| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Öğrencilerin düşündüklerini, duyduklarını, gördüklerini, yaşadıklarını, öğrendiklerini, bildiklerini açık, anlaşılır, doğru ve etkili bir biçimde sözlü anlatma beceri ve alışkanlığı kazanmaları; Türkçeyi konuşma ve yazma kurallarına uygun olarak bilinçli, doğru ve özenli şekilde kullanmaları; hazırlıklı veya hazırlıksız olarak bir kişi veya topluluk karşısında duygu ve düşüncelerini etkili ve anlaşılır biçimde ifade edebilme becerisini geliştirmeleri; iş ve meslek hayatında sözlü olarak kendini rahatça ifade edebilme, topluluk önünde konuşabilme, sunum yapma becerilerini geliştirmeleri; iş yaşamında karşılaşabilecekleri sorunları konuşarak, çözebilmeleri; yorumlayıp, değerlendirme yapmaları ve sözlü ifade edebilmeleri amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bireysel iletişimde ve topluluk önünde düşünceleri etkili bir şekilde ifade edebilir | 
			
		 
			PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Mesleki sunumları gerçekleştirebilir | 
			
		 
			PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Konuşma, tutum ve davranışları ile örnek olabilir. | 
			
		 
			PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Etkili konuşma teknikleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Kültür ve iletişimin temel prensipleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 2 | Performans olarak etkili konuşma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 3 | Etkili konuşmanın mekaniği | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 4 | Kendini tanıtma konuşması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 5 | Metaforlar ve sözel kütür | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 6 | Dinleme, dinleyiciler ve soru cevap | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 7 | Konuşma planlama ve iskelet oluşturma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bilgilendirici konuşma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 10 | Sözsüz dil | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 11 | Etkili konuşmada yaratıcılık ve stil | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 12 | Konuşmacı güvenilirliğinin inşası | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 13 | İkna edici konuşma | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 14 | Seremoni konuşması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 15 | Hazırlıksız, grup konuşması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, George Kops, Richard Worth, Gün Yayıncılık | |
| 2 | Alıştırmalı Diksiyon Sanatı, Nüzhet Şenbay , MEB Yayınları, İstanbul, 1991. | |
| 3 | Etkili Sunuş, Christine E. Bingaman, Rota Yayın, 1993 | |
| 4 | Bedenin Dili, Acar&Zuhal Batlaş, Remzi Kitabevi, 1995 | |
| 5 | Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı, Emin Özdemir, Remzi Kitabevi, Mayıs 1996 | |
| 6 | Güzel Konuşmanın Sırları, Şadi Eren, Nesil Yayınları, Mart 1997 | |
| 7 | Dikkat Vücudunuz Konuşuyor, Ahmet Şerif İzgören, Academy, 1999 | |
| 8 | Güzel Konuşma Pratiği (El Kitabı), Cevdet Tellioğlu, Timaş Yayınları, Mayıs 2000 | |
| 9 | Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, Ali Kaya, Eğitim Kitabevi, 2004 | |
| 10 | Konuşma Sanatı, Ertuğrul Yaman, Gazi Kitabevi Yay. Ankara, 2004. | |
| 11 | Etkili ve Güzel Konuşma Teknikleri, Murat Baykızı, Kar Yayınları, Ekim 2005 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 8 | 1 | 40 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 14 | 14 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 59 | ||