Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / GİT303 - GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI

Kodu: GİT303 Adı: PAZARLAMADA YENİ YAKLAŞIMLAR Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 5
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÖKSEL ŞİMŞEK (gokselsimsek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, öğrencilerin pazarlama dünyasındaki değişimler sonucu oluşan yeni pazarlama kavram ve tekniklerini öğretmektir. Pazar yönlülük, postmodern pazarlama, yeşil pazarlama, veri tabanlı pazarlama, tuzak pazarlama, değer pazarlaması, ilişkisel pazarlama, deneyimsel pazarlama gibi yeni yaklaşımlar anlatılır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yeni pazarlama teknik ve yaklaşımlarını öğrenir PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir.
PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Kurumun pazarlama hedefleri doğrultusunda hangi pazarlama stratejisinin uygulanacağını bilir PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Sosyal ağlar yoluyla pazarlama yöntemlerini açıklayabilir. PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir.
PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir.
PÇ-18 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
pazarlamada yeni yaklaşımlar, postmodern pazarlama, değere dayalı pazarlama, pazar yönlülük, müşteri memnuniyeti, niş pazarlama, veri tabanlı pazarlama, doğrudan pazarlama, internet ortamında pazarlama, müşteri ilişkileri yönetimi, mobil pazarlama, etkinlik pazarlaması, sosyal pazarlama, pazarlama iletişimi
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma Anlatma, Soru Cevap
2 Pazarlamanın gelişim süreci Anlatma, Soru Cevap, Tartışma
3 Değişime etki eden faktörler Anlatma, Soru Cevap, Tartışma
4 Küreselleşme Anlatma, Soru Cevap, Tartışma
5 Geleneksel pazarlama Anlatma, Soru Cevap, Tartışma
6 Teknolojik değişim Anlatma, Soru Cevap, Tartışma
7 Değerlendirme Anlatma, Soru Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav
9 Tüketici eğilimleri Anlatma, Soru Cevap, Tartışma
10 Pazarlama karması Anlatma, Soru Cevap, Tartışma
11 Pazarlama stratejileri Anlatma, Soru Cevap, Tartışma
12 Pazarlama temel yaklaşımlar Anlatma, Soru Cevap, Tartışma
13 Teknoloji ve internet Anlatma, Soru Cevap, Tartışma
14 Sosyal ağlar yoluyla pazarlama Anlatma, Soru Cevap, Tartışma
15 Genel değerlendirme Anlatma, Soru Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 BLYTH, J. (2001). Pazarlama İlkeleri, Çev: Y. ODABASI, Dstanbul: Bilim Teknik Yayınevi.
2 MUCUK, D., 1994 Pazarlama İlkeleri, Der Yay., İstanbul.
3 BOZKURT, i. (2000), Bütünleşik Pazarlama İletişimi, MediaCat, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kaynak kitaplar,projeksiyon cihazı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 139