 | Spor organizasyonlarının yönetiminde dikkat edilecek hususlar | Anlatma Yöntemi |
11 | Ulusal ve uluslararası spor yönetiminin özellikleri | Anlatma Yöntemi |
12 | Organizasyon uygulamalarında yönetimsel boyutlar, organizasyon yönetimi modelleri | Anlatma Yöntemi |
13 | Organizasyon uygulamalarında yönetimsel boyutlar, organizasyon yönetimi modelleri | Anlatma Yöntemi |
14 | Beden eğitiminde spor yönetimi ve organizasyon örnekleri | Anlatma Yöntemi |
15 | Beden eğitiminde spor yönetimi ve organizasyon örnekleri | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sportmanagement (Principles and Applications), Elsevier Butterworth-Heinemann. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 8 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 8 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 188 |