|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKSEL ŞİMŞEK (gokselsimsek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilerin pazarlama dünyasındaki değişimler sonucu oluşan yeni pazarlama kavram ve tekniklerini öğretmektir. Pazar yönlülük, postmodern pazarlama, yeşil pazarlama, veri tabanlı pazarlama, tuzak pazarlama, değer pazarlaması, ilişkisel pazarlama, deneyimsel pazarlama gibi yeni yaklaşımlar anlatılır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yeni pazarlama teknik ve yaklaşımlarını öğrenir |
PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kurumun pazarlama hedefleri doğrultusunda hangi pazarlama stratejisinin uygulanacağını bilir |
PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sosyal ağlar yoluyla pazarlama yöntemlerini açıklayabilir. |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-18 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır. PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
pazarlamada yeni yaklaşımlar, postmodern pazarlama, değere dayalı pazarlama, pazar yönlülük, müşteri memnuniyeti, niş pazarlama, veri tabanlı pazarlama, doğrudan pazarlama, internet ortamında pazarlama, müşteri ilişkileri yönetimi, mobil pazarlama, etkinlik pazarlaması, sosyal pazarlama, pazarlama iletişimi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma | Anlatma, Soru Cevap |
2 | Pazarlamanın gelişim süreci | Anlatma, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Değişime etki eden faktörler | Anlatma, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Küreselleşme | Anlatma, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Geleneksel pazarlama | Anlatma, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Teknolojik değişim | Anlatma, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Değerlendirme | Anlatma, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Tüketici eğilimleri | Anlatma, Soru Cevap, Tartışma |
10 | Pazarlama karması | Anlatma, Soru Cevap, Tartışma |
11 | Pazarlama stratejileri | Anlatma, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Pazarlama temel yaklaşımlar | Anlatma, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Teknoloji ve internet | Anlatma, Soru Cevap, Tartışma |
14 | Sosyal ağlar yoluyla pazarlama | Anlatma, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Anlatma, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | BLYTH, J. (2001). Pazarlama İlkeleri, Çev: Y. ODABASI, Dstanbul: Bilim Teknik Yayınevi. | |
2 | MUCUK, D., 1994 Pazarlama İlkeleri, Der Yay., İstanbul. | |
3 | BOZKURT, i. (2000), Bütünleşik Pazarlama İletişimi, MediaCat, Ankara. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kaynak kitaplar,projeksiyon cihazı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 139 |