Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / GİT309 - GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI

Kodu: GİT309 Adı: REKLAM ESTETİĞİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Günümüz kültüründe reklam kavramının algılanmasını, okunmasını öncelikle hedefler. Bu kültürün estetik niteliği vardır. Öncelikle reklam estetiği dersinde kavrama, daha sonra tarihsel perspektifine bakılmakta, reklam kavramının alt bileşenleri çerçevesinde açıklayıcı görsellerle ders işlenmektedir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Reklam türlerini bilir. PÇ-14 Reklam kampanya sürecini bilir ve görsel uygulamalar geliştirebilir
PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Reklam metni ve reklamcılık estetik dilini bilir. PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır.
PÇ-7 Medya alanını geçmişten bugüne geçirdiği değişim ve gelişim süreçlerini bilir ve bildiklerini güncel sorunlara transfer edebilirler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Öğrenciler tasarım ve estetik değer arasındaki ilişkiyi örnekleyebilir. PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır.
PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur
PÇ-26 Disiplin içi ve disiplinler arası işbirliği yapar.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Teorik bilgiler verilir.Reklam örnekleri ve uygulamalar gösterilerek; öğrencilerden reklam estetiği konusunda teorik bilgiler üretmeleri istenir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tanışma Anlatım
2 Reklam nedir? Anlatım, Soru- Cevap
3 Reklamın tarihi ve gelişimi Anlatım, Soru- Cevap
4 Reklam endüstrisinin gelişimi Anlatım, Soru- Cevap
5 Estetik nedir? Anlatım, Soru- Cevap
6 Estetik Tavır, Duyum ve Algı Anlatım, Soru- Cevap
7 Estetik Obje Çözümlemesi, Estetiği biçimleyen süreçler Anlatım, Soru- Cevap
8 Ara Sınav
9 Reklam estetiği, estetik değer Anlatım, Soru- Cevap
10 Reklam ve Estetik dili Anlatım, Soru- Cevap
11 Reklam ve estetiğin ilişkilendirilmesi Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma
12 Reklam ve estetiğin güncelliği Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma
13 Sunum (Misafir konuşmacı) Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma
14 Sunum (Misafir konuşmacı) Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma
15 Değerlendirme Anlatım, Soru- Cevap, Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Reklamın Dili- Uğur BATI
2 Reklam ve Reklamcılık-Prof.Dr.Müge ELDEN
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Notlar, Slaytlar, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60