|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | UĞUR ÖDEK (ugurodek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Alanı ile ilgili makalelerin olumlu yönlerini açıklayabilir |
PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. PÇ-10 İrdeleme ve bağımsız karar verebilme yeteneğine ve araştırma becerisine sahip olur. PÇ-12 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. PÇ-14 Alanı ile ilgili araştırmalarda uygun istatistik yöntemini seçip uygulayabilir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Alanı ile ilgili makalelerin sınırlılıklarını açıklayabilir |
PÇ-6 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur.
PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. PÇ-12 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. PÇ-14 Alanı ile ilgili araştırmalarda uygun istatistik yöntemini seçip uygulayabilir. |
Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-3 | Makaleleri oluşturan bölümleri tanımlayabilir |
PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. PÇ-10 İrdeleme ve bağımsız karar verebilme yeteneğine ve araştırma becerisine sahip olur. PÇ-11 Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Verilerin analiz ve yorumlamasını yapabilir |
PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
PÇ-6 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur. PÇ-12 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. PÇ-14 Alanı ile ilgili araştırmalarda uygun istatistik yöntemini seçip uygulayabilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çalışma alanı ile ilgili uygun çalışma yönteminin belirlenmesi | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
2 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
3 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
4 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
5 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
6 | Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
7 | Başta belirlenmiş çalışma yöntemi ve elde edilen bilgiler kullanılarak uzmanlık alanı ile ilgili analiz ve sentezlerin yapılması | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Başta belirlenmiş çalışma yöntemi ve elde edilen bilgiler kullanılarak uzmanlık alanı ile ilgili analiz ve sentezlerin yapılması | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
10 | Başta belirlenmiş çalışma yöntemi ve elde edilen bilgiler kullanılarak uzmanlık alanı ile ilgili analiz ve sentezlerin yapılması | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
11 | Başta belirlenmiş çalışma yöntemi ve elde edilen bilgiler kullanılarak uzmanlık alanı ile ilgili analiz ve sentezlerin yapılması | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
12 | Başta belirlenmiş çalışma yöntemi ve elde edilen bilgiler kullanılarak uzmanlık alanı ile ilgili analiz ve sentezlerin yapılması | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
13 | Elde edilen verilerin yorumlanması | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
14 | Elde edilen verilerin yorumlanması | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
15 | Sonuçların bilimsel bir dille raporlanması | Anlatım, tartışma, ve uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 4 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 12 | 2 | 20 |
Final Sınavı | 14 | 2 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 6 | 14 | 84 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 6 | 18 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 3 | 3 | 9 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 189 |