|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Motor gelişim süreçlerini ve ölçüm yöntemleri ile ilgili becerileri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Psikomotor gelişim ile ilgili modelleri açıklayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
|
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-2 | Gelişimin dönemlerinde antrenmanlara ne zaman başlanacağını bilir |
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur. PÇ-8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
Sözlü Sınav Performans Ödevi |
| DÖÇ-3 | Alanı ile ilgili araştırma makalelerini yorumlayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-13 Yaşamın her alanında etik kurallara uygun davranma sorumluluğu taşır. |
Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-4 | Motor gelişim ile ilgili fiziksel uygunluk parametrelerinin hangi yaşlarda ne düzeyde geliştirilebileceğini açıklayabilir |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur. PÇ-8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Motor gelişime uygun aktiviteler seçebilme ve bunlarla ilgili araştırma sonuçlarını yorumlayabilme | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | temel kavramlar, psiko-motor gelişimin tanımı ve önemi | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
| 2 | temel kavramlar, psiko-motor gelişimin tanımı ve önemi | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
| 3 | temel kavramlar, psiko-motor gelişimin tanımı ve önemi | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
| 4 | Psiko-motor Gelişimin Diğer Gelişim Alanlarıyla İlişkisi | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
| 5 | Psiko-motor Gelişimin Diğer Gelişim Alanlarıyla İlişkisi | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
| 6 | Psiko-motor Gelişimin Diğer Gelişim Alanlarıyla İlişkisi | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
| 7 | Psiko-motor Gelişimin Diğer Gelişim Alanlarıyla İlişkisi | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Psiko-motor alanı ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirme | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
| 10 | Psiko-motor alanı ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirme | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
| 11 | Psiko-motor alanı ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirme | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
| 12 | Psiko-motor alanı ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirme | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
| 13 | Psiko-motor alanı ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirme | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
| 14 | Psiko-motor alanı ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirme | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
| 15 | Psiko-motor alanı ile ilgili yapılan araştırmaları değerlendirme | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Gallahue, D. (2008). Motor Development. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 5 | 1 | 20 |
| 9.Proje | 12 | 2 | 20 |
| Final Sınavı | 14 | 2 | 30 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 3 | 3 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
| Sözlü Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
| Ara Sınav | 3 | 5 | 15 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 194 | ||