| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| 3 D nesnelere biçim verme becerisi kazandırılır | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | 3 boyutlu nesneler ile tasarım yapabilir | 
			
		 
			PÇ-8 İki, üç ve dört boyutlu tasarım problemlerini çözümleyebilir ve uygulamalarını gerçekleştirebilirler. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| DÖÇ-2 | Heykel sanatının geleneksel ve çağdaş eğilimleri yanında güncel eğilimlerini analiz edebilir. | 
			
		 
			PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| DÖÇ-3 | Çalışmalarında kavramsal, kuramsal ve yöntemsel kuralları açıklayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-21 Verilen bir projenin gereksinimleri çerçevesinde orijinal fikir ve çözümler üretir. PÇ-24 Bölüm, eğitimi sürecinde öğrendikleri ve kazandıklarını sektöre uyarlar. PÇ-25 Sanatsal uygulama ve tasarımların temel bilgilerine sahiptir. PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.  | 
		 Uygulama Sınavı | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| 3 D nesnelere biçim verme teknik ve uygulamaları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin amacının anlatılması, derste kullanılan kilin tanımı, çeşitleri ve doğadan elde ediliş yöntemleri.kilin ıslatılması | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. | 
| 2 | Yaptırılacak çalışmalar için armatür hazırlama kilin yoğrulması yaptırılacak çalışmanın desen çizimi | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. | 
| 3 | Daha önceden yapılmış antik bir büstten etüd yapma ve ilk biçimlendirmeler | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. | 
| 4 | Büst etüdüne devam.hareket ,doku,boşluk-doluluk kavramlarının büst üzerinde gösterilmesi ve uygulanması | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. | 
| 5 | Büst etüdünde detaylandırma ve büst çalışmasının eleştirisi | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. | 
| 6 | Büst çalışmalarının alçı kalıpla negatifinin alınması ve pozitif dökümü | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. | 
| 7 | Ürün değerlendirilmesi | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Organik formdan(canlı modelden) büst çalışması için ön hazırlık.desen çizimi | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. | 
| 10 | Organik büst etüdüne devam.plastik biçimlemede doku ve form oluşturma yöntemlerini kavratma | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. | 
| 11 | Büst üzerinde plastik unsurların değerlendirilmesi ve eleştiri. Öğrenci sunumlarının dinlenmesi. | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. | 
| 12 | Alçı kalıplama ve döküm. Öğrenci sunumlarının dinlenmesi. | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. | 
| 13 | Rölyef yapımı için armatür yapımı.Kilin hazırlanması ve çizim. Öğrenci sunumlarının dinlenmesi. | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. | 
| 14 | Geometrik yüzeyler biçiminde şekillendirilen (küp ve dikdörtgen prizmasının açılımı) rölyefte ışık-gölge,doluluk-boşluk,hareket ve zıtlık gibi plastik kavramların işlenmesi | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. | 
| 15 | Rölyefe dönüştürülen geometrik biçemlerin alçı kalıbının alınması ve dökümü.Döküm işlemlerindeki işlemlerin giderilmesi ve dönem eleştirisi. Öğrenci projelerinin değerlendirilmesi. | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 30 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 15 | 1 | 40 | 
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 30 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 1 | 15 | 15 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 61 | ||