|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | PINAR GÜNER KOÇAK (guner@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu ders beşeri iletişimin temel ilke ve becerilerini tanıtmayı ve irdelemeyi amaçlar. Kişilerarası, küçük grup, kurumsal, kamu ve kitle iletişimine giriş olarak belli başlı kavramları inceler. Bu dersin amacı öğrencilerin iletişimin ana prensiplerini anlamaya ve uygulamaya yönelik genel bir bakış açısı kazanması ve iletişime dair kuram ve terminoloji hakkında gelişmiş bir fikir sahibi olmasıdır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İletişim tarihinin süreçlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-16 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir. PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İletişim tarihi teorik bilgisini toplum ve insan ilişkileri bağlamında değerlendirir |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. |
|
DÖÇ-3 | İletişimin tanımı, iletişim sürecinin unsurları, temel iletişim modelleri, ve iletişim türlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ders şu konuları içerir: iletişimin tanımı, iletişim sürecinin unsurları, temel iletişim modelleri, ve iletişim türleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş: dersin amaçları, beklentiler ve dersin işlenişinin konuşulması ve iletişim kavramının tanımlanması | Anlatım, soru-cevap |
2 | İletişim sürecine giriş: kavramlar ve temel iletişim modelleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
3 | İletişimin Türleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
4 | Kişilerarası iletişim, örgüt içi iletişim ve kitle iletişimi | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
5 | İletişim araştırmaları ve kitle iletişim kuramlarına giriş | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
6 | Chicago Okulu ve Erken dönem kitle iletişim araştırmaları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
7 | Chicago Okulu ve Erken dönem kitle iletişim araştırmaları | Tartışma, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kitle iletişim araçları ve güçlü etkiler paradigması | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
10 | İletişim çalışmalarında etki sorunu: sınırlı etkiler | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
11 | İki aşamalı akış, kullanımlar doyumlar, gündem belirleme, çerçeveleme, bağımlılık, suskunluk sarmalı ve yetiştirme kuramları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
12 | İki aşamalı akış, kullanımlar doyumlar, gündem belirleme, çerçeveleme, bağımlılık, suskunluk sarmalı ve yetiştirme kuramları | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
13 | Kitle iletişim modelleri | Anlatım, tartışma, soru-cevap |
14 | Kitle iletişim modelleri | Tartışma, soru-cevap |
15 | Genel değerlendirme | Tartışma, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Armand Mattelart (2001) İletişimin Dünyasallaşması, çev. Halime Yücel, İstanbul: İletişim. | |
2 | Prof. Dr. Ünsal OSKAY, İletişimin ABC'si. DR Yayınları,İstanbul 2007 | |
3 | Merih ZILLIOĞLU, İletişim Nedir?, Cem Yayınevi, İstanbul (2003) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Slayt, bilgisayar, projeksyon makinası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 2 | 6 | 12 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 2 | 8 | 16 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 88 |