|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Motor gelişim süreçlerini ve ölçüm yöntemleri ile ilgili becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Psikomotor gelişim ile ilgili modelleri açıklayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
|
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Gelişimin dönemlerinde antrenmanlara ne zaman başlanacağını bilir |
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur. PÇ-8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
Sözlü Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Alanı ile ilgili araştırma makalelerini yorumlayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-13 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır. |
Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Motor gelişim ile ilgili fiziksel uygunluk parametrelerinin hangi yaşlarda ne düzeyde geliştirilebileceğini açıklayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur. PÇ-8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Motor gelişime uygun aktiviteler seçebilme ve bunlarla ilgili araştırma sonuçlarını yorumlayabilme | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | temel kavramlar, psiko-motor gelişimin tanımı ve önemi | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
2 | temel kavramlar, psiko-motor gelişimin tanımı ve önemi | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
3 | temel kavramlar, psiko-motor gelişimin tanımı ve önemi | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
4 | Psiko-motor Gelişimin Diğer Gelişim Alanlarıyla İlişkisi | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
5 | Psiko-motor Gelişimin Diğer Gelişim Alanlarıyla İlişkisi | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
6 | Psiko-motor Gelişimin Diğer Gelişim Alanlarıyla İlişkisi | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
7 | Psiko-motor Gelişimin Diğer Gelişim Alanlarıyla İlişkisi | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Psiko-motor alanı ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirme | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
10 | Psiko-motor alanı ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirme | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
11 | Psiko-motor alanı ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirme | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
12 | Psiko-motor alanı ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirme | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
13 | Psiko-motor alanı ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirme | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
14 | Psiko-motor alanı ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirme | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
15 | Psiko-motor alanı ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirme | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Gallahue, D. (2008). Motor Development. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 5 | 1 | 20 |
9.Proje | 12 | 2 | 20 |
Final Sınavı | 14 | 2 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 1 | 3 | 3 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Sözlü Sınav | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 194 |