|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 4 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | PINAR GÜNER KOÇAK (guner@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere günümüz sanatının interdisipliner yapısı hakkında temel bilgileri aktarmak. Öğrencilerin disiplinlerarası olanakları kullanarak sanat üretimleri yapmasını sağlamak. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenciler özgün ve güncel bir proje üretip metinsel olarak analiz edebilir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Öğrenciler görsel olarak sanat projelerini uygulayabilir. |
PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-21 Verilen bir projenin gereksinimleri çerçevesinde orijinal fikir ve çözümler üretir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Disiplinler arası sanatçılar üzerine teorik açıklama yapabilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
1. Disiplinlerarası ne olduğunu bilmek 2. Disiplinlerarası sanat ortamını tanımak 3-Metin tabanlı proje uygulamaları için çalışmalar yapmak 4-Resim, fotoğraf, video, enstalasyon, heykel ve çağdaş disiplinler arasındaki ilişkilerin araştırılması. 5-Özgün ve güncel bir proje üretmek, metinsel olarak analiz etmek. 6-Öğrenciler görsel olarak sanat projelerini uygulayabilir. 7-Özgün ve güncel sanatı üretmek | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İletişim kampanyalarına giriş ve örnekler | Anlatım, soru-cevap |
2 | İletişim kampanyalarında proje tasarımı ve aşamaları | Anlatım, soru-cevap |
3 | Durum Analizi: Swot Analizi, Risk Analizi, Rekabet Analizi, Pest Analizi, Hedef kitle analizi | Anlatım, soru-cevap |
4 | İletişim Kampanyalarında Strateji ve Taktiklerin belirlenmesi | Anlatım, soru-cevap |
5 | İletişim kampanyalarında yaratıcı çalışmalar, medya ve mesaj stratejilerinin belirlenmesi | Anlatım, soru-cevap |
6 | iletişim kampanyalarının türleri: Sosyal sorumluluk, Kriz yönetimi, İmaj yönetimi, reklam kampanyaları, siyasal kampanyalar | Anlatım, soru-cevap |
7 | iletişim kampanyalarının türleri: Sosyal sorumluluk, Kriz yönetimi, İmaj yönetimi, reklam kampanyaları, siyasal kampanyalar | Anlatım, soru-cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Örnek Kampanya analizleri | Anlatım, soru-cevap |
10 | Örnek Kampanya analizleri | Anlatım, soru-cevap |
11 | Örnek Kampanya analizleri | Anlatım, soru-cevap |
12 | Örnek Kampanya analizleri | Uygulama |
13 | Örnek Kampanya analizleri | Uygulama |
14 | Örnek Kampanya analizleri | Uygulama |
15 | Genel değerlendirme | Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Clark, Toby, Sanat ve Propaganda, (Çev. Esin Hoşcusu) İkinci Basım, 2011, İstanbul, Ayrıntı Yayınları. | |
2 | LYNTON, N. (2009) Modern Sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitapevi Yayınları. | |
3 | May, R. (2012), Yaratma Cesareti, (çev: Alper Oysal) 13. Baskı, İstanbul, Metis Yayınları | |
4 | Will Ellsworth-JonesBanksy Duvarın Ardındaki Adam:Çevirmen: Esra Ermert 2015 Hayalperest Yayınevi | |
5 | Corbin, A., Courtine, J.J., Vigarello, G., (2013), Bedenin Tarihi 3 Bakıştaki Değişim: 20. Yüzyıl. (çev. S. Özen),( 1.Baskı). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları | |
6 | Stallabrass, J. (2010). Sanat A.Ş. Çağdaş Sanat ve Bienaller, (çev. E. Soğancılar), (2. Baskı). İstanbul: İletişim Yayınları | |
7 | Yılmaz, M. (2013). Modernden Postmoderne Sanat, (2 Baskı). Ankara: Ütopya Yayınevi | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı , Yardımcı Kitap, Ders notları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 12 | 12 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 8 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |