|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÖKSEL ŞİMŞEK (gokselsimsek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu derste ahlak, etik kavramlarını tarihsel, kuramsal ve kurumsal arka planlarıyla ortaya koymak, medyada karşılaşılan etik sorunları güncel örnekler üzerinden tartışmak ve meslek içi denetim mekanizmalarını öğrenciye tanıtmak amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Ahlak ve etik kavramlarının ve bunların hukuk normlarından farkını ortaya koyar, |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-16 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Medyanın güncel etik sorunlarına akademik düzeyde eleştirel bakış açısı geliştirebilir, |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. |
|
| DÖÇ-3 | Pazarlama alanı için mecra ve mesaj uygulamalarında haksız rekabet, mahremiyet gibi etik sınırlılıkları bilir |
PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-15 İnternet ve yeni medya teorisi ve uygulamalarına hakimdir. PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Etik felsefesi, Moral değerler, Medya ve etik ilişkisi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Büyük Resim : İletişim Süreci ve Kodlama | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
| 2 | İkna kavramının çerçevesi ve İletişim ikna İlişkisi | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
| 3 | .İknanın üç teorisini tanımak | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
| 4 | İmaj, kredibilite ve ikna kavramlarını ilişkilendirmek | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
| 5 | Tutum ve tutarlılık teorilerini öğrenmek | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
| 6 | Anlam Transferi ve İknada Tanık Kullanımı | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
| 7 | İknada Metaforların Kullanımı | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Pazarlama Metaforları ve Zaltman Yönteminin İncelenmesi | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
| 10 | Hikaye Anlatıcılığı ve Arketipler | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
| 11 | Hikaye Anlatıcılığı ve Arketipler | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
| 12 | Motivasyon çekiciliklerinin iknada kullanımını öğrenmek | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
| 13 | Görsel ve farklı ikna formlarını ayrıştırmak | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
| 14 | Vücut dilinin iknadaki gücünü keşfetmek | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
| 15 | Dilin iknadaki kullanımını bilmek | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | İknanın Psikolojisi (Robert B. Cialdini; Çeviren: Fevzi Yalım) MediaCat Kitapları | |
| 2 | Başkalarını Sizin Gibi Düşünmeye Nasıl İkna Edersiniz? (Kevin Hogan) | |
| 3 | Türkleri İkna Etmenin İncelikleri (Mehmet Auf) Kapital Kitapları | |
| 4 | Pazarlama Metaforları (Gerald Zaltman,Lindsay Zaltman) OPTİMİST YAYINLARI | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 60 | ||