|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
İletişim ve sanat ile sosyoloji birbiriyle yakın ilişki içinde olan bilim dallarıdır. Toplumun yapısını, ,içeriğini, özelliklerini bilmeden etkili bir iletişim ve sanat süreci yaşamak mümkün değildir. Bu nedenle ders kapsamında öğrencilerin sosyolojik terim ve kavramlarını öğrenerek toplum yapısı, içeriği, özelliklerini kavrayarak yapacakları mesleki çalışmalara bir temel sağlamaları amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sosyoloji terim ve kavramlarını öğrenir ve Mesleğiyle ilgili yapacağı çalışmalarda sosyolojiden faydalanır |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-16 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İçinde yaşadığı toplumun sosyo-kültürel özelliklerini tanır, bu özelliklere uygun çalışmalar üretir |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-16 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Toplumsal olaylara eleştirel yaklaşır |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sosyolojik terim ve kavramlar, toplum yapısı ve içeriği. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma, Amaç ve Kapsam | |
2 | Sosyal Kişi | Anlatım, soru-cevap, tartışma, slayt sunum. |
3 | Sosyal Statü ve Sosyalizasyon | Anlatım, soru-cevap, tartışma, slayt sunum. |
4 | Sosyal Grup ve Topluluklar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, slayt sunum. |
5 | Toplum | Anlatım, soru-cevap, tartışma, slayt sunum. |
6 | Sosyal davranış ve roller | Anlatım, soru-cevap, tartışma, slayt sunum. |
7 | Sosyal Kurumlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma, slayt sunum. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kültür | Anlatım, soru-cevap, tartışma, slayt sunum. |
10 | Sosyal Değerler | Anlatım, soru-cevap, tartışma, slayt sunum. |
11 | Sosyal hareketlilik | Anlatım, soru-cevap, tartışma, slayt sunum. |
12 | Sosyal değişim | Anlatım, soru-cevap, tartışma, slayt sunum. |
13 | Sosyal Kontrol | Anlatım, soru-cevap, tartışma, slayt sunum. |
14 | Sosyal sapma | Anlatım, soru-cevap, tartışma, slayt sunum. |
15 | Genel Değerlendirme | soru-cevap, tartışma, |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Joseph Fitcher (2006), Sosyoloji Nedir?, Çev: Prof. Dr. Nilgün Çelebi, Anı Yayıncılık, Ankara | |
2 | Anthony Giddens (2001), Sosyoloji:Eleştirel Bir Giriş, Çev: Ülgen Yıldız, Ed. Melih Yürüşen, Phoenix Yayınevi, Ankara | |
3 | Cahit Aslan (1997), Sosyoloji: Kavramlar ve Kullanımları, Baki Kitabevi, Adana | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Görsel dökümanlar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 12 | 1 | 10 |
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 10 | 1 | 10 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 124 |