|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilerin düşündüklerini, duyduklarını, gördüklerini, yaşadıklarını, öğrendiklerini, bildiklerini açık, anlaşılır, doğru ve etkili bir biçimde sözlü anlatma beceri ve alışkanlığı kazanmaları; Türkçeyi konuşma ve yazma kurallarına uygun olarak bilinçli, doğru ve özenli şekilde kullanmaları; hazırlıklı veya hazırlıksız olarak bir kişi veya topluluk karşısında duygu ve düşüncelerini etkili ve anlaşılır biçimde ifade edebilme becerisini geliştirmeleri; iş ve meslek hayatında sözlü olarak kendini rahatça ifade edebilme, topluluk önünde konuşabilme, sunum yapma becerilerini geliştirmeleri; iş yaşamında karşılaşabilecekleri sorunları konuşarak, çözebilmeleri; yorumlayıp, değerlendirme yapmaları ve sözlü ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bireysel iletişimde ve topluluk önünde düşünceleri etkili bir şekilde ifade edebilir |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Mesleki sunumları gerçekleştirebilir |
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Konuşma, tutum ve davranışları ile örnek olabilir. |
PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Etkili konuşma teknikleri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Kültür ve iletişimin temel prensipleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
2 | Performans olarak etkili konuşma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
3 | Etkili konuşmanın mekaniği | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
4 | Kendini tanıtma konuşması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
5 | Metaforlar ve sözel kütür | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
6 | Dinleme, dinleyiciler ve soru cevap | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
7 | Konuşma planlama ve iskelet oluşturma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bilgilendirici konuşma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
10 | Sözsüz dil | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
11 | Etkili konuşmada yaratıcılık ve stil | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
12 | Konuşmacı güvenilirliğinin inşası | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
13 | İkna edici konuşma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
14 | Seremoni konuşması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
15 | Hazırlıksız, grup konuşması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, George Kops, Richard Worth, Gün Yayıncılık | |
2 | Alıştırmalı Diksiyon Sanatı, Nüzhet Şenbay , MEB Yayınları, İstanbul, 1991. | |
3 | Etkili Sunuş, Christine E. Bingaman, Rota Yayın, 1993 | |
4 | Bedenin Dili, Acar&Zuhal Batlaş, Remzi Kitabevi, 1995 | |
5 | Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı, Emin Özdemir, Remzi Kitabevi, Mayıs 1996 | |
6 | Güzel Konuşmanın Sırları, Şadi Eren, Nesil Yayınları, Mart 1997 | |
7 | Dikkat Vücudunuz Konuşuyor, Ahmet Şerif İzgören, Academy, 1999 | |
8 | Güzel Konuşma Pratiği (El Kitabı), Cevdet Tellioğlu, Timaş Yayınları, Mayıs 2000 | |
9 | Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, Ali Kaya, Eğitim Kitabevi, 2004 | |
10 | Konuşma Sanatı, Ertuğrul Yaman, Gazi Kitabevi Yay. Ankara, 2004. | |
11 | Etkili ve Güzel Konuşma Teknikleri, Murat Baykızı, Kar Yayınları, Ekim 2005 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 8 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 59 |