|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kurgunun temel kavramları, devamlılık esasları ve kurguya dair tüm bilinmesi gerekenleri öğretmek.Renk ve ses efektlerinin üst düzeyde hakimiyeti. Montajla mükemmele en yakın düzeltmelerin yapılabileceğini öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Video art ve kısa filmle ilgili temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-14 Reklam kampanya sürecini bilir ve görsel uygulamalar geliştirebilir |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Video uygulamalarında kompozisyon geliştirebilir. |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-14 Reklam kampanya sürecini bilir ve görsel uygulamalar geliştirebilir |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Kurgu yapabilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-21 Verilen bir projenin gereksinimleri çerçevesinde orijinal fikir ve çözümler üretir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Non linear video edit programlarının kullanımı, terminolojisi, giriş ve çıkış formatları.Cut kurgudan başlayıp çok katmanlı karmaşık kurguya kadar tüm teknikler.İyi bir kurgu için çekim aşamasının önemi.Çekimden eksik ve - veya kötü malzeme geldiğinde çeşitli efektler ve görüntü değişimleriyle bu olumsuz durumu yoketmek…Video - doğal ses - efekt sesleri - görsel efektler – müzik ve yazı kavramlarının birlikte kullanımını öğretmek. Farklı kurgu tekniklerin anlatılmasının ardından, öğrencilerden birtakım video kurgu çalışmalarıyla bu içeriği pratiğe dökmeleri beklenecektir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin kapsamı hakkında bilgilendirme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Kurgu ve montaj kavramları ile Adobe Premiere arayüz tanıtımı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Adobe Premiere proje açma, sekanslar ve temel ayarlar. Kısa yollar ve dosya yükleme. Araçların kullanımı ve workspace | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Adobe Premiere Work Space:Assembly, Editing, Libraries, Graphics | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Adobe Premiere Work Space:Color, Effects, Audio, | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Demontaj | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Montaj | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Senaryo ve montaj ilişkisi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Senaryo ve montaj ilişkisi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Çekim ve Seslendirme | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | uygulama | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | Uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
14 | Uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
15 | Uygulama | Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Notlar, Slaytlar, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 8 | 1 | 60 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 14 | 56 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 14 | 56 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 8 | 16 |
Sözlü Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 248 |