Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / GİT301 - GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI

Kodu: GİT301 Adı: STRATEJİK PLANLAMA Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Görsel iletişimde ikna süreçlerinin anlaşılması ve gerekli teorik bilginin edinilmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Alana ilişkin temel yaklaşım, kavram ve yöntemleri açıklayabilir. PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 İletişim çatışmalarına yönelik çözüm yolları üretebilirler PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır.
PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Temel ikna tekniklerini açıklayabilir. PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir.
PÇ-6 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
PÇ-19 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tutum, ikna süreçleri ile ilgili teorik bilgi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tutum, Tutum Değişimi ve İkna Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
2 İkna Çalışmaları- Tarihçe Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
3 Sosyal Etki Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
4 Temel Tutum Değişimi Modelleri Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
5 Hedef ve Kaynak Değişkenleri Açısından İkna Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
6 Kanal, Araç ve Bağlam Açısından İkna Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
7 Vize Güdülenme Yoluyla İkna Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Geleneksel yaklaşımlar ve İkna Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
10 Reklamlar ve İkna Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
11 İkna, ikna edilebilirlik ve iknaya direnç Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
12 Temel İkna Teknikleri Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
13 Temel İkna Teknikleri Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
14 Otorite ve Liderlik Yoluyla Etkileme ve İkna Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
15 İkna ve Etik Anlatma, Tartışma, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Demirtaş-Madran, H. A. (2012). Tutum, Tutum Değişimi ve İkna: Temel Kuram, Kavram ve Araştırmalar. Ankara: Nobel Yayınevi
2 Demirtaş-Madran, A. (2004). Temel İkna Kuramları: Tutum Oluşturma ve Tutum Değiştirme Süreçlerindeki Etkilerinin Altında Yatan Nedenler Üzerine Bir Derleme, İletişim, 19, 73-93.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60