|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKSEL ŞİMŞEK (gokselsimsek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste öğrencilerin bütünleşik pazarlama iletişimi planı hazırlayarak reklam, halkla ilişkiler, satış tutundurma, kişisel satış ve doğrudan pazarlama gibi alanlara yönelik entegre fikirler yaratmayı öğrenmeleri amaçlanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Pazarlama iletişiminin temel kavramlarını açıklayabilir |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Pazarlama iletişiminde örnek olayları sanatsal ve iletişim süreçleri bağlamında açıklayabilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir. PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Pazarlama iletişimi kavramının bileşenlerini açıklayabilir. |
PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Pazarlama iletişimi kavramı,bütünleşik pazarlama iletişimi kavramı, kavramın doğuşunu hazırlayan nedenler,pazarlama iletişimi kavramının bileşenleri, reklam,reklam türleri,reklam amaçları, reklam ortamları ve araçları,reklam üretimi ve kampanyalar,yaratıcı süreç, reklam ajansları,reklam ölçümü,halkla ilişkiler, amaç ve araçları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve Büyük Resim: Pazarlamanın Evrimi | Anlatım |
2 | Pazarlamanın Evrimi ve temel pazarlama yaklaşımları, 4P - 4C-5C | Anlatım Soru- cevap |
3 | Pazarlama iletişimi kavramı ve Bütünleşik pazarlamanın incelenmesi | Anlatım Soru- cevap |
4 | 21.yy.'da Pazarlama | Anlatım Soru- cevap |
5 | Pazar Bölümleme,Hedef Pazar ve konumlandırma | Anlatım Soru- cevap |
6 | Pazarlama iletişim karması/Bugünün tüketicisiyle iletişim kurabilmenin yeni kuralları | Anlatım Soru- cevap |
7 | Pazarlama İletişimi Stratejisinin İnşası Mesajın konumlandırılması Mesajın hedefe yönelik doğrultulması | Anlatım Soru- cevap Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Büyük Resim: Marka ve Marka İletişimi | Anlatım Soru- Cevap Tartışma Örnek Olay Yöntemi |
10 | Marka yönetimi | Anlatım Soru- Cevap Tartışma Örnek Olay Yöntemi |
11 | Marka Amacı ve Marka imajı / Marka konumlandırması | Anlatım Soru- Cevap Tartışma Örnek Olay Yöntemi |
12 | Marka değer modelleri | Anlatım Soru- Cevap Tartışma Örnek Olay Yöntemi |
13 | Marka elemanlarının saptanması | Anlatım Soru- Cevap Tartışma Örnek Olay Yöntemi |
14 | Marka stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanması | Anlatım Soru- Cevap Tartışma Örnek Olay Yöntemi |
15 | Covid-19 Pandemisinin Pazarlama ve Marka İletişimi Üzerine Etkileri | Anlatım Soru- Cevap Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Pazarlama İletişimi Yönetimi/ M. Oyman ve Y. Odabaşı | |
2 | Temel Aksoy / Efsaneler ve Gercekler: Pazarlama Nasil Yapilir | |
3 | Iwan Setiawan ve Philip Kotler / Pazarlama 4.0: Gelenekselden Dijitale Geçiş | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, ders notları, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 106 |