Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / GİT304 - GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI

Kodu: GİT304 Adı: GRAFİK TASARIM STÜDYO II Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 8
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATİH ÖZDEMİR (fatihozdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Kimlik tasarımı, süreli yayın ve kitap tasarımı, tipografi, reklam, kaligrafi, bilgilendirme tasarımı, ambalaj tasarımı, arayüz tasarımı, çevre ve sergi grafiği ve veri görselleştirme gibi konulardan belirlenen proje ile iletişim problemlerine yaratıcı çözümler getirmek ve konuya uygun görsel çözümler üretmek.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Bilgilendirme , ambalaj , arayüz tasarımıları yapabilir PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır.
PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
PÇ-15 İnternet ve yeni medya teorisi ve uygulamalarına hakimdir.
PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir.
PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir.
PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar.
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Televizyon programları için görsel tasarımlar üretebilir PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir.
PÇ-6 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir.
PÇ-21 Verilen bir projenin gereksinimleri çerçevesinde orijinal fikir ve çözümler üretir.
PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir.
PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir.
PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar.
PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir.
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Bir projeyi başlangıcından bitimine dek yönetebilir. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-6 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
PÇ-18 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-19 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar.
PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Proje kapsamında problemi belirleme, uygun iletişim kanallarını kullanarak yaratıcı çözümler hazırlama, görsel çözümler üretme ve sunum tekniklerinin geliştirilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin içeriğinin sunulması, dönem ile ilgili genel beklentilerin anlatımı Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
2 Birinci projenin verilmesi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
3 Birinci proje ile ilgili eskiz geliştirme Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
4 Birinci proje ile ilgili geliştirilen eskizlerin taslak haline getirilmesi Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
5 Birinci proje ile ilgili geliştirilen taslakların geliştirilmesi Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
6 Birinci projenin teslimi ve ikinci projenin verilmesi Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
7 İkinci proje ile ilgili eskiz geliştirme Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 İkinci proje ile ilgili geliştirilen eskizlerin taslak haline getirilmesi Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
10 İkinci proje ile ilgili geliştirilen taslakların geliştirilmesi Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
11 İkinci projenin teslimi ve final projesinin verilmesi Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
12 Final projesi ile ilgili eskiz geliştirme Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
13 Final projesi ile ilgili geliştirilen eskizlerin taslak haline getirilmesi Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
14 Final projesi ile ilgili geliştirilen eskizlerin taslak haline getirilmesi Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
15 Final projesinin teslim edilmesi ve sunumu Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, bilgisayar, slaytlar, projektör

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 10 1 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje 15 1 20
Final Sınavı 16 1 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 6 14 84
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 2 10 20
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 14 14
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 8 32
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 8 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 232