|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | PINAR GÜNER KOÇAK (guner@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilere günümüz sanatının interdisipliner yapısı hakkında temel bilgileri aktarmak. Öğrencilerin disiplinlerarası olanakları kullanarak sanat üretimleri yapmasını sağlamak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler özgün ve güncel bir proje üretip metinsel olarak analiz edebilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Öğrenciler görsel olarak sanat projelerini uygulayabilir. |
PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-21 Verilen bir projenin gereksinimleri çerçevesinde orijinal fikir ve çözümler üretir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-3 | Disiplinler arası sanatçılar üzerine teorik açıklama yapabilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| 1. Disiplinlerarası ne olduğunu bilmek 2. Disiplinlerarası sanat ortamını tanımak 3-Metin tabanlı proje uygulamaları için çalışmalar yapmak 4-Resim, fotoğraf, video, enstalasyon, heykel ve çağdaş disiplinler arasındaki ilişkilerin araştırılması. 5-Özgün ve güncel bir proje üretmek, metinsel olarak analiz etmek. 6-Öğrenciler görsel olarak sanat projelerini uygulayabilir. 7-Özgün ve güncel sanatı üretmek | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | İletişim kampanyalarına giriş ve örnekler | Anlatım, soru-cevap |
| 2 | İletişim kampanyalarında proje tasarımı ve aşamaları | Anlatım, soru-cevap |
| 3 | Durum Analizi: Swot Analizi, Risk Analizi, Rekabet Analizi, Pest Analizi, Hedef kitle analizi | Anlatım, soru-cevap |
| 4 | İletişim Kampanyalarında Strateji ve Taktiklerin belirlenmesi | Anlatım, soru-cevap |
| 5 | İletişim kampanyalarında yaratıcı çalışmalar, medya ve mesaj stratejilerinin belirlenmesi | Anlatım, soru-cevap |
| 6 | iletişim kampanyalarının türleri: Sosyal sorumluluk, Kriz yönetimi, İmaj yönetimi, reklam kampanyaları, siyasal kampanyalar | Anlatım, soru-cevap |
| 7 | iletişim kampanyalarının türleri: Sosyal sorumluluk, Kriz yönetimi, İmaj yönetimi, reklam kampanyaları, siyasal kampanyalar | Anlatım, soru-cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Örnek Kampanya analizleri | Anlatım, soru-cevap |
| 10 | Örnek Kampanya analizleri | Anlatım, soru-cevap |
| 11 | Örnek Kampanya analizleri | Anlatım, soru-cevap |
| 12 | Örnek Kampanya analizleri | Uygulama |
| 13 | Örnek Kampanya analizleri | Uygulama |
| 14 | Örnek Kampanya analizleri | Uygulama |
| 15 | Genel değerlendirme | Uygulama |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Clark, Toby, Sanat ve Propaganda, (Çev. Esin Hoşcusu) İkinci Basım, 2011, İstanbul, Ayrıntı Yayınları. | |
| 2 | LYNTON, N. (2009) Modern Sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitapevi Yayınları. | |
| 3 | May, R. (2012), Yaratma Cesareti, (çev: Alper Oysal) 13. Baskı, İstanbul, Metis Yayınları | |
| 4 | Will Ellsworth-JonesBanksy Duvarın Ardındaki Adam:Çevirmen: Esra Ermert 2015 Hayalperest Yayınevi | |
| 5 | Corbin, A., Courtine, J.J., Vigarello, G., (2013), Bedenin Tarihi 3 Bakıştaki Değişim: 20. Yüzyıl. (çev. S. Özen),( 1.Baskı). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları | |
| 6 | Stallabrass, J. (2010). Sanat A.Ş. Çağdaş Sanat ve Bienaller, (çev. E. Soğancılar), (2. Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları | |
| 7 | Yılmaz, M. (2013). Modernden Postmoderne Sanat, (2 Baskı). Ankara: Ütopya Yayınevi | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı , Yardımcı Kitap, Ders notları. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 12 | 12 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 120 | ||