Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / GİT214 - GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI

Kodu: GİT214 Adı: YENİ İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Yeni medya teknolojileri dersinin amacı, öncelikle yeni medya teknolojilerinin ne olduğunu ortaya koymak ve yeni iletişim teknolojilerinin özelliklerini açıklamaktır. Ayrıca yeni iletişim teknolojileri ile birlikte gazete, televizyon, sinema, reklam gibi medyanın farklı alanlarında nelerin değiştiğini tartışmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Yeni medya kavramını açıklar. PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Yeni medya teknolojileri ile birlikte pazarlama ve halkla ilişkiler alanında yaşanan değişimleri çözümler. PÇ-14 Reklam kampanya sürecini bilir ve görsel uygulamalar geliştirebilir
PÇ-22 Hedef kitle, ürün/hizmet ve pazar odaklı iletişim stratejileri geliştirir.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Medya teknolojilerini tarihi süreçleri ile açıkar PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Geleneksel medyanın kısa tarihi, geleneksel medyadan yeni medya geçiş süreci, yeni medyanın kısa tarihi ve de özellikleri, yeni medya teknolojileri ile ilgili geliştirilen iletişim kuramları, yeni medya teknolojileri ile birlikte ortaya çıkan yeni gazetecilik faaliyetleri, yeni medya ile birlikte reklamcılık alanında değişimler, yeni medya teknolojileri sayesinde sinema alanındaki değişimler, yeni medya ile birlikte televizyon alanındaki gelişmeler, yeni medya teknolojilerinin pazarlama ve halkla ilişkiler gibi diğer alanlarda ortaya koyduğu yenilikler, yeni medya teknolojileri için yapılan hukuksal düzenlemeler.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması.Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması.Yeni Medya Teknolojilerine genel bakış. Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma,
2 1. Geleneksel medyanın kısa tarihi 1.1. İletişim kavramı. 1.2. Sözlü iletişim dönemi. 1.3.Yazılı iletişim. Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma,
3 1.4. Kitle iletişim araçları. 1.5. Geleneksel kitle iletişim araçlarının kısa tarihi. Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma,
4 2. Yeni medya teknolojileri ve özellikleri 2.1. Yeni medya kavramı. 2.2. Geleneksel medya ve yeni medya arasındaki farklar. 3.Yeni medya teknolojileri 3.1. Yeni medya teknolojileri nedir? 3.2. Yeni medya teknolojilerinin özellikleri. 3.3. Sosyal medya. 3.4. Yeni medya teknolojilerinin toplumsal yaşama etkileri. Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma,
5 4.Yeni medya kuramları 4.1.Medya kuramlarının kısa tarihi. 4.2.Yeni medya kuramları. Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma,
6 5. Yeni medya teknolojileri ve yeni gazetecilik 5.1. Geleneksel medyadaki gazetecilik ilkeleri ve uygulamaları 5.2. Yeni medya ve yeni gazetecilik anlayışı. 5.3. Geleneksel gazetecilik ve yeni medya gazeteciliği arasındaki farklar. Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma,
7 6. Pazarlama ve halkla ilişkiler alanlarında yeni medya teknolojileri ile birlikte yaşanan gelişmeler 6.1. Pazarlama ve halkla ilişkiler tarihi. 6.2. Yeni medya ve pazarlama, halkla ilişkiler alanında yaşanan gelişmeler. 6.3. Geleneksel ve yeni halkla ilişkiler uygulamaları arasındaki farklar. Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma,
8 Ara Sınav
9 7. Yeni medya teknolojileri ve reklamcılık 7.1. Geleneksel reklam stratejileri ve uygulamaları. Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma,
10 7. Yeni medya teknolojileri ve reklamcılık 7.2. Yeni medya reklamcılığı. 7.3. Geleneksel ve yeni medya reklamcılığı arasındaki farklar. Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma,
11 8. Yeni medya teknolojileri ve televizyon 8.1.Geleneksel televizyonculuk. 8.2. Etkileşimli televizyon. 8.3. Geleneksel ve etkileşimli televizyon arasındaki farklar. Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma,
12 9. Yeni medya teknolojileri ve sinema 9.1. Sinema tarihi. Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma,
13 9. Yeni medya teknolojileri ve sinema 9.2. Dijital sinema. 9.3. Yeni medya ve sinema. Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma,
14 10. Yeni medya teknolojileri ve hukuksal düzenlemeler 10.1. Yeni medya hukuku. 10.2. Bilişim suçları. 10.3. Yeni medya teknolojileri için hukuksal düzenleme önerileri Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma,
15 11. Yeni medya teknolojileri hakkında genel değerlendirme 11.1. Yeni medya teknolojileri özet. Anlatım, Soru - Cevap, Tartışma,
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Hepkon, Z. (ed.) (2011). İletişim ve Teknoloji, Olanaklar, Uygulamalar, Sınırlar, Kırmızı Kedi Yayınevi, İstanbul.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, projektör.

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60