| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı tarihi süreçte sanatın değişimi ve dönemsel farklılıklarını ifade edebilecek bilgi kazanmaktır | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sanat tarihinin süreçlerini ve kavramlarını açıklayabilir | 
			
		 
			PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir.  PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Mimarlık ile ilgili temel bilgi ve kavramları açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Resim sanatı ile ilgili temel bilgileri, kavram ve terimleri açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur  | 
		 Sözlü Sınav Kısa Sınav  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sanatın temel kavramları ve tarihsel gelişimini kuramlar, akım ve idealleriyle birlikte eleştirel bir bakışla incelemek; kavramların yere ve zamana göre nasıl değiştiğini göstermek. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin kapsamı hakkında bilgilendirme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 2 | Tarih Öncesi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 3 | Antik Yunan Sanatı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 4 | Antik Roma Sanatı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 5 | Bizans Sanatı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 6 | Ortaçağ | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 7 | Romanesk ve Gotik Sanat | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Rönesans | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 10 | Barok | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 11 | Rokoko | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 12 | Yeni Klasism | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 13 | Romantizm | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 14 | Gerçeklik | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 15 | İzlenimcilik | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi | |
| 2 | Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton, Remzi Kitabevi | |
| 3 | Eczacıbaşı Sanat Ansiklopedisi, YEM Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 1 | 2 | 20 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 1 | 2 | 20 | 
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 1 | 2 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 6 | 18 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 6 | 24 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 2 | 6 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||