|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKSEL ŞİMŞEK (gokselsimsek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu derste ahlak, etik kavramlarını tarihsel, kuramsal ve kurumsal arka planlarıyla ortaya koymak, medyada karşılaşılan etik sorunları güncel örnekler üzerinden tartışmak ve meslek içi denetim mekanizmalarını öğrenciye tanıtmak amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Ahlak ve etik kavramlarının ve bunların hukuk normlarından farkını ortaya koyar, |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-16 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Medyanın güncel etik sorunlarına akademik düzeyde eleştirel bakış açısı geliştirebilir, |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. |
|
DÖÇ-3 | Pazarlama alanı için mecra ve mesaj uygulamalarında haksız rekabet, mahremiyet gibi etik sınırlılıkları bilir |
PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. PÇ-15 İnternet ve yeni medya teorisi ve uygulamalarına hakimdir. PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Etik felsefesi, Moral değerler, Medya ve etik ilişkisi | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Büyük Resim : İletişim Süreci ve Kodlama | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
2 | İkna kavramının çerçevesi ve İletişim ikna İlişkisi | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
3 | .İknanın üç teorisini tanımak | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
4 | İmaj, kredibilite ve ikna kavramlarını ilişkilendirmek | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
5 | Tutum ve tutarlılık teorilerini öğrenmek | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
6 | Anlam Transferi ve İknada Tanık Kullanımı | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
7 | İknada Metaforların Kullanımı | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Pazarlama Metaforları ve Zaltman Yönteminin İncelenmesi | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
10 | Hikaye Anlatıcılığı ve Arketipler | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
11 | Hikaye Anlatıcılığı ve Arketipler | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
12 | Motivasyon çekiciliklerinin iknada kullanımını öğrenmek | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
13 | Görsel ve farklı ikna formlarını ayrıştırmak | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
14 | Vücut dilinin iknadaki gücünü keşfetmek | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
15 | Dilin iknadaki kullanımını bilmek | anlatma yöntemi, tartışma yöntemi,soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İknanın Psikolojisi (Robert B. Cialdini; Çeviren: Fevzi Yalım) MediaCat Kitapları | |
2 | Başkalarını Sizin Gibi Düşünmeye Nasıl İkna Edersiniz? (Kevin Hogan) | |
3 | Türkleri İkna Etmenin İncelikleri (Mehmet Auf) Kapital Kitapları | |
4 | Pazarlama Metaforları (Gerald Zaltman,Lindsay Zaltman) OPTİMİST YAYINLARI | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 4 | 4 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |