|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH ÖZDEMİR (fatihozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders ile öğrenciye, geometrik formları ve canlı- cansız modelleri gözlemleyip inceleyerek ölçü-oran ve kompozisyon ilkelerine uygun çizme yeterliliklerini kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Her türlü çizim / çizgisel anlatım tekniklerini uygulamalı olarak yapabilir. |
PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Çizgisel anlatım tekniklerini modelde uygulayabilir. |
PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-21 Verilen bir projenin gereksinimleri çerçevesinde orijinal fikir ve çözümler üretir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Figürde hareket,denge ilişkilerinin kullanılmasını sağlayabilir. |
PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders; 1. Çizgi Alıştırmaları 2. Basit geometrik formların çizimi 3. Perspektif çizim 4. Kompozisyon 5. Cansız model çizimi 6. Tors Çizimi konularını içermektedir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Oran orantı skeç çalışmaları | Uygulama-Alıştırma |
2 | Oran ,Orantı, Temel geometrik,Konstruktif Malzemelerle duzenlemelerden desen calışmaları | Uygulama-Alıştırma |
3 | Çizgi ile Resimsel Kurgu Dogadan ,Yapay Objelerden Desen Çalışmaları | Uygulama-Alıştırma |
4 | Hava Perspektifi,Çizgi Perspektifi Dogadan desen ,Peysaj | Uygulama-Alıştırma |
5 | Işık gölge kroki çalışmaları | Uygulama-Alıştırma |
6 | Canlı Model ile Desende Işık-Gölge çalışmaları | Uygulama-Alıştırma |
7 | Anatomi - Canlı Model ile Desen | Uygulama-Alıştırma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Detaydaki Gözlem Gücünün Arttırılması El -Ayak eskizleri | Uygulama-Alıştırma |
10 | Kısa sureli kroki çalışmaları | Uygulama-Alıştırma |
11 | Kısa sureli kroki çalışmaları | Uygulama-Alıştırma |
12 | Desen Çalışmalarında Farklı Malzemelerin Olanakları Füzen-Kursun Kalem İle Desen | Uygulama-Alıştırma |
13 | Desen Çalışmalarında Farklı Malzemelerin Olanakları Füzen-Kursun Kalem İle Desen | Uygulama-Alıştırma |
14 | Desen Çalışmalarında Farklı Malzemelerin Olanakları Plastik Boya ve Guaj Boya İle Desen | Uygulama-Alıştırma |
15 | Desen Çalışmalarında Farklı Malzemelerin Olanakları Sulu boya- Lavi ile desen | Uygulama-Alıştırma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Rönesans ustalarından örnekler | |
2 | Atölye içindeki desenler | |
3 | Sanatın Öyküsü, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi Yayınları, 1980, | |
4 | Ankara Dünya Sanat Tarihi, Mary Hollingsworth, İnkilap Yayınları, 2009 | |
5 | 1000 Muhteşem Resim, V.Ch | |
6 | İstanbul Dünya Sanat Tarihi, Adnan Turani, Türkiye İş Bankası Yayınları, Türk Tarih Kurumu Basımevi, 1979 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Desen kağıdı, karakalem, silgi. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 1 | 2 | 10 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 1 | 2 | 10 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 14 | 2 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 14 | 2 | 28 |
c) Performans Ödevi | 6 | 4 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 8 | 2 | 16 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 5 | 30 |
Final Sınavı | 6 | 2 | 12 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 178 |