| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Görsel imgelerle algılama-Algılamada etkili olan faktörler-Algılama ve tepkiler-İç güdü – izleme – örnek alma davranışları-Görsel algılamada duyu – duyum – akıl yürütme-Algısal kavramalar: şekil – biçim – yalınlık-Denge ve niçin denge-Yaratıcılık ve tanımı-Sanatsal yaratma – duyu ve duyumlar | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler görsel anlatım yollarını kuramsal olarak inceleyebilir. | 
			
		 
			PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Öğrenciler algılamanın yöntemleri ve çeşitliliğini açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Yaratıcılık ve tanımını yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir.  PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur.  | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Görsel anlatım yollarının kuramsal olarak incelenmesi, Biyolojik-Optik algılama, ışığa karşı tepki formların ve renklerin-üç boyutlu cisimlerin hareketliliğine karşı tepki, Renk tepkisi. İçgüdü ve izleme. Yaratıcılık | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Görsel imgelerle algılama | Anlatım, soru, cevap, tartışma | 
| 2 | Algılamada etkili olan faktörler | Anlatım, soru, cevap, tartışma | 
| 3 | Algılama ve tepkiler | Anlatım, soru, cevap, tartışma | 
| 4 | İç güdü – izleme – örnek alma davranışları | Anlatım, soru, cevap, tartışma | 
| 5 | Görsel algılamada duyu – duyum – akıl yürütme | Anlatım, soru, cevap, tartışma | 
| 6 | Denge ve niçin denge | Anlatım, soru, cevap, tartışma | 
| 7 | Algısal kavramalar: şekil – biçim – yalınlık | Anlatım, soru, cevap, tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Yaratıcılık ve tanımı | Anlatım, soru, cevap, tartışma | 
| 10 | Yaratıcı kişilik özellikleri – engeller | Anlatım, soru, cevap, tartışma | 
| 11 | Yaratıcı zeka – yaratıcı eğitim | Anlatım, soru, cevap, tartışma | 
| 12 | Sanatsal yaratma – duyu ve duyumlar | Anlatım, soru, cevap, tartışma | 
| 13 | Algı – imge – imgelem – sembol – simgeler | Anlatım, soru, cevap, tartışma | 
| 14 | Mecaz ve sanatta mecaz | Anlatım, soru, cevap, tartışma | 
| 15 | Değerlendirme | Anlatım, soru, cevap, tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Görsel Algılama “Sanatta Yaratıcı Süreç”-Doç. Dr. Adem GENÇ-Yrd. Doç. Ahmet SİPAHİOĞLU | |
| 2 | Sanat ve Eğitim-Yaratıcılık-Sanat Sorunları-Kuramları ve Eleştirisi-Eğitimle İlişkiler-Doç. Dr. İnci SAN | |
| 3 | Sanatı Görmek-Bates LOWRY | |
| 4 | Sanatta Devrim-Nazan / Mazhar İPŞİROĞLU | |
| 5 | Renk ve Resimde Kullanımı-Nuri TEMİZSOYLU | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, ders kitabı. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||