|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Kurgunun temel kavramları, devamlılık esasları ve kurguya dair tüm bilinmesi gerekenleri öğretmek.Renk ve ses efektlerinin üst düzeyde hakimiyeti. Montajla mükemmele en yakın düzeltmelerin yapılabileceğini öğretmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Video art ve kısa filmle ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-14 Reklam kampanya sürecini bilir ve görsel uygulamalar geliştirebilir |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Video uygulamalarında kompozisyon geliştirebilir. |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-14 Reklam kampanya sürecini bilir ve görsel uygulamalar geliştirebilir |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Kurgu yapabilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-21 Verilen bir projenin gereksinimleri çerçevesinde orijinal fikir ve çözümler üretir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Non linear video edit programlarının kullanımı, terminolojisi, giriş ve çıkış formatları.Cut kurgudan başlayıp çok katmanlı karmaşık kurguya kadar tüm teknikler.İyi bir kurgu için çekim aşamasının önemi.Çekimden eksik ve - veya kötü malzeme geldiğinde çeşitli efektler ve görüntü değişimleriyle bu olumsuz durumu yoketmek…Video - doğal ses - efekt sesleri - görsel efektler – müzik ve yazı kavramlarının birlikte kullanımını öğretmek. Farklı kurgu tekniklerin anlatılmasının ardından, öğrencilerden birtakım video kurgu çalışmalarıyla bu içeriği pratiğe dökmeleri beklenecektir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin kapsamı hakkında bilgilendirme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 2 | Kurgu ve montaj kavramları ile Adobe Premiere arayüz tanıtımı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 3 | Adobe Premiere proje açma, sekanslar ve temel ayarlar. Kısa yollar ve dosya yükleme. Araçların kullanımı ve workspace | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 4 | Adobe Premiere Work Space:Assembly, Editing, Libraries, Graphics | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | Adobe Premiere Work Space:Color, Effects, Audio, | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 6 | Demontaj | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 7 | Montaj | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Senaryo ve montaj ilişkisi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 10 | Senaryo ve montaj ilişkisi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 11 | Çekim ve Seslendirme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 12 | uygulama | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 13 | Uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
| 14 | Uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
| 15 | Uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Notlar, Slaytlar, Bilgisayar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 8 | 1 | 60 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
| Sözlü Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 248 | ||