Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / GİT107 - GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI

Kodu: GİT107 Adı: UYGARLIK TARİHİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 1 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Politik, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmelere yer vererek bilimin, teknolojinin, sanatın birbirleriyle olan etkilerinin, yansımalarının çözümlenmesi. Uygarlığın anlamı çerçevesinde, batının anlamı, kurumların ifadesi ve yeni tarih yazım denemeleri.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Uygarlık tarihinin temel kavramlarını açıklayabilir PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır.
PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Uygarlık öncesi ve uygarlık tarihinde yaşanan değişimleri sosyolojik ve tarihsel olarak açıklayabilir PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır.
PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Günümüz modern dünyasını oluşturan siyasi, askeri, dini, sosyal, ekonomik, ideolojik, kültürel, bilimsel ve teknik gelişmeler ve nihayet bu alanda öne çıkan isimler hakkında bilgiler aktabilir. PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur.
PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
İnsanların bir nesilden diğerine aktardığı başlangıçtan bugüne uygarlık sürecini oluşturan temel olay ve olgular.Eski Ön Asya ve Mısır uygarlıkları, Eski Yunan ve Helen uygarlıkları ve kültürü, Roma uygarlığı, Ortaçağ, Rönesans ve reformlar, Aydınlanma çağı, Amerikan ve Fransız devrimleri, Sanayi devrimi, XIX. yüzyılda ortayaçıkan akımlar ve XX. yüzyılın en önemli olayları. I. ve II. Dünya Savaşları ve sonrası gelişmeler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders içeriği ile ilgili bilgilendirme. ilkel topluluklara giriş Anlatım, Soru-Yanıt
2 İlkel toplumların tarihi süreci, düşünsel yapıları, üretim ilişkileri ve sanatları. Anlatım, Soru-Yanıt
3 İlkel toplumların tarihi süreci, düşünsel yapıları, üretim ilişkileri ve sanatları. Anlatım, Soru-Yanıt
4 İlkel Toplumdan uygarlığa geçiş. Değişen yapısal koşullar, inançlar ve sınıfsallaşma. Anlatım, Soru-Yanıt
5 Mezopotamya uygarlıkları. Mısır ve Hititler. Anlatım, Soru-Yanıt
6 Antik Yunan. Anlatım, Soru-Yanıt
7 Roma Anlatım, Soru-Yanıt
8 Ara Sınav
9 Avrupa Ortaçağı Anlatım, Soru-Yanıt
10 Yeni Çağ, Rönesans ve Reform hareketleri. Anlatım, Soru-Yanıt
11 Fransız ihtilali ve Avrupada sınıfsal hareketlilik Anlatım, Soru-Yanıt
12 Sanayii Devrimi nedenleri ve sonuçları. Sanatsal ve Kültürel Modernizm Ondokuzuncu yüzyıla doğru izlenen yol. Anlatım, Soru-Yanıt
13 Modernizm Anlatım, Soru-Yanıt
14 1945den günümüze…..Soğuk savaş dönemi ve Küreselleşme: Yirmibirinci yüzyıla doğru… Anlatım, Soru-Yanıt
15 Postmodernizm Anlatım, Soru-Yanıt
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Server Tanilli Yüzyılların Gerçeği ve Mirası Peter N.Stearns, Michael Adams, Stuart B.Schwartz, Marc Iason Gilbert, 2004 World Civilizations
2 Fernand Braudel, Uygarlıkların Grameri, çev. M. A. Kılıçbay, İmge Yayınları, İstanbul 2006
3 Uygarlık Tarihi, ed. İsmail Güven, Pegem Akademi Yayınları, Ankara 2012
4 Belma Tokuroğlu-Abdullah Ersoy, Uygarlık Tarihi, İmaj Yayınları, Ankara 2012
5 Hendrik Willem van Loon, Gençler İçin Uygarlık Tarihi, çev. S. Çıngay, Say Yayınları, İstanbul 2013.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Slayt, bilgisayar, projeksyon makinası

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 6 6
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 6 12
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 6 12
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 90