Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / GİT205 - GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI

Kodu: GİT205 Adı: PAZARLAMA VE MARKA İLETİŞİMİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÖKSEL ŞİMŞEK (gokselsimsek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilerin bütünleşik pazarlama iletişimi planı hazırlayarak reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, kişisel satış ve doğrudan pazarlama gibi alanlara yönelik entegre fikirler yaratmayı öğrenmeleri amaçlanır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlama iletişiminin temel kavramlarını açıklayabilir PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır.
PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Pazarlama iletişiminde örnek olayları sanatsal ve iletişim süreçleri bağlamında açıklayabilir. PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir.
PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir.
PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Pazarlama iletişimi kavramının bileşenlerini açıklayabilir. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur
PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir.
PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Pazarlama iletişimi kavramı,bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı, kavramın doğuşunu hazırlayan nedenler,pazarlama iletişimi kavramının bileşenleri, reklam,reklam türleri,reklam amaçları, reklam ortamları ve araçları,reklam üretimi ve kampanyalar,yaratıcı süreç, reklam ajansları,reklam ölçümü,halkla ilişkiler, amaç ve araçları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma ve Büyük Resim: Pazarlamanın Evrimi Anlatım
2 Pazarlamanın Evrimi ve temel pazarlama yaklaşımları, 4P - 4C-5C Anlatım Soru- cevap
3 Pazarlama iletişimi kavramı ve Bütünleşik pazarlamanın incelenmesi Anlatım Soru- cevap
4 21.yy.'da Pazarlama Anlatım Soru- cevap
5 Pazar Bölümleme,Hedef Pazar ve konumlandırma Anlatım Soru- cevap
6 Pazarlama iletişim karması/Bugünün tüketicisiyle iletişim kurabilmenin yeni kuralları Anlatım Soru- cevap
7 Pazarlama İletişimi Stratejisinin İnşası Mesajın konumlandırılması Mesajın hedefe yönelik doğrultulması Anlatım Soru- cevap Tartışma
8 Ara Sınav
9 Büyük Resim: Marka ve Marka İletişimi Anlatım Soru- Cevap Tartışma Örnek Olay Yöntemi
10 Marka yönetimi Anlatım Soru- Cevap Tartışma Örnek Olay Yöntemi
11 Marka Amacı ve Marka imajı / Marka konumlandırması Anlatım Soru- Cevap Tartışma Örnek Olay Yöntemi
12 Marka değer modelleri Anlatım Soru- Cevap Tartışma Örnek Olay Yöntemi
13 Marka elemanlarının saptanması Anlatım Soru- Cevap Tartışma Örnek Olay Yöntemi
14 Marka stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanması Anlatım Soru- Cevap Tartışma Örnek Olay Yöntemi
15 Covid-19 Pandemisinin Pazarlama ve Marka İletişimi Üzerine Etkileri Anlatım Soru- Cevap Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Pazarlama İletişimi Yönetimi/ M. Oyman ve Y. Odabaşı
2 Temel Aksoy / Efsaneler ve Gercekler: Pazarlama Nasil Yapilir
3 Iwan Setiawan ve Philip Kotler / Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, ders notları, projeksiyon

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 5 10
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 106