|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; yönetim, organizasyon konularında temel terimlerin kavratılması, spor yönetimi içinde antrenörün görev ve sorumluluklarının gösterilmesi, Türkiye?de ki spor yapılanması ve spor teşkilatı yapısının kavratılması, spor sektörünün alanlarının incelenmesi, sponsorluk, antrenör etiği, istihdam, spor faaliyetlerinin yapılabilmesini sağlayan kanuni dayanakların, yasal düzenlemelerin incelenmesi (yönetmelik vb). Spor kulüpleri kulüp yöneticileri ve diğer eleman ve ekipmanları hakkında bilgi ve beceri kazandırmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre unsurlarını açıklayabilmek |
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. PÇ-13 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır. PÇ-14 Alanı ile ilgili araştırmalarda uygun istatistik yöntemini seçip uygulayabilir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Spor ile ilişkili ekonomik unsurları anlamak |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. PÇ-10 İrdeleme ve bağımsız karar verebilme yeteneğine ve araştırma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | ağdaş spor yönetimiyle ilgili konular hakkında bilgi sahibi olma. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. PÇ-12 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yönetimin tanımı, yönetim anlayışının gelişmesi, yönetimin sınıflaması ve faktörleri, spor yönetiminin tanımı, spor yönetiminde antrenörün durumu, antrenör etiği, Türkiye de ki spor yönetiminin teşkilatlanması, teşkilat yapısının incelenmesi, yönetmeliklerin incelenmesi, Gençlik ve spor il müdürlükleri, spor kulüplerinin tanımlanması, yasal düzenlemeleri ile Spor federasyonu nedir nasıl işler hangi uluslararası kuruluşlarla ilişkileri vardır incelenmesi ve anlatılması, Organizasyon nedir tanımı, spor organizasyonları, ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarının çeşitli boyutlar açısından incelenmesi ilgili diğer yönetmeliklerin tanıtılması, spor tesislerinin planlanması, yönetilmesi, işletilmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Spor Yönetimi felsefesi, ayırt edici özellikleri, spor organizasyon tipleri | Anlatma Yöntemi |
2 | Spor Yönetimi felsefesi, ayırt edici özellikleri, spor organizasyon tipleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Organizasyon faaliyetlerinin aşamaları, organizasyon ilkeleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Organizasyon faaliyetlerinin aşamaları, organizasyon ilkeleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Dünyada ve Türkiye'de Spor Organizasyonları, uluslararası ve ulusal organizasyonlar | Anlatma Yöntemi |
6 | Dünyada ve Türkiye'de Spor Organizasyonları, uluslararası ve ulusal organizasyonlar | Anlatma Yöntemi |
7 | Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarının özellikleri | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarının özellikleri | Anlatma Yöntemi |
10 | Organizasyon uygulamalarında yönetimsel boyutlar, organizasyon yönetimi modelleri | Anlatma Yöntemi |
11 | Organizasyon uygulamalarında yönetimsel boyutlar, organizasyon yönetimi modelleri | Anlatma Yöntemi |
12 | Spor organizasyonlarının yönetiminde dikkat edilecek hususlar | Anlatma Yöntemi |
13 | Beden eğitiminde spor yönetimi ve organizasyon örnekleri | Anlatma Yöntemi |
14 | Beden eğitiminde spor yönetimi ve organizasyon örnekleri | Anlatma Yöntemi |
15 | Beden eğitiminde spor yönetimi ve organizasyon örnekleri | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sportmanagement (Principles and Applications), Elsevier Butterworth-Heinemann. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 8 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 8 | 40 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 188 |