Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / GİT405 - GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI

Kodu: GİT405 Adı: GÖRSEL ALGI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Görsel imgelerle algılama-Algılamada etkili olan faktörler-Algılama ve tepkiler-İç güdü – izleme – örnek alma davranışları-Görsel algılamada duyu – duyum – akıl yürütme-Algısal kavramalar: şekil – biçim – yalınlık-Denge ve niçin denge-Yaratıcılık ve tanımı-Sanatsal yaratma – duyu ve duyumlar

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler görsel anlatım yollarını kuramsal olarak inceleyebilir. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur
PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir.
PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğrenciler algılamanın yöntemleri ve çeşitliliğini açıklayabilir. PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır.
PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Yaratıcılık ve tanımını yapabilir. PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir.
PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Görsel anlatım yollarının kuramsal olarak incelenmesi, Biyolojik-Optik algılama, ışığa karşı tepki formların ve renklerin-üç boyutlu cisimlerin hareketliliğine karşı tepki, Renk tepkisi. İçgüdü ve izleme. Yaratıcılık
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Görsel imgelerle algılama Anlatım, soru, cevap, tartışma
2 Algılamada etkili olan faktörler Anlatım, soru, cevap, tartışma
3 Algılama ve tepkiler Anlatım, soru, cevap, tartışma
4 İç güdü – izleme – örnek alma davranışları Anlatım, soru, cevap, tartışma
5 Görsel algılamada duyu – duyum – akıl yürütme Anlatım, soru, cevap, tartışma
6 Denge ve niçin denge Anlatım, soru, cevap, tartışma
7 Algısal kavramalar: şekil – biçim – yalınlık Anlatım, soru, cevap, tartışma
8 Ara Sınav
9 Yaratıcılık ve tanımı Anlatım, soru, cevap, tartışma
10 Yaratıcı kişilik özellikleri – engeller Anlatım, soru, cevap, tartışma
11 Yaratıcı zeka – yaratıcı eğitim Anlatım, soru, cevap, tartışma
12 Sanatsal yaratma – duyu ve duyumlar Anlatım, soru, cevap, tartışma
13 Algı – imge – imgelem – sembol – simgeler Anlatım, soru, cevap, tartışma
14 Mecaz ve sanatta mecaz Anlatım, soru, cevap, tartışma
15 Değerlendirme Anlatım, soru, cevap, tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Görsel Algılama “Sanatta Yaratıcı Süreç”-Doç. Dr. Adem GENÇ-Yrd. Doç. Ahmet SİPAHİOĞLU
2 Sanat ve Eğitim-Yaratıcılık-Sanat Sorunları-Kuramları ve Eleştirisi-Eğitimle İlişkiler-Doç. Dr. İnci SAN
3 Sanatı Görmek-Bates LOWRY
4 Sanatta Devrim-Nazan / Mazhar İPŞİROĞLU
5 Renk ve Resimde Kullanımı-Nuri TEMİZSOYLU
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, ders kitabı.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60