|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencinin kullanacağı makine ve objektifleri tanıtarak temel fotoğraf bilgi ve becerilerini kazandırmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Fotoğraf makinesini teknik açıdan kullanabilir |
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Fotografik kompozisyon ve anlam arasındaki ilişkiyi kurabilir |
PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Fotoğraf çekimlerinde kullanılan flaş, üç ayak (tripod), uzatma tüpleri, harici deklanşörler, uzaktan kumandalar, fotoğraf çantaları, filtreler, körükler vb. gibi aksesuarları tanıyabilir. |
PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Fotoğraf tekniği ve kompozisyon ögeleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İşlenecek konular hakkında bilgilendirme | Anlatım, Uygulama |
2 | Fotoğraf makinesini temel prensiplerinin anlatılması. Camera obscurara ve ışığın felsefesi | Anlatım, Uygulama |
3 | Fotoğraf makinesinin teknik ögelerinin tanıtılması. Gövdede yer alan unsurlar ve işlevleri ve lensler. | Anlatım, Uygulama |
4 | Fotoğraf makinesinde ışık ile ilgili ögelerin incelenmesi. Diyafram-Enstantane- ISO- Alan Derinliği yaratımı | Anlatım, Uygulama |
5 | Fotoğrafta görsel ögelerin düzenlenmesi kompozisyon öğeleri ve anlam ilişkisine giriş. Çerçeveleme ile anlam ve duygu üretimi. | Anlatım, Uygulama |
6 | Fotoğrafta görsel ögelerin düzenlenmesi kompozisyon öğeleri. Rönesans Estetiği ve fotoğrafa yansımaları. Geometrik düzenlemeler. | Anlatım, Uygulama |
7 | Fotoğrafta görsel ögelerin düzenlenmesi kompozisyon öğeleri. Yalınlık ve Altın Oran | Anlatım, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fotoğrafta görsel ögelerin düzenlenmesi kompozisyon öğeleri. Çizgilerin kullanımı, denge, doğal kadraj, leke ve bakış açıları. T. | Anlatım, Uygulama |
10 | Fotoğrafta görsel ögelerin düzenlenmesi kompozisyon öğeleri. Hareket, doku, ritim, armoni, contrast. | Anlatım, Uygulama |
11 | Fotoğrafta görsel ögelerin düzenlenmesi kompozisyon öğeleri. Movement, texture, rhythm, harmony, contrast. | Anlatım, Uygulama |
12 | Fotoğrafta görsel ögelerin düzenlenmesi ışık konusu. | Anlatım, Uygulama |
13 | Fotoğrafta görsel ögelerin düzenlenmesi ışık konusu. yapay aydınlatma. | Anlatım, Uygulama |
14 | Fotoğrafta görsel ögelerin düzenlenmesi renk konusu. | Anlatım, Uygulama |
15 | Dönem sonu değerlendirme | Değerlendirme. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | PRAKEL, David. Yaratıcı fotoğrafçılığın temelleri. Literatür, 2011. | |
2 | KALFAGIL, Sabit. Fotoğrafın yapısal ögeleri ve fotoğraf sanatında kompozisyon. Fotoğrafevi Yayınları, 2007. | |
3 | AKBAŞ, Faruk; İKIZLER, Emre. Fotoğraf teknik okumaları. Say Yayınları, 2010. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Fotoğraf makinası, objektif, tripod |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 30 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 15 | 1 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 50 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 15 | 30 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 15 | 15 |
c) Performans Ödevi | 3 | 10 | 30 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 178 |