Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BES-541 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: BES-541 Adı: MOTOR GELİŞİM SÜREÇLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Motor gelişim süreçlerini ve ölçüm yöntemleri ile ilgili becerileri kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Psikomotor gelişim ile ilgili modelleri açıklayabilir PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
Yazılı Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-2 Gelişimin dönemlerinde antrenmanlara ne zaman başlanacağını bilir PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir.
PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur.
PÇ-8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
Sözlü Sınav
Performans Ödevi
DÖÇ-3 Alanı ile ilgili araştırma makalelerini yorumlayabilir PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir.
PÇ-13 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır.
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Motor gelişim ile ilgili fiziksel uygunluk parametrelerinin hangi yaşlarda ne düzeyde geliştirilebileceğini açıklayabilir PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir.
PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur.
PÇ-8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Motor gelişime uygun aktiviteler seçebilme ve bunlarla ilgili araştırma sonuçlarını yorumlayabilme
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 temel kavramlar, psiko-motor gelişimin tanımı ve önemi Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap
2 temel kavramlar, psiko-motor gelişimin tanımı ve önemi Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap
3 temel kavramlar, psiko-motor gelişimin tanımı ve önemi Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap
4 Psiko-motor Gelişimin Diğer Gelişim Alanlarıyla İlişkisi Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap
5 Psiko-motor Gelişimin Diğer Gelişim Alanlarıyla İlişkisi Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap
6 Psiko-motor Gelişimin Diğer Gelişim Alanlarıyla İlişkisi Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap
7 Psiko-motor Gelişimin Diğer Gelişim Alanlarıyla İlişkisi Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Psiko-motor alanı ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirme Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap
10 Psiko-motor alanı ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirme Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap
11 Psiko-motor alanı ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirme Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap
12 Psiko-motor alanı ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirme Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap
13 Psiko-motor alanı ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirme Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap
14 Psiko-motor alanı ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirme Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap
15 Psiko-motor alanı ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirme Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Gallahue, D. (2008). Motor Development.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 5 1 20
9.Proje 12 2 20
Final Sınavı 14 2 30

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 12 48
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 1 3 3
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 5 15
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 4 8
Sözlü Sınav 2 2 4
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 3 5 15
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 3 15
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 194