|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKSEL ŞİMŞEK (gokselsimsek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı öğrencilerin reklam iletişimini öğrenmesidir. Reklamcılık ile ilgili reklam veren, hedef kitle, reklam kampanyaları, strateji, metin yazarlığı gibi temel konularla ilgili genel bilgilerin, reklam modellerinin ve reklam mecralarının öğretilmesi amaçlanır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Reklamcılığın tarihi sürecini açıklayabilir |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-14 Reklam kampanya sürecini bilir ve görsel uygulamalar geliştirebilir |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Reklam çözümleme teknikleriyle basılı ve görsel reklamların çözümlemelerini yapabilir |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-14 Reklam kampanya sürecini bilir ve görsel uygulamalar geliştirebilir PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sosyal medyanın reklamın üzerindeki belirleyici etkisini açıklayabilir. |
PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Reklamın tanımından başlamak üzere, tarihinin incelenmesi. Günümüz reklamlarının analiz edilmesi. Sosyal medyanın reklamın üzerindeki belirleyici etkisinin öğrenilmesi. Reklam çözümleme teknikleriyle basılı ve görsel reklamların çözümlemelerinin yapılması. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma | Anlatma ,Soru Cevap |
2 | Reklam nedir, ne değildir? | Tartışma, Anlatma ,Soru Cevap |
3 | Dünyada ve Türkiye’de reklamcılık kavramının tarihsel süreç içinde irdelenmesi. | Anlatma ,Soru Cevap |
4 | Reklam mecraları | Anlatma ,Soru Cevap |
5 | Reklam ajansları | Anlatma ,Soru Cevap |
6 | Araştırma, strateji, planlama | Tartışma, Anlatma ,Soru Cevap |
7 | Değerlendirme | Tartışma, Anlatma ,Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uygulama örnekleri üzerinden çeşitli reklam türlerinin irdelenmesi. | Tartışma, Anlatma ,Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi |
10 | Medya planlama | Anlatma ,Soru Cevap |
11 | Yaratıcılık | Tartışma, Anlatma ,Soru Cevap |
12 | Reklam nasıl çalışır? | Tartışma, Anlatma ,Soru Cevap |
13 | Reklam üretim süreci | Tartışma, Anlatma ,Soru Cevap |
14 | Reklamda etik | Tartışma, Anlatma ,Soru Cevap |
15 | Değerlendirme | Tartışma, Anlatma ,Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projektör. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 118 |