|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH ÖZDEMİR (fatihozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel grafik becerilerinin kazandırılması |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Temel grafik uygulamalarını açıklayabilir |
PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-6 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir. PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Grafik tarasarımın temel uygulamalarını gerçekleştirebilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Temel grafik kavramlarını açıklayabilir |
PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Temel grafik çalışmaları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin içeriğine ilişkin anlatım ve bilgilendirme çalışması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Malzemelerin, yaratıcı tekniklerin, stil ve çözümlerin araştırılması ve belirlenmesi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Proje I | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
4 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
5 | Proje teslimi ve değerlendirme | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
6 | Proje II | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
7 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Proje teslimi ve değerlendirme | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
10 | Proje III | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
11 | Projenin geliştirilmesi ve planlanması | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
12 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
13 | Proje uygulamaları | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
14 | Proje teslimi ve değerlendirme | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
15 | Portfolyo kritik ve değerlendirme | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Görme Biçimleri - John Berger - Metis | |
2 | Görsel Düşünme - Rudolf Arnheim - Metis | |
3 | Rengin Etkileşimi - Josef Albers - Hayalperest | |
4 | Temel Tasarım - Ali Seylan - Yem | |
5 | Grafik Tasarımda Tasarım Fikri - Gavin Ambrose - Literatür | |
6 | Grafik Tasarımda Tasarım İçin Araştırma - Gavin Ambrose - Literatür | |
7 | Grafik Tasarımda İmge - Gavin Ambrose - Literatür | |
8 | Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni - Gavin Ambrose - Literatür | |
9 | Grafik Tasarımın Temelleri - Paul Harris , Gavin Ambrose - Literatür | |
10 | Yaratıcı Tasarımın Temelleri - Paul Harris , Gavin Ambrose - Literatür | |
11 | Grafik Tasarımda Format - Gavin Ambrose , Paul Harris - Literatür Yayınları | |
12 | grafik Tasarımda Izgaralar - Gavin Ambrose , Paul Harris - Literatür Yayınları | |
13 | Grafik Tasarımda Baskı ve Sonlandırma - Gavin Ambrose , Paul Harris - Literatür Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 10 | 2 | 20 |
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 14 | 1 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 |
c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 192 |