|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UĞUR ÖDEK (ugurodek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere yaygın olarak kullanılan bazı ergojenik destek yöntem ve maddeleri hakkındaki bilgilerin, bunların dopingle ilişkisi ile dopingin zararları ve dopingle mücadele hakkında bilgi aktarmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sporda Ergojenik Yardım ve Dopingin tarihçesini öğrenme |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sporda Ergojenik Yardım ve Doping ile ilgili temel kavramları öğrenme |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sporda Ergojenik Yardım ve Dopingli maddeleri tanıma |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sporda Ergojenik yardım ve Dopingin tarihçesi , Sporda Ergojenik yardım ve Dopingli maddelerin tanınması , Sporda dopingle mücadele hakkında genel bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Sporda Ergojenik Yardım ve Dopingin tarihçesi. | Anlatma Yöntemi |
2 | Tanımlar ve Kavramlar | Anlatma Yöntemi |
3 | Sporda Ergojenik Yardım ve Dopingin felsefe ve ahlak açısından değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi |
4 | Ergojenik yardım ve Dopingli maddelerin sınıflandırılması ve tanınması. | Anlatma Yöntemi |
5 | Ergojenik yardım ve Doping kullanım sebepleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Doping ile ilgili yeni gelişmeler ve tamamlayıcı bilgiler. | Anlatma Yöntemi |
7 | Doping kürleri ve kullanım alanları | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Doping kullanımının moral ve fiziki sonuçları | Anlatma Yöntemi |
10 | Doping kullanımının moral ve fiziki sonuçları | Anlatma Yöntemi |
11 | Dopingin sağlığa zararları | Anlatma Yöntemi |
12 | Dopingin sağlığa zararları | Anlatma Yöntemi |
13 | Doping ilaçlarının kullanımında yapılan hatalar | Anlatma Yöntemi |
14 | Doping kürünün bitimin de etkisini daha çabuk atma ile ilgili bilgi ve çalışmalar. | Anlatma Yöntemi |
15 | Sporda doping ile mücadele nasıl yapılır. | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 8 | 48 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 166 |