| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÖKSEL ŞİMŞEK (gokselsimsek@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Kişiler arası iletişim, kurumsal iletişim, kitle iletişimi, müşteri ve hedef kitle psikolojisi hakkında teorik ve pratik bilgi verilmesi amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İletişim stillerinin tanıyarak, iletişim ve davranış yöntemleri kavrayarak iletişim becerilerini geliştirir | 
			
		 
			PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-2 | Kişisel ve profesyonel yaşamda ilişkilerin güçlendirmenin yollarını öğrenerek ve ikna yetisini geliştirir, | 
			
		 
			PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.  PÇ-16 İnsanın kültürel boyutta varoluşunun sosyolojik felsefi ve tarihi sürecini tanımlayabilir. PÇ-20 Medya, iletişim ve sanat süreçlerini teorik olarak tanımlar stratejiler geliştirebilir.  | 
		 Yazılı Sınav | 
	
| DÖÇ-3 | Sözel ve Sözel Olmayan İletişim kurabilir. | 
			
		 
			PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler.  PÇ-12 Farklı sanatsal ve endüstriyel üretim tekniklerinden yararlanma becerisine sahip olur. PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. PÇ-14 Reklam kampanya sürecini bilir ve görsel uygulamalar geliştirebilir PÇ-15 İnternet ve yeni medya teorisi ve uygulamalarına hakimdir.  | 
		 Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Çeşitli açılardan psikolojik faktörlerin iletişimdeki etkileri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Bilişsel Psikoloji: Tanımlar, kökler, metaforlar | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt | 
| 2 | İletişim ve Psikolojinin Gelişimi | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt | 
| 3 | Algı ve İletişim | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt | 
| 4 | Hafıza | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt | 
| 5 | Bilginin Organizasyonu | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt | 
| 6 | Lisan | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt | 
| 7 | Düşünmek | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Kişilerarası İletişim: Türleri, modelleri ve ilişkili olduğu alanlar | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt | 
| 10 | Kişilik ve İletişim | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt | 
| 11 | Benlik (Kendicilik) | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt, Örnek olay incelemesi | 
| 12 | Dinleme | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt, Örnek olay incelemesi | 
| 13 | Sözel ve Sözel Olmayan İletişim | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt, Örnek olay incelemesi | 
| 14 | Kişilerarası İlişkiler ve Çatışma | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt, Örnek olay incelemesi | 
| 15 | Grup İletişimi | Anlatım,Tartışma,Soru-Yanıt, Örnek olay incelemesi | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Türkoğlu, N. (2004). Toplumsal İletişim. İstanbul: Babil Yayınları | |
| 2 | Oskay, Ü. (1997). İletişimin ABC’si. İstanbul: İnklap Yayınları | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, projeksiyon, ders notları. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 118 | ||