|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Günümüz kültüründe reklam kavramının algılanmasını, okunmasını öncelikle hedefler. Bu kültürün estetik niteliği vardır. Öncelikle reklam estetiği dersinde kavrama, daha sonra tarihsel perspektifine bakılmakta, reklam kavramının alt bileşenleri çerçevesinde açıklayıcı görsellerle ders işlenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Reklam türlerini bilir. |
PÇ-14 Reklam kampanya sürecini bilir ve görsel uygulamalar geliştirebilir PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Reklam metni ve reklamcılık estetik dilini bilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Öğrenciler tasarım ve estetik değer arasındaki ilişkiyi örnekleyebilir. |
PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Teorik bilgiler verilir.Reklam örnekleri ve uygulamalar gösterilerek; öğrencilerden reklam estetiği konusunda teorik bilgiler üretmeleri istenir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma | Anlatım |
2 | Reklam nedir? | Anlatım, Soru- Cevap |
3 | Reklamın tarihi ve gelişimi | Anlatım, Soru- Cevap |
4 | Reklam endüstrisinin gelişimi | Anlatım, Soru- Cevap |
5 | Estetik nedir? | Anlatım, Soru- Cevap |
6 | Estetik Tavır, Duyum ve Algı | Anlatım, Soru- Cevap |
7 | Estetik Obje Çözümlemesi, Estetiği biçimleyen süreçler | Anlatım, Soru- Cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Reklam estetiği, estetik değer | Anlatım, Soru- Cevap |
10 | Reklam ve Estetik dili | Anlatım, Soru- Cevap |
11 | Reklam ve estetiğin ilişkilendirilmesi | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma |
12 | Reklam ve estetiğin güncelliği | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma |
13 | Sunum (Misafir konuşmacı) | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma |
14 | Sunum (Misafir konuşmacı) | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma |
15 | Değerlendirme | Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Reklamın Dili- Uğur BATI | |
2 | Reklam ve Reklamcılık-Prof.Dr.Müge ELDEN | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Notlar, Slaytlar, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 14 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |