Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ / GİT322 - GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI

Kodu: GİT322 Adı: TÜKETİCİ DAVRANIŞI Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 3 / Bahar
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı GÖKSEL ŞİMŞEK (gokselsimsek@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Pazarlama iletişimi elementlerini ve tüketici davranışını anlamak, cevaplamak ve-veya değiştirmek için bütünleştirmeyi anlamalarını, pazar bölümlemesi, hedef kitle seçimi ve pozisyon oluşturma stratejileri geliştirmeyi öğrenmeleri

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Pazarlama iletişimi elementlerini ve tüketici davranışını anlayabilir. PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır.
PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Pazar bölümlemesi ve hedef kitle seçimini açıklayabilir. PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır.
PÇ-5 Sanat ve tasarımın farklı dallarından edindiği birikimi disiplinlerarası bir yaklaşımla alanındaki gelişimi için kullanır.
PÇ-10 Tasarımlarını etkili bir şekilde sunacak uygulama ve iletişim becerileri kazanırlar.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Pozisyon oluşturma stratejilerini geliştirebilir. PÇ-2 Alanı ile ilgili kavramları, düşünceleri, olgu ve problemleri betimler, çok boyutlu olarak algılar
PÇ-3 Sanat ve tasarımı ortak bir temelde değerlendirebilecek terminoloji hakimdir ve problem çözme becerileri, teknik ve yöntem bilgisi ile uygulama yeterliği kazanır.
PÇ-4 Alanıyla ilgili teknolojik ve kuramsal bilgiye, donanıma ve estetik farkındalığa sahiptir.
PÇ-11 Sanatın ve tasarımın görsel dilini ve farklılıklarını ve estetik duyarlılığı kavrama ve tasarımlarına yansıtma becerisine sahip olur
PÇ-13 Görsel iletişimde anlam ve anlamlandırmayı açıklayabilecek teorik bilgiyi edinir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Kısa Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ders, tüketici davranışını etkileyen temel pazarlam a ve promosyon kavramlarını irdeler. Derste öğrenciler bölümleme, hedef kitle oluşturma ve pozisyon oluşturma stratejileri geliştirmeyi deneyimleyeceklerdir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Tüketici Davranışına Giriş; Tüketici Davranışı Nedir? Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
2 Pazarlamanın Temelleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
3 Algılama Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
4 Öğrenme ve Hafıza Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
5 Motivasyon ve İlgilenim Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
6 Tutumlar Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
7 Benlik ve Kişilik Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
8 Ara Sınav
9 Değerler, Yaşam Biçimleri ve Kültür Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
10 Referans Grupları, Aile ve Cinsiyet Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
11 Satın Alma Karar Süreci Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
12 Satın Alma Sonrası ve Değerlendirme Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
13 Pazarlama İletişimi ve İkna Teknikleri Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
14 Pazarlama Başarısızlıkları/Örnek Olay İnceleme Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
15 Genel Tekrar Anlatma Yöntemi, Soru Cevap
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders Kitabı, Notlar, Slaytlar, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 14 14
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 8 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 1 8 8
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 60