| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Ders, giyim-kuşamı ait olduğu kültürün toplumsal yapısı içinde statü sembolü olmaktan moda olgusu içindeki konumuna kadar, form ve malzeme özellikleri, tamamlayıcı aksesuarlarıyla tarihsel süreç içinde incelemeyi amaçlar. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İnsanların giyimlerinin tarihi süreçte nasıl değiştiğini açıklayabilir | 
			
		 
			PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir.  PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Görsel tasarımlar için uygun kostümleri belirleyebilir | 
			
		 
			PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Giysi tarihi hakkında bilgi verebilir. | 
			
		 
			PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-19 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.  | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Giyim ile ilgili tarihsel süreç ve giyim ihtiyaçlarının tasarım ile şekillenmesi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin içeriğine ilişkin anlatım ve bilgilendirme çalışması | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. | 
| 2 | Antik Dönemde Giyim Kuşam (Mısır) | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. | 
| 3 | Antik Dönemde Giyim Kuşam (Mezopotamya) | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. | 
| 4 | Antik Dönemde Giyim Kuşam (Anadolu ve Ege-Yunan) | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. | 
| 5 | Roma,Bizans'ta Giyim Kuşam | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. | 
| 6 | Selçuklularda Giyim Kuşam | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. | 
| 7 | Osmanlı'da Giyim Kuşam | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Osmanlı'da Giyim Kuşam | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. | 
| 10 | 13.,14.,15.Yüzyıllarda Avrupa'da Giyim Kuşam | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. | 
| 11 | 16.,17.,18.Yüzyıllarda Avrupa'da Giyim Kuşam | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. | 
| 12 | 19.,20.Yüzyıllarda Avrupa'da Giyim Kuşam | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. | 
| 13 | 20.Yüzyıl Modaları | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. | 
| 14 | Günümüz Modaları | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. | 
| 15 | Moda Trendleri | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Kostüm ve Moda Tarihi- Elif Julide Dereboy, Moda Tarihi- Cally Blachman, Dünden Bugüne Giyim Kültürü ve Moda – A.Tahir Gürsoy | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders notları, bilgisayar, slaytlar, projektör | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||