Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / GİT410 - GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI

Kodu: GİT410 Adı: BİTİRME PROJESİ 2 Teorik+Uygulama: 3+1 AKTS: 14
Sınıf/Yarıyıl 4 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı FATİH ÖZDEMİR (fatihozdemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Farklı teknik ve yaklaşımlarla özgün bir tasarım dili kazandırmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Disiplinler arası bilgi ve beceriler geliştirerek tasarımlarına uygulayabilir PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-6 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler.
PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir.
PÇ-21 Verilen bir projenin gereksinimleri çerçevesinde orijinal fikir ve çözümler üretir.
PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir.
PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir.
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Farklı teknik ve yaklaşımlarla özgün tasarımlar üretebilir PÇ-6 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur.
PÇ-14 Reklam kampanya sürecini bilir ve görsel uygulamalar geliştirebilir
PÇ-18 İlgili olduğu alanındaki mevcut bilgisayar teknolojilerini kullanır.
PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir.
PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir.
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Bir projeyi başlangıcından bitişine dek yönetebilir. PÇ-6 Grafik Tasarım disiplininin geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir.
PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yaratıcı projeler aracılığıyla; deneysel malzeme kullanımı ve özgün tasarım yaklaşımını geliştirme, uygulama, sunma becerisi edindirmek.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin içeriğine ilişkin anlatım ve bilgilendirme çalışması Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
2 Malzemelerin, yaratıcı tekniklerin, stil ve çözümlerin araştırılması ve belirlenmesi Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
3 Proje I Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
4 Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
5 Proje teslimi ve değerlendirme Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
6 Proje II Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
7 Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Proje teslimi ve değerlendirme Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
10 Proje III Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
11 Projenin geliştirilmesi ve planlanması Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
12 Çalışma eskizlerinin değerlendirilmesi Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
13 Proje uygulamaları Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
14 Proje teslimi ve değerlendirme Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
15 Portfolyo kritik ve değerlendirme Bireysel Çalışma Yöntemi, Beyin Fırtınası, Tartışma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları, bilgisayar, slaytlar, projektör

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 20
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi 10 1 20
8.Dönem Ödevi
9.Proje 15 1 20
Final Sınavı 16 1 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 7 14 98
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 14 84
       c) Performans Ödevi 4 10 40
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 5 7 35
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 6 8 48
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 6 8 48
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 412