Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BES-520 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: BES-520 Adı: MOTOR ÖĞRENME VE MOTOR KONTROL TEORİLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 1 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Beceri öğrenimi ve hareketi oluşturan faktörler ile ilgili bilgi sahibi olma. Bunun yanında bu alanda yapılan araştırmaları analiz edip yorumlayabilme.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Motor Öğrenme ile ilgili temel kavramları açıklayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir.
PÇ-7 Beden eğitimi ve spor alanındaki tüm iç ve dış paydaşlarla kolay iletişim kurabilir, bilgi ve düşüncelerini Türkçe ve en az bir yabancı dilde akıcı ve anlaşılır şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Motor kontrol teorileri ve bunların uygulamalarını açıklayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir.
PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Motor öğrenme alanındaki araştırma konularını açıklayabilir. PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
PÇ-8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
PÇ-11 Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-14 Alanı ile ilgili araştırmalarda uygun istatistik yöntemini seçip uygulayabilir.
Sözlü Sınav
DÖÇ-4 Hataların tespiti ve düzeltilmesi konularını açıklayabilir. PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir.
PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
PÇ-7 Beden eğitimi ve spor alanındaki tüm iç ve dış paydaşlarla kolay iletişim kurabilir, bilgi ve düşüncelerini Türkçe ve en az bir yabancı dilde akıcı ve anlaşılır şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Motor öğrenme aşamaları, öğrenme aktarımları, motor kontrol teorileri, konu ile ilgili araştırmalar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Motor Öğrenme Süreçleri ile ilgili yaklaşımlar Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası
2 Duyu-motor sistemleri Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası
3 Motor Kontrol teorileri Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası
4 Motor Kontrol teorileri Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası
5 Beceri öğreniminde geri bildirimin önemi Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası
6 Beceri öğreniminde aktarım Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası
7 Beceri öğreniminde alıştırma dizaynı ve uygun alıştırma dizaynını belirleme Anlatma Yöntemi, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav
9 Duyu-motor sistemleri ile ilgili yapılan çalışmaları belirleme Makale Eleştirisi
10 Geri bildirim ile ilgili makale değerlendirme Makale Eleştirisi
11 Geri bildirim ile ilgili makale değerlendirme Makale Eleştirisi
12 Aktarım ile ilgili makale değerlendirme Makale Eleştirisi
13 Aktarım ile ilgili makale değerlendirme Makale Eleştirisi
14 Alıştırma dizaynı ve lateralizasyon ile ilgili makale değerlendirme Makale Eleştirisi
15 Alıştırma dizaynı ve lateralizasyon ile ilgili makale değerlendirme Makale Eleştirisi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Coker, C.A: (2018). Motor learning and control for practitioners.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, makaleler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi 5 1 20
9.Proje
Final Sınavı 14 2 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 12 36
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 1 3 3
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 4 8
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 3 5 15
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 4 20
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 166