|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH ÖZDEMİR (fatihozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Yazı ve tipografi konusunda temel teorik bilgiler ve terminolojinin öğretilmesi. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yazı ve tipografi konusunda temel teorik bilgilere sahiptir |
PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-6 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-18 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Grafik çalışmalarında tipografinin genel ve özel kullanımlarını açıklayabilir |
PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Vektörel program desteği ile uygulamalar yapabilir. |
PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. PÇ-21 Verilen bir projenin gereksinimleri çerçevesinde orijinal fikir ve çözümler üretir. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Tipografinin tanımı ve grafik tasarım açısından önemi: tipografinin tarihsel gelişimi, yazının doğuşu ve ilk alfabeler, Latin alfabesinin baskının bulunuşuna kadar olan gelişimi, baskının ve baskı yazıların gelişimi, IX. yüzyıl sonu ve XX. yüzyılda tipografi; tipografiyle ilgili temel terimler: harfin anatomisiyle ilgili terimler, yazı karakteri, yazı karakteri ailesi, yazı karakteri ağırlık ve stilleri, font, yazının ölçülendirilmesi, espas, espasta uyulması gereken kurallar, espas çeşitleri: harf, kelime, satır, negatif ve göz ortası espası; espasta özel durumlar öğretilir. Vektörel program desteği ile uygulamalar yaptırılır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin içeriğine ilişkin anlatım ve bilgilendirme çalışması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Yaratıcı tekniklerin, stil ve çözümlerin araştırılması ve belirlenmesi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Proje I | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
4 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi | Proje Sunumu, Soru Cevap |
5 | Proje teslimi ve değerlendirme | Proje Sunumu, Soru Cevap |
6 | Proje II | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
7 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi | Proje Sunumu, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Proje III | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
10 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi | Proje Sunumu, Soru Cevap |
11 | Proje teslimi ve değerlendirme | Proje Sunumu, Soru Cevap |
12 | Proje IV | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
13 | Projenin geliştirilmesi ve planlanması | Proje Sunumu, Soru Cevap |
14 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi | Proje Sunumu, Soru Cevap |
15 | Proje Çalışması | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Paul Harris ve Gavin Ambrose, Görsel Tipografi Sözlüğü, Literatür Yayıncılık, 2014 | |
2 | Kaligrafik ve Tipografik Deneysel Tasarımlar - Prof. Namık Kemal Sarıkavak - Hayalperest yayınevi | |
3 | Çağdaş Tipografinin Temelleri - Prof. Namık Kemal Sarıkavak | SEÇKİN YAYINCILIK | |
4 | Grafik Tasarımda Tipografi Gavin Ambrose , Paul Harris - Literatür Yayınları | |
5 | Tipografinin Temelleri - Gavin Ambrose , Paul Harris - Literatür Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 10 | 1 | 10 |
8.Dönem Ödevi | 15 | 1 | 20 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 1 | 10 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 173 |