|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | UĞUR ÖDEK (ugurodek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere yaygın olarak kullanılan bazı ergojenik destek yöntem ve maddeleri hakkındaki bilgilerin, bunların dopingle ilişkisi ile dopingin zararları ve dopingle mücadele hakkında bilgi aktarmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sporda Ergojenik Yardım ve Dopingin tarihçesini öğrenme |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sporda Ergojenik Yardım ve Doping ile ilgili temel kavramları öğrenme |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Sporda Ergojenik Yardım ve Dopingli maddeleri tanıma |
PÇ- |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sporda Ergojenik yardım ve Dopingin tarihçesi , Sporda Ergojenik yardım ve Dopingli maddelerin tanınması , Sporda dopingle mücadele hakkında genel bilgi sahibi olmasını sağlamaktır. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sporda Ergojenik Yardım ve Dopingin tarihçesi. | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Tanımlar ve Kavramlar | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Sporda Ergojenik Yardım ve Dopingin felsefe ve ahlak açısından değerlendirilmesi | Anlatma Yöntemi |
| 4 | Ergojenik yardım ve Dopingli maddelerin sınıflandırılması ve tanınması. | Anlatma Yöntemi |
| 5 | Ergojenik yardım ve Doping kullanım sebepleri | Anlatma Yöntemi |
| 6 | Doping ile ilgili yeni gelişmeler ve tamamlayıcı bilgiler. | Anlatma Yöntemi |
| 7 | Doping kürleri ve kullanım alanları | Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Doping kullanımının moral ve fiziki sonuçları | Anlatma Yöntemi |
| 10 | Doping kullanımının moral ve fiziki sonuçları | Anlatma Yöntemi |
| 11 | Dopingin sağlığa zararları | Anlatma Yöntemi |
| 12 | Dopingin sağlığa zararları | Anlatma Yöntemi |
| 13 | Doping ilaçlarının kullanımında yapılan hatalar | Anlatma Yöntemi |
| 14 | Doping kürünün bitimin de etkisini daha çabuk atma ile ilgili bilgi ve çalışmalar. | Anlatma Yöntemi |
| 15 | Sporda doping ile mücadele nasıl yapılır. | Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 6 | 8 | 48 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 6 | 18 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 166 | ||