|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Politik, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmelere yer vererek bilimin, teknolojinin, sanatın birbirleriyle olan etkilerinin, yansımalarının çözümlenmesi. Uygarlığın anlamı çerçevesinde, batının anlamı, kurumların ifadesi ve yeni tarih yazım denemeleri. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uygarlık tarihinin temel kavramlarını açıklayabilir |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Uygarlık öncesi ve uygarlık tarihinde yaşanan değişimleri sosyolojik ve tarihsel olarak açıklayabilir |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Günümüz modern dünyasını oluşturan siyasi, askeri, dini, sosyal, ekonomik, ideolojik, kültürel, bilimsel ve teknik gelişmeler ve nihayet bu alanda öne çıkan isimler hakkında bilgiler aktabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İnsanların bir nesilden diğerine aktardığı başlangıçtan bugüne uygarlık sürecini oluşturan temel olay ve olgular.Eski Ön Asya ve Mısır uygarlıkları, Eski Yunan ve Helen uygarlıkları ve kültürü, Roma uygarlığı, Ortaçağ, Rönesans ve reformlar, Aydınlanma çağı, Amerikan ve Fransız devrimleri, Sanayi devrimi, XIX. yüzyılda ortayaçıkan akımlar ve XX. yüzyılın en önemli olayları. I. ve II. Dünya Savaşları ve sonrası gelişmeler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriği ile ilgili bilgilendirme. ilkel topluluklara giriş | Anlatım, Soru-Yanıt |
2 | İlkel toplumların tarihi süreci, düşünsel yapıları, üretim ilişkileri ve sanatları. | Anlatım, Soru-Yanıt |
3 | İlkel toplumların tarihi süreci, düşünsel yapıları, üretim ilişkileri ve sanatları. | Anlatım, Soru-Yanıt |
4 | İlkel Toplumdan uygarlığa geçiş. Değişen yapısal koşullar, inançlar ve sınıfsallaşma. | Anlatım, Soru-Yanıt |
5 | Mezopotamya uygarlıkları. Mısır ve Hititler. | Anlatım, Soru-Yanıt |
6 | Antik Yunan. | Anlatım, Soru-Yanıt |
7 | Roma | Anlatım, Soru-Yanıt |
8 | Ara Sınav | |
9 | Avrupa Ortaçağı | Anlatım, Soru-Yanıt |
10 | Yeni Çağ, Rönesans ve Reform hareketleri. | Anlatım, Soru-Yanıt |
11 | Fransız ihtilali ve Avrupada sınıfsal hareketlilik | Anlatım, Soru-Yanıt |
12 | Sanayii Devrimi nedenleri ve sonuçları. Sanatsal ve Kültürel Modernizm Ondokuzuncu yüzyıla doğru izlenen yol. | Anlatım, Soru-Yanıt |
13 | Modernizm | Anlatım, Soru-Yanıt |
14 | 1945den günümüze…..Soğuk savaş dönemi ve Küreselleşme: Yirmibirinci yüzyıla doğru… | Anlatım, Soru-Yanıt |
15 | Postmodernizm | Anlatım, Soru-Yanıt |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Server Tanilli Yüzyılların Gerçeği ve Mirası Peter N.Stearns, Michael Adams, Stuart B.Schwartz, Marc Iason Gilbert, 2004 World Civilizations | |
2 | Fernand Braudel, Uygarlıkların Grameri, çev. M. A. Kılıçbay, İmge Yayınları, İstanbul 2006 | |
3 | Uygarlık Tarihi, ed. İsmail Güven, Pegem Akademi Yayınları, Ankara 2012 | |
4 | Belma Tokuroğlu-Abdullah Ersoy, Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2012 | |
5 | Hendrik Willem van Loon, Gençler İçin Uygarlık Tarihi, çev. S. Çıngay, Say Yayınları, İstanbul 2013. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Slayt, bilgisayar, projeksyon makinası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 6 | 6 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |