|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | GÖKSEL ŞİMŞEK (gokselsimsek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Kişiler arası iletişim, kurumsal iletişim, kitle iletişimi, müşteri ve hedef kitle psikolojisi hakkında teorik ve pratik bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İletişim stillerinin tanıyarak, iletişim ve davranış yöntemleri kavrayarak iletişim becerilerini geliştirir |
PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Kişisel ve profesyonel yaşamda ilişkilerin güçlendirmenin yollarını öğrenerek ve ikna yetisini geliştirir, |
PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-16 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir. PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sözel ve Sözel Olmayan İletişim kurabilir. |
PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-14 Reklam kampanya sürecini bilir ve görsel uygulamalar geliştirebilir PÇ-15 İnternet ve yeni medya teorisi ve uygulamalarına hakimdir. |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çeşitli açılardan psikolojik faktörlerin iletişimdeki etkileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilişsel Psikoloji: Tanımlar, kökler, metaforlar | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
2 | İletişim ve Psikolojinin Gelişimi | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
3 | Algı ve İletişim | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
4 | Hafıza | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
5 | Bilginin Organizasyonu | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
6 | Lisan | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
7 | Düşünmek | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kişilerarası İletişim: Türleri, modelleri ve ilişkili olduğu alanlar | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
10 | Kişilik ve İletişim | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt |
11 | Benlik (Kendicilik) | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt, Örnek olay incelemesi |
12 | Dinleme | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt, Örnek olay incelemesi |
13 | Sözel ve Sözel Olmayan İletişim | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt, Örnek olay incelemesi |
14 | Kişilerarası İlişkiler ve Çatışma | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt, Örnek olay incelemesi |
15 | Grup İletişimi | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt, Örnek olay incelemesi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türkoğlu, N. (2004). Toplumsal İletişim. İstanbul: Babil Yayınları | |
2 | Oskay, Ü. (1997). İletişimin ABC’si. İstanbul: İnklap Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, projeksiyon, ders notları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 118 |