|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UĞUR ÖDEK (ugurodek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bilimsel bir araştırmanın tasarlanması, doğru ve güvenilir veri toplanması ve istatistiksel analiz yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olmasını sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yüksek lisans eğitimi sürecinde edindiği bilgi ve deneyimlerle, uygulama ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır |
PÇ- |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Parametrik ve non-parametrik istatistik yöntemlerini açıklayabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Araştırma modeline göre uygun istatistik analiz yöntemini seçebilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Her öğrenci alanı ile ilgili bir fikri araştırmaya dönüştürecek, hipotezini kuracak, tasarım ve yöntemini belirleyecek, tasarlanan araştırma ile ilgili anket hazırlayacak, toplanmış verileri bilgisayara girecek, verilerin SPSS programı ile tanımlayıcı analizini ve hipotez testlerini yapacak, SPSS çıktılarını uygun tablo ve grafiklere dönüştürerek sonuçlarını özetleyecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel istatistiksel kavramlar | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
2 | Temel istatistiksel kavramlar | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
3 | Temel istatistiksel kavramlar | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
4 | Tanımlayıcı istatistiksel analizler | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
5 | Tanımlayıcı istatistiksel analizler | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
6 | Tanımlayıcı istatistiksel analizler | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
7 | Temel Hipotez testleri Parametrik ve nonparametrik hipotez testleri | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Temel Hipotez testleri Parametrik ve nonparametrik hipotez testleri | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
10 | Temel Hipotez testleri Parametrik ve nonparametrik hipotez testleri | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
11 | Temel Hipotez testleri Parametrik ve nonparametrik hipotez testleri | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
12 | Temel Hipotez testleri Parametrik ve nonparametrik hipotez testleri | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
13 | Sonuçların tablo, grafik ile özetlenmesi | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
14 | Sonuçların tablo, grafik ile özetlenmesi | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
15 | Sonuçların tablo, grafik ile özetlenmesi | Sunum, Beyin fırtınası, Soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Field, Andy. (2014). Understanding Statistical Analyses. Sage Publication | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 5 | 1 | 20 |
9.Proje | 12 | 2 | 20 |
Final Sınavı | 14 | 2 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 12 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 8 | 16 |
c) Performans Ödevi | 2 | 3 | 6 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Sözlü Sınav | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 194 |