|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH ÖZDEMİR (fatihozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Görsel anlatımın temel öğelerini ve bu öğelerin birbirleriyle ilişkilerini öğrenecek. Doğadaki bütün öğeleri araştırarak, görsel anlatım olanaklarını görecek ve belli bir birikime sahip olarak kendi yaratım isteklerinde yeni çıkışlar sağlayacaktır. Bahar Yarıyılı boyunca Renk Teorileri hakkında araştırma ve uygulama yapar, özgün kompozisyonlar üretir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sanatın ilke ve elemanlarını açıklayabilir. |
PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. PÇ-19 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Sanatın ilke ve elemanlarını kullanarak tasarım yapabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-17 İnsan bedeni üzerinde organik ve geometrik formların analizini yapar. İki boyutlu yüzey üzerinde üçüncü boyut algısını veren hacim kavramını tanır ve uygular. PÇ-19 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Temel Sanat Eğitimini ve sanatsal üretimi kavrar.Renk, doku ve kontrast ilişkilerini çalışmalarında uygulayabilir. |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-19 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanat nesnesinin biçimini oluşturan öge ve ilkelerin tanımı, kompozisyondaki işlevleri ve birbirleri ile olan ilişkileri; nokta, doku, çizgi, renk, boşluk- doluluk, ışık-gölge, oran (ölçü), hareket, yön, strüktür (yapı), tekrar(ritm), uygunluk, zıtlık, sıradüzen, denge (simetri), bütünlük; desen, çizgi tanımı, çizgi değerleri ve işlevleri;nesnelerin çizgisel çözümü, yüzey-kütle ilişkisi; kompozisyona giriş: Bakmak-görmek-algılamak; görsel alanda etki oluşumları ve bunların düzenlenmesi. iki ve üç boyutlu tasarımlarla hacim olgusunun işlenmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin içeriğine ilişkin anlatım ve bilgilendirme çalışması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Proje I | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
3 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi ve proje tamamlama | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
4 | Proje II | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
5 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi ve proje tamamlama | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
6 | Proje III | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
7 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi ve proje tamamlama | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Proje IV | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
10 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi ve proje tamamlama | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
11 | Proje V | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
12 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi ve proje tamamlama | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
13 | Proje VI | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
14 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi ve proje tamamlama | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
15 | Portfolyo kritik ve değerlendirme | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | CİVCİR, Esma, Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Akademisyen Kitabevi,2015 | |
2 | HESKETT,John, "Tasarım",Dost Kitabevi Yayınları,2013 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Canson kağıt (35x50), çeşitli resim kağıtları 35x50 ve 50x70), kraft (kalın), kurşun kalemler (set), rapido takımı (ecco pigment, permanent marker (CD kalemi, 3 boy, ispirtolu kalem, vb.), renkli kuru boya kalemler, kuru ve yağlı pastel, siyah ve mavi mürekkep, suluboya takımı, guaş boya seti (10 renk) , suluboya fırçası ve kapları, palet, maket bıçağı, makas, cetvel, su bazlı yapıştırıcı, mukavva ve karton, desen çantası (portfolyo), malzeme kutusu (alet çantası). |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 2 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 3 | 24 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 3 | 24 |
c) Performans Ödevi | 6 | 5 | 30 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 8 | 6 | 48 |
Final Sınavı | 2 | 2 | 4 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 226 |