Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / GİT218 - GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI

Kodu: GİT218 Adı: REKLAMCILIK Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÖKSEL ŞİMŞEK (gokselsimsek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı öğrencilerin reklam iletişimini öğrenmesidir. Reklamcılık ile ilgili reklam veren, hedef kitle, reklam kampanyaları, strateji, metin yazarlığı gibi temel konularla ilgili genel bilgilerin, reklam modellerinin ve reklam mecralarının öğretilmesi amaçlanır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Reklamcılığın tarihi sürecini açıklayabilir PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir.
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
PÇ-14 Reklam kampanya sürecini bilir ve görsel uygulamalar geliştirebilir
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Reklam çözümleme teknikleriyle basılı ve görsel reklamların çözümlemelerini yapabilir PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir.
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır.
PÇ-14 Reklam kampanya sürecini bilir ve görsel uygulamalar geliştirebilir
PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir.
PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sosyal medyanın reklamın üzerindeki belirleyici etkisini açıklayabilir. PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır.
PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Reklamın tanımından başlamak üzere, tarihinin incelenmesi. Günümüz reklamlarının analiz edilmesi. Sosyal medyanın reklamın üzerindeki belirleyici etkisinin öğrenilmesi. Reklam çözümleme teknikleriyle basılı ve görsel reklamların çözümlemelerinin yapılması.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma Anlatma ,Soru Cevap
2 Reklam nedir, ne değildir? Tartışma, Anlatma ,Soru Cevap
3 Dünyada ve Türkiye’de reklamcılık kavramının tarihsel süreç içinde irdelenmesi. Anlatma ,Soru Cevap
4 Reklam mecraları Anlatma ,Soru Cevap
5 Reklam ajansları Anlatma ,Soru Cevap
6 Araştırma, strateji, planlama Tartışma, Anlatma ,Soru Cevap
7 Değerlendirme Tartışma, Anlatma ,Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Uygulama örnekleri üzerinden çeşitli reklam türlerinin irdelenmesi. Tartışma, Anlatma ,Soru Cevap Örnek Olay Yöntemi
10 Medya planlama Anlatma ,Soru Cevap
11 Yaratıcılık Tartışma, Anlatma ,Soru Cevap
12 Reklam nasıl çalışır? Tartışma, Anlatma ,Soru Cevap
13 Reklam üretim süreci Tartışma, Anlatma ,Soru Cevap
14 Reklamda etik Tartışma, Anlatma ,Soru Cevap
15 Değerlendirme Tartışma, Anlatma ,Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Müge Elden, Reklam ve Reklamcılık
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projektör.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 8 16
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 118