|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK ULUTAŞ (selcukulutas@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin temel amacı dünyadaki sanat akımlarının, medeniyetlerin, kültürel yapılarının, sanat ve estetiğe bakış açılarının öğretilmesidir. Bu bilgilerle öğrencilere sanat eserlerinin biçimsel ve içeriksel analizlerini yapma beceresinin kazandırılması ve dünya sanat ve kültür tarihine dair donanım kazandırılması amaçlanmaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Medeniyetlerin kültürel yapılarının, sanat ve estetiğe bakış açılarını tartışabilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır. PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Sanat eserlerinin biçimsel ve içeriksel analizlerini yapabilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Dünya sanat ve kültür tarihine dair kavramları tartışabilir. |
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir. PÇ-9 Gerçekleştirdikleri uygulamalarını bilimsel ve felsefi açıdan temellendirebilirler. PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Kısa Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sanat, sanatçı, kültür kavramları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Tanışma | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
2 | Sanat kavramı | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
3 | Kültür kavramı | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
4 | Toplum Kavramı | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
5 | Sanat akımları | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
6 | Sanat ve sanatçı | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
7 | Sanat ve sanatçı | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci sunumları | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
10 | Öğrenci sunumları | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
11 | Öğrenci sunumları | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
12 | Öğrenci sunumları | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
13 | Öğrenci sunumları | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
14 | Öğrenci sunumları | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
15 | Değerlendirme | Anlatım, soru- cevap, gösterip yaptırma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Notlar, Slaytlar, Bilgisayar |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 6 | 1 | 6 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 8 | 1 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |