|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH ÖZDEMİR (fatihozdemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Tasarım yaparken en sık ihtiyaç duyulan bir vektörel tabanlı ve bir piksel tabanlı programı kullanmayı öğrenmek ve bu iki temel programı kullanarak tasarım yapabilme becerilerini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Programa ait temel bileşenlerini açıklayabilir |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-15 İnternet ve yeni medya teorisi ve uygulamalarına hakimdir. PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Vektörel çizim yapabilir. |
PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. PÇ-15 İnternet ve yeni medya teorisi ve uygulamalarına hakimdir. PÇ-18 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. |
Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Alana yönelik proje üretebilir. |
PÇ-14 Reklam kampanya sürecini bilir ve görsel uygulamalar geliştirebilir PÇ-15 İnternet ve yeni medya teorisi ve uygulamalarına hakimdir. PÇ-18 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Adobe Illustrator programının temel araçları, programda çizim ve yazı araçlarının kullanımı ve bilgisayarda tasarım temellerinin kavratılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin kapsamı hakkında bilgilendirme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Adobe Illustrator programını tanıma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Illustrator programı aletleri tanıma | Anlatma Yöntemi, Uygulama |
4 | Illustrator programı menüleri tanıma | Anlatma Yöntemi, Uygulama |
5 | Illustratorde fırça kalem çizim uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Uygulama |
6 | Vektörel çizim | Anlatma Yöntemi, Uygulama |
7 | Yazı Kullanımı, yazı uygulamaları | Anlatma Yöntemi, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fotoğraf kullanımı, Dizgi | Anlatma Yöntemi, Uygulama |
10 | Proje Tasarlama | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
11 | Proje Tasarlama | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
12 | Uygulama Projesi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
13 | Uygulama Projesi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
14 | Uygulama Projesi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
15 | Uygulama Projesi | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | ÖZDEMİR, Ali, "Bilgisayar Destekli Tasarım",Gece Kitaplığı, Nisan 2014 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 12 | 2 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 15 | 2 | 30 |
Final Sınavı | 16 | 1 | 30 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 2 | 12 | 24 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 166 |