| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | FATİH ÖZDEMİR (fatihozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Temel grafik becerilerinin kazandırılması | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Temel grafik uygulamalarını açıklayabilir | 
			
		 
			PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-6 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir. PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-2 | Grafik tarasarımın temel uygulamalarını gerçekleştirebilir. | 
			
		 
			PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Uygulama Sınavı  | 
	
| DÖÇ-3 | Temel grafik kavramlarını açıklayabilir | 
			
		 
			PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.  | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Temel grafik çalışmaları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin içeriğine ilişkin anlatım ve bilgilendirme çalışması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 2 | Malzemelerin, yaratıcı tekniklerin, stil ve çözümlerin araştırılması ve belirlenmesi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 3 | Proje I | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi | 
| 4 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi | 
| 5 | Proje teslimi ve değerlendirme | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi | 
| 6 | Proje II | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi | 
| 7 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Proje teslimi ve değerlendirme | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi | 
| 10 | Proje III | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi | 
| 11 | Projenin geliştirilmesi ve planlanması | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi | 
| 12 | Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi | 
| 13 | Proje uygulamaları | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi | 
| 14 | Proje teslimi ve değerlendirme | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi | 
| 15 | Portfolyo kritik ve değerlendirme | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Görme Biçimleri - John Berger - Metis | |
| 2 | Görsel Düşünme - Rudolf Arnheim - Metis | |
| 3 | Rengin Etkileşimi - Josef Albers - Hayalperest | |
| 4 | Temel Tasarım - Ali Seylan - Yem | |
| 5 | Grafik Tasarımda Tasarım Fikri - Gavin Ambrose - Literatür | |
| 6 | Grafik Tasarımda Tasarım İçin Araştırma - Gavin Ambrose - Literatür | |
| 7 | Grafik Tasarımda İmge - Gavin Ambrose - Literatür | |
| 8 | Grafik Tasarımda Sayfa Düzeni - Gavin Ambrose - Literatür | |
| 9 | Grafik Tasarımın Temelleri - Paul Harris , Gavin Ambrose - Literatür | |
| 10 | Yaratıcı Tasarımın Temelleri - Paul Harris , Gavin Ambrose - Literatür | |
| 11 | Grafik Tasarımda Format - Gavin Ambrose , Paul Harris - Literatür Yayınları | |
| 12 | grafik Tasarımda Izgaralar - Gavin Ambrose , Paul Harris - Literatür Yayınları | |
| 13 | Grafik Tasarımda Baskı ve Sonlandırma - Gavin Ambrose , Paul Harris - Literatür Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 2 | 20 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 10 | 2 | 20 | 
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 14 | 1 | 20 | 
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 40 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 12 | 24 | 
| c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 | 
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 7 | 28 | 
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 192 | ||