Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BES-802 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: BES-802 Adı: UZMANLIK ALAN DERSİ II Teorik+Uygulama: 6+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı UĞUR ÖDEK (ugurodek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Alanı ile ilgili makalelerin olumlu yönlerini açıklayabilir PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
PÇ-10 İrdeleme ve bağımsız karar verebilme yeteneğine ve araştırma becerisine sahip olur.
PÇ-12 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
PÇ-14 Alanı ile ilgili araştırmalarda uygun istatistik yöntemini seçip uygulayabilir.
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Alanı ile ilgili makalelerin sınırlılıklarını açıklayabilir PÇ-6 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur.
PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
PÇ-12 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
PÇ-14 Alanı ile ilgili araştırmalarda uygun istatistik yöntemini seçip uygulayabilir.
Sözlü Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Makaleleri oluşturan bölümleri tanımlayabilir PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
PÇ-10 İrdeleme ve bağımsız karar verebilme yeteneğine ve araştırma becerisine sahip olur.
PÇ-11 Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Verilerin analiz ve yorumlamasını yapabilir PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
PÇ-6 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur.
PÇ-12 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
PÇ-14 Alanı ile ilgili araştırmalarda uygun istatistik yöntemini seçip uygulayabilir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Çalışma alanı ile ilgili uygun çalışma yönteminin belirlenmesi Anlatım, tartışma, ve uygulama
2 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Anlatım, tartışma, ve uygulama
3 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Anlatım, tartışma, ve uygulama
4 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Anlatım, tartışma, ve uygulama
5 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Anlatım, tartışma, ve uygulama
6 Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme Anlatım, tartışma, ve uygulama
7 Başta belirlenmiş çalışma yöntemi ve elde edilen bilgiler kullanılarak uzmanlık alanı ile ilgili analiz ve sentezlerin yapılması Anlatım, tartışma, ve uygulama
8 Ara Sınav
9 Başta belirlenmiş çalışma yöntemi ve elde edilen bilgiler kullanılarak uzmanlık alanı ile ilgili analiz ve sentezlerin yapılması Anlatım, tartışma, ve uygulama
10 Başta belirlenmiş çalışma yöntemi ve elde edilen bilgiler kullanılarak uzmanlık alanı ile ilgili analiz ve sentezlerin yapılması Anlatım, tartışma, ve uygulama
11 Başta belirlenmiş çalışma yöntemi ve elde edilen bilgiler kullanılarak uzmanlık alanı ile ilgili analiz ve sentezlerin yapılması Anlatım, tartışma, ve uygulama
12 Başta belirlenmiş çalışma yöntemi ve elde edilen bilgiler kullanılarak uzmanlık alanı ile ilgili analiz ve sentezlerin yapılması Anlatım, tartışma, ve uygulama
13 Elde edilen verilerin yorumlanması Anlatım, tartışma, ve uygulama
14 Elde edilen verilerin yorumlanması Anlatım, tartışma, ve uygulama
15 Sonuçların bilimsel bir dille raporlanması Anlatım, tartışma, ve uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 4 30
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 12 2 20
Final Sınavı 14 2 50

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 8 24
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 6 18
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 4 8
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 6 24
Ara Sınav 3 3 9
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 4 20
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 189