|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı 50 yıldır hızlı bir gelişme sürecinde olan Yeni Medya ve Bilgi Teknolojileri``nde kullanılan kavramları ve terimleri aktarmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler yeni medya içindeki tasarımların ve bilgi teknolojilerinin nasıl bir süreçten geçirilebileceğini ve onun sınırlarını analiz edebilir |
PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler güncel medyadaki temel kavramları açıklayabilir. |
PÇ-15 İnternet ve yeni medya teorisi ve uygulamalarına hakimdir. PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sanal dünya ve sayısal oyun kültürü kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yeni medyada, bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaratıcılıkla ilgili toplumsal, ekonomik ve yönetsel süreçler. Siberortamda giderek yaygınlaşan sosyal iletişim ve onun sonucu olarak ortaya çıkan sosyal ağların incelenmesi. Siberortamın sanallığının birey üzerindeki etkileri ve bunun sonucu oluşan sosyalleşme dinamikleri. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma ve ders içeriği ile ilgili genel bilgiler | Anlatım, Soru - Cevap |
2 | Medya nedir? Medya tarihine genel bakış | Anlatım, Soru - Cevap |
3 | Yeni medya nedir? | Anlatım, Soru - Cevap |
4 | Yeni medyanın geleneksel medyadan farkları nelerdir? | Anlatım, Soru - Cevap |
5 | İnternet’in çıkışı ve gelişimi | Anlatım, Soru - Cevap |
6 | İnternet’in gündelik hayattaki etkileri | Anlatım, Soru - Cevap |
7 | Tartışma/Panel (misafir konuşmacılar) | Anlatım, Soru - Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Teknolojinin yeni medyanın gelişimi üzerindeki etkileri | Anlatım, Soru - Cevap |
10 | Mobil cihazların çıkışı ve gündelik hayattaki etkileri | Anlatım, Soru - Cevap |
11 | Sanal dünya ve sayısal oyun kültürü | Anlatım, Soru - Cevap |
12 | Web 2.0 ve internet ortamındaki değişimler | Anlatım, Soru - Cevap |
13 | Sosyal ağlar | Anlatım, Soru - Cevap |
14 | Sosyal ağlar | Anlatım, Soru - Cevap |
15 | Çevrimiçi kişisel mahremiyet, Yeni medyanın geleceği ile ilgili öngörüler | Anlatım, Soru - Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Başlangıcından Günümüze Medya Tarihi (Jean-Noel Jeanneney), | |
2 | Yeni Medya Çalışmaları (Derleyen: Mutlu Binark), | |
3 | Yeni Medya Sanatı ve Estetiği (Dr. Nazan Alioğlu), | |
4 | Toplumsal Paylaşım Ağı Facebook: "Görülüyorum Öyleyse Varım" (Ali Toprak, Ayşenur Yıldırım, Eser Aygül, Mutlu Binark, Senem Börekçi, Tuğrul Çomu). | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Defter, kalem, silgi, bilgisayar, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |