| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencinin kullanacağı makine ve objektifleri tanıtarak temel fotoğraf bilgi ve becerilerini kazandırmaktır | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Fotoğraf makinesini teknik açıdan kullanabilir | 
			
		 
			PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir.  | 
		 Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-2 | Fotografik kompozisyon ve anlam arasındaki ilişkiyi kurabilir | 
			
		 
			PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir.  | 
		 Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-3 | Fotoğraf çekimlerinde kullanılan flaş, üç ayak (tripod), uzatma tüpleri, harici deklanşörler, uzaktan kumandalar, fotoğraf çantaları, filtreler, körükler vb. gibi aksesuarları tanıyabilir. | 
			
		 
			PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.  | 
		 Yazılı Sınav Uygulama Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Fotoğraf tekniği ve kompozisyon ögeleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | İşlenecek konular hakkında bilgilendirme | Anlatım, Uygulama | 
| 2 | Fotoğraf makinesini temel prensiplerinin anlatılması. Camera obscurara ve ışığın felsefesi | Anlatım, Uygulama | 
| 3 | Fotoğraf makinesinin teknik ögelerinin tanıtılması. Gövdede yer alan unsurlar ve işlevleri ve lensler. | Anlatım, Uygulama | 
| 4 | Fotoğraf makinesinde ışık ile ilgili ögelerin incelenmesi. Diyafram-Enstantane- ISO- Alan Derinliği yaratımı | Anlatım, Uygulama | 
| 5 | Fotoğrafta görsel ögelerin düzenlenmesi kompozisyon öğeleri ve anlam ilişkisine giriş. Çerçeveleme ile anlam ve duygu üretimi. | Anlatım, Uygulama | 
| 6 | Fotoğrafta görsel ögelerin düzenlenmesi kompozisyon öğeleri. Rönesans Estetiği ve fotoğrafa yansımaları. Geometrik düzenlemeler. | Anlatım, Uygulama | 
| 7 | Fotoğrafta görsel ögelerin düzenlenmesi kompozisyon öğeleri. Yalınlık ve Altın Oran | Anlatım, Uygulama | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Fotoğrafta görsel ögelerin düzenlenmesi kompozisyon öğeleri. Çizgilerin kullanımı, denge, doğal kadraj, leke ve bakış açıları. T. | Anlatım, Uygulama | 
| 10 | Fotoğrafta görsel ögelerin düzenlenmesi kompozisyon öğeleri. Hareket, doku, ritim, armoni, contrast. | Anlatım, Uygulama | 
| 11 | Fotoğrafta görsel ögelerin düzenlenmesi kompozisyon öğeleri. Movement, texture, rhythm, harmony, contrast. | Anlatım, Uygulama | 
| 12 | Fotoğrafta görsel ögelerin düzenlenmesi ışık konusu. | Anlatım, Uygulama | 
| 13 | Fotoğrafta görsel ögelerin düzenlenmesi ışık konusu. yapay aydınlatma. | Anlatım, Uygulama | 
| 14 | Fotoğrafta görsel ögelerin düzenlenmesi renk konusu. | Anlatım, Uygulama | 
| 15 | Dönem sonu değerlendirme | Değerlendirme. | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | PRAKEL, David. Yaratıcı fotoğrafçılığın temelleri. Literatür, 2011. | |
| 2 | KALFAGIL, Sabit. Fotoğrafın yapısal ögeleri ve fotoğraf sanatında kompozisyon. Fotoğrafevi Yayınları, 2007. | |
| 3 | AKBAŞ, Faruk; İKIZLER, Emre. Fotoğraf teknik okumaları. Say Yayınları, 2010. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Fotoğraf makinası, objektif, tripod | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 30 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 15 | 1 | 20 | 
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 50 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 15 | 30 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 15 | 15 | 
| c) Performans Ödevi | 3 | 10 | 30 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 178 | ||