Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / GİT406 - GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI

Kodu: GİT406 Adı: İLETİŞİM KAMPAYA ANALİZLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 4
Sınıf/Yarıyıl 4 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı PINAR GÜNER KOÇAK (guner@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Öğrencilere günümüz sanatının interdisipliner yapısı hakkında temel bilgileri aktarmak. Öğrencilerin disiplinlerarası olanakları kullanarak sanat üretimleri yapmasını sağlamak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler özgün ve güncel bir proje üretip metinsel olarak analiz edebilir. PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Öğrenciler görsel olarak sanat projelerini uygulayabilir. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur
PÇ-21 Verilen bir projenin gereksinimleri çerçevesinde orijinal fikir ve çözümler üretir.
PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Disiplinler arası sanatçılar üzerine teorik açıklama yapabilir. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir.
PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
1. Disiplinlerarası ne olduğunu bilmek 2. Disiplinlerarası sanat ortamını tanımak 3-Metin tabanlı proje uygulamaları için çalışmalar yapmak 4-Resim, fotoğraf, video, enstalasyon, heykel ve çağdaş disiplinler arasındaki ilişkilerin araştırılması. 5-Özgün ve güncel bir proje üretmek, metinsel olarak analiz etmek. 6-Öğrenciler görsel olarak sanat projelerini uygulayabilir. 7-Özgün ve güncel sanatı üretmek
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 İletişim kampanyalarına giriş ve örnekler Anlatım, soru-cevap
2 İletişim kampanyalarında proje tasarımı ve aşamaları Anlatım, soru-cevap
3 Durum Analizi: Swot Analizi, Risk Analizi, Rekabet Analizi, Pest Analizi, Hedef kitle analizi Anlatım, soru-cevap
4 İletişim Kampanyalarında Strateji ve Taktiklerin belirlenmesi Anlatım, soru-cevap
5 İletişim kampanyalarında yaratıcı çalışmalar, medya ve mesaj stratejilerinin belirlenmesi Anlatım, soru-cevap
6 iletişim kampanyalarının türleri: Sosyal sorumluluk, Kriz yönetimi, İmaj yönetimi, reklam kampanyaları, siyasal kampanyalar Anlatım, soru-cevap
7 iletişim kampanyalarının türleri: Sosyal sorumluluk, Kriz yönetimi, İmaj yönetimi, reklam kampanyaları, siyasal kampanyalar Anlatım, soru-cevap
8 Ara Sınav
9 Örnek Kampanya analizleri Anlatım, soru-cevap
10 Örnek Kampanya analizleri Anlatım, soru-cevap
11 Örnek Kampanya analizleri Anlatım, soru-cevap
12 Örnek Kampanya analizleri Uygulama
13 Örnek Kampanya analizleri Uygulama
14 Örnek Kampanya analizleri Uygulama
15 Genel değerlendirme Uygulama
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Clark, Toby, Sanat ve Propaganda, (Çev. Esin Hoşcusu) İkinci Basım, 2011, İstanbul, Ayrıntı Yayınları.
2 LYNTON, N. (2009) Modern Sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitapevi Yayınları.
3 May, R. (2012), Yaratma Cesareti, (çev: Alper Oysal) 13. Baskı, İstanbul, Metis Yayınları
4 Will Ellsworth-JonesBanksy Duvarın Ardındaki Adam:Çevirmen: Esra Ermert 2015 Hayalperest Yayınevi
5 Corbin, A., Courtine, J.J., Vigarello, G., (2013), Bedenin Tarihi 3 Bakıştaki Değişim: 20. Yüzyıl. (çev. S. Özen),( 1.Baskı). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
6 Stallabrass, J. (2010). Sanat A.Ş. Çağdaş Sanat ve Bienaller, (çev. E. Soğancılar), (2. Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları
7 Yılmaz, M. (2013). Modernden Postmoderne Sanat, (2 Baskı). Ankara: Ütopya Yayınevi
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı , Yardımcı Kitap, Ders notları.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 12 12
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 10 10
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 8 16
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 3 8 24
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 120