|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Görsel imgelerle algılama-Algılamada etkili olan faktörler-Algılama ve tepkiler-İç güdü – izleme – örnek alma davranışları-Görsel algılamada duyu – duyum – akıl yürütme-Algısal kavramalar: şekil – biçim – yalınlık-Denge ve niçin denge-Yaratıcılık ve tanımı-Sanatsal yaratma – duyu ve duyumlar |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler görsel anlatım yollarını kuramsal olarak inceleyebilir. |
PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler algılamanın yöntemleri ve çeşitliliğini açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Yaratıcılık ve tanımını yapabilir. |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Görsel anlatım yollarının kuramsal olarak incelenmesi, Biyolojik-Optik algılama, ışığa karşı tepki formların ve renklerin-üç boyutlu cisimlerin hareketliliğine karşı tepki, Renk tepkisi. İçgüdü ve izleme. Yaratıcılık | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Görsel imgelerle algılama | Anlatım, soru, cevap, tartışma |
2 | Algılamada etkili olan faktörler | Anlatım, soru, cevap, tartışma |
3 | Algılama ve tepkiler | Anlatım, soru, cevap, tartışma |
4 | İç güdü – izleme – örnek alma davranışları | Anlatım, soru, cevap, tartışma |
5 | Görsel algılamada duyu – duyum – akıl yürütme | Anlatım, soru, cevap, tartışma |
6 | Denge ve niçin denge | Anlatım, soru, cevap, tartışma |
7 | Algısal kavramalar: şekil – biçim – yalınlık | Anlatım, soru, cevap, tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yaratıcılık ve tanımı | Anlatım, soru, cevap, tartışma |
10 | Yaratıcı kişilik özellikleri – engeller | Anlatım, soru, cevap, tartışma |
11 | Yaratıcı zeka – yaratıcı eğitim | Anlatım, soru, cevap, tartışma |
12 | Sanatsal yaratma – duyu ve duyumlar | Anlatım, soru, cevap, tartışma |
13 | Algı – imge – imgelem – sembol – simgeler | Anlatım, soru, cevap, tartışma |
14 | Mecaz ve sanatta mecaz | Anlatım, soru, cevap, tartışma |
15 | Değerlendirme | Anlatım, soru, cevap, tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Görsel Algılama “Sanatta Yaratıcı Süreç”-Doç. Dr. Adem GENÇ-Yrd. Doç. Ahmet SİPAHİOĞLU | |
2 | Sanat ve Eğitim-Yaratıcılık-Sanat Sorunları-Kuramları ve Eleştirisi-Eğitimle İlişkiler-Doç. Dr. İnci SAN | |
3 | Sanatı Görmek-Bates LOWRY | |
4 | Sanatta Devrim-Nazan / Mazhar İPŞİROĞLU | |
5 | Renk ve Resimde Kullanımı-Nuri TEMİZSOYLU | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, ders kitabı. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |