Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / GİT113 - GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI

Kodu: GİT113 Adı: İLETİŞİM KURAMLARI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı PINAR GÜNER KOÇAK (guner@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu ders beşeri iletişimin temel ilke ve becerilerini tanıtmayı ve irdelemeyi amaçlar. Kişilerarası, küçük grup, kurumsal, kamu ve kitle iletişimine giriş olarak belli başlı kavramları inceler. Bu dersin amacı öğrencilerin iletişimin ana prensiplerini anlamaya ve uygulamaya yönelik genel bir bakış açısı kazanması ve iletişime dair kuram ve terminoloji hakkında gelişmiş bir fikir sahibi olmasıdır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 İletişim tarihinin süreçlerini açıklayabilir. PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir.
PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır.
PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir.
PÇ-16 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir.
PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İletişim tarihi teorik bilgisini toplum ve insan ilişkileri bağlamında değerlendirir PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir.
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur.
DÖÇ-3 İletişimin tanımı, iletişim sürecinin unsurları, temel iletişim modelleri, ve iletişim türlerini açıklayabilir. PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir.
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir.
PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ders şu konuları içerir: iletişimin tanımı, iletişim sürecinin unsurları, temel iletişim modelleri, ve iletişim türleri.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Giriş: dersin amaçları, beklentiler ve dersin işlenişinin konuşulması ve iletişim kavramının tanımlanması Anlatım, soru-cevap
2 İletişim sürecine giriş: kavramlar ve temel iletişim modelleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
3 İletişimin Türleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
4 Kişilerarası iletişim, örgüt içi iletişim ve kitle iletişimi Anlatım, tartışma, soru-cevap
5 İletişim araştırmaları ve kitle iletişim kuramlarına giriş Anlatım, tartışma, soru-cevap
6 Chicago Okulu ve Erken dönem kitle iletişim araştırmaları Anlatım, tartışma, soru-cevap
7 Chicago Okulu ve Erken dönem kitle iletişim araştırmaları Tartışma, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Kitle iletişim araçları ve güçlü etkiler paradigması Anlatım, tartışma, soru-cevap
10 İletişim çalışmalarında etki sorunu: sınırlı etkiler Anlatım, tartışma, soru-cevap
11 İki aşamalı akış, kullanımlar doyumlar, gündem belirleme, çerçeveleme, bağımlılık, suskunluk sarmalı ve yetiştirme kuramları Anlatım, tartışma, soru-cevap
12 İki aşamalı akış, kullanımlar doyumlar, gündem belirleme, çerçeveleme, bağımlılık, suskunluk sarmalı ve yetiştirme kuramları Anlatım, tartışma, soru-cevap
13 Kitle iletişim modelleri Anlatım, tartışma, soru-cevap
14 Kitle iletişim modelleri Tartışma, soru-cevap
15 Genel değerlendirme Tartışma, soru-cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Armand Mattelart (2001) İletişimin Dünyasallaşması, çev. Halime Yücel, İstanbul: İletişim.
2 Prof. Dr. Ünsal OSKAY, İletişimin ABC'si. DR Yayınları,İstanbul 2007
3 Merih ZILLIOĞLU, İletişim Nedir?, Cem Yayınevi, İstanbul (2003)
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Slayt, bilgisayar, projeksyon makinası

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 1 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 1 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 4 4
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 2 6 12
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 2 8 16
0
0
Toplam İş Yükü 88