|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders, giyim-kuşamı ait olduğu kültürün toplumsal yapısı içinde statü sembolü olmaktan moda olgusu içindeki konumuna kadar, form ve malzeme özellikleri, tamamlayıcı aksesuarlarıyla tarihsel süreç içinde incelemeyi amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İnsanların giyimlerinin tarihi süreçte nasıl değiştiğini açıklayabilir |
PÇ-1 Görsel İletişim Tasarımı alanının tarihsel gelişimine teknik ve kuramsal açıdan hâkimdir. PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır. PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Görsel tasarımlar için uygun kostümleri belirleyebilir |
PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Giysi tarihi hakkında bilgi verebilir. |
PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-19 Görme ve biçimlendirmeye ilişkin doğal ve yapay nesne etütleri yapar. PÇ-23 Serbest elle çizimden bilgisayar grafiklerine kadar her türden görsel medyayı etkin bir şekilde kullanarak tasarımlar üretir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Giyim ile ilgili tarihsel süreç ve giyim ihtiyaçlarının tasarım ile şekillenmesi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin içeriğine ilişkin anlatım ve bilgilendirme çalışması | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. |
2 | Antik Dönemde Giyim Kuşam (Mısır) | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. |
3 | Antik Dönemde Giyim Kuşam (Mezopotamya) | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. |
4 | Antik Dönemde Giyim Kuşam (Anadolu ve Ege-Yunan) | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. |
5 | Roma,Bizans'ta Giyim Kuşam | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. |
6 | Selçuklularda Giyim Kuşam | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. |
7 | Osmanlı'da Giyim Kuşam | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Osmanlı'da Giyim Kuşam | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. |
10 | 13.,14.,15.Yüzyıllarda Avrupa'da Giyim Kuşam | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. |
11 | 16.,17.,18.Yüzyıllarda Avrupa'da Giyim Kuşam | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. |
12 | 19.,20.Yüzyıllarda Avrupa'da Giyim Kuşam | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. |
13 | 20.Yüzyıl Modaları | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. |
14 | Günümüz Modaları | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. |
15 | Moda Trendleri | Tartışma, Anlatma, Soru Cevap. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Kostüm ve Moda Tarihi- Elif Julide Dereboy, Moda Tarihi- Cally Blachman, Dünden Bugüne Giyim Kültürü ve Moda – A.Tahir Gürsoy | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders notları, bilgisayar, slaytlar, projektör |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |